Wednesday 3 September 2008

Ramadan yang Berbeza

Semalam, lunch hour aku gi aktifkan akaun an amik ATM card kat SCB PJ. Memula pegi naik lrt, alahai dari tmn Jaya gi Asia Jaya ... pastu jalan kaki plak ke bank. Yg malas tu, nak kena cross the bz road ..same road i took masa aku amik lesen about 7 years ago .. huhuhu ... lepas dah settle ngan urusan2 bank ... aku decided to just walk back to office. ala dulu2 masa aku dok PJ, salu je aku jalan kaki area state tu .. tp semalam letih la gak sbb puasa kan ... seb baik kat ofis sejuk giler so kejap aje dah hilang letih.


and then petang mmg le aku buka dalam kereta. dah kuar dari ofs pun dah kul 7. nak tunggu lepas buka malas plak sbb tak der kerja pun .. so lps emailkan report kat user s'pore, terus aku capai beg and balik. sampai rumah layan anak2 makan, baru aku makan and tidurkan idlan.lepas tu ngan aku sendiri tertidur ...


Berpuasa kat tempat baru, dengan environment baru .... adalah sangat menghibakan :-( honestly, aku bosan nak mapoh kat ofis tu ... kalau banyak kerja baru ok, kalau x de kerja memang hampeh sangat. Kalau kat ofis lama, bila x de kerja, sure aku dah pi kacau budak2, esp. zaza le kann ... kalau x pun, sure gelak2 aje lah ngan sol ke, diana ke, mauze ke ...huhuuhu! adoi wa sangat windulah sama itu budak2 ... huhuhu! and actually aku suka discussion. aku bukan boleh buat kerja tgk aje screen tuh ... dulu, aku suka discuss2 gitu pasal apa yg dibuat .. kadang2 saja2 aje buat soklan2 .. just to break the ice. Kat sini, aku duduk jauh ngan team yg buat sama kerja ngan aku .. mamat filipino sebelah aku tu, aku tengok dari pagi sampai ke ptang, screen dia manjang hitam ... giler lah tak pernah sekali pun aku tengok dia layan internet ke apa ... screen putih dia cuma baca email sajork! mek sujudsss!! yang aku ni, ada je lah selingannya...baca blogs ke, FB le ... huhuhu! cuma taklah lama aku bukak screen2 internet ni .. tatau apasal rasa bersalah gitu .. maybe sbb aku tgk org lain sumer tak brp tgk internet sangat ... paling2 pun dorang cuma google aje, carik code or kawasan2 sewaktu dengannya ... hmmmm vusannnn ...wa rindu mau chat kat reban (eh itu pun screen hitam kan??? sure dorang ingat aku bukak putty nak populate data kan?? muahahahha!!!

1 comment:

  1. hehehe..mmg tandus sameler aku...time byk keja dulu aderla kengkwn yg nak stay back jugak buat keja. and kalau nak buka aderla mmbr nak buka sama....takpela...ader hikmat

    ReplyDelete

Popular Posts