Friday 5 September 2008

Azam di Bulan Ramadan :-)

Eh, rajin le plak aku update blog eh? almost everyday gitu ekekeke! well, lepas sahur while waiting for subuh, aku cuba2 le update mana yang patut ... huhuhu! tengok tu, kain menggunung takmo lipat, blog plak yg diutamakan.. adeh! dasar.


Aku nak cerita betapa kelam kabutnya aku semalam. Pagi semalam, kakak aku called, bgtau yang mak aku nak datang buka kat rumah petang semalam. Aku ok cakap kat dia okay, tp aku sampai rumah dlm kul 7 so tak de la aku nk masak2 special ke kan .. dia pun paham, dia kata takper la karang dia singgah le mana2 PARAM before sampai umah aku.. ok le bab tu.


Lepas je habis cakap ngan kakak aku, zasss aku called husband aku, bgtau mak nak datang ... tau kenapa aku bgtau dia?? wakakaka!!! actually ruang tamu rumah aku tu, dah penuh ngan timbunan baju2 yg belum dilipat lagi wkaakakak!! tu dia! seram tuh mak nak datang, habis le kantoi anak pompuan dia pemalas lipat baju ahakss! umah aku tu kan kecik aje, dengan timbunan baju tuh aje dan menyemakkan pemandangan ... ahakss!


So, aku bgtau hubby, ngan harapan dia boleh le balik lunch hour utk clearkan living room tuh .. bukan le soh lipat, tapi letak le kain basuhan tuh dlm bilik .. tak le semak pemandangan kann ... wakakak cover baekk!.. husband aku gelakkan aku balik .. cet! dia kata ha tau gabra ahakss!


Lunch hour, hubby called, bgtau kat tmpt dia hujan lebat sangat, and memandangkan dia naik motor, mmg tak logic le dia nak balik umah ... hmmm .. mek kuciwa .. tapi nak wat camner, mek rela ... lgpun ofis aku pon lebat gak smlm .. so mmg berserah ajelah! aku plan nak senyum2 kambing ala2 kerang busuk ajelah kalau mak aku bising nanti ahakss!

nak jadikkan citer, aku kuar tepat kul 6 ... biasanya sempat aje sampai umah kul 7. tapi, semalam hujan, jem tak hengat! aku stranded kat shah alam setengah jam!!!! mak aku called dah sampai depan rumah aku masa tuh kul 630. Hamid pun x sampai lagi coz dia amik Lydia dulu.. adeiii! aku dah mula takleh nak duduk diam ... huhuhu... aku bgtau mak aku, sure x sempat nk sampai before buka puasa ... hmmmpp sedih giler aku .. sesekali mak nk buka umah aku pun, aku plak takde nk wat apa2 special for her!!!!!


pastu, mula le kan, dlm kereta aku mula la kan, berjanji pada diri aku, akan sentiasa cuba balik awal sentiasa esp. bulan puasa .. coz aku takmo anak aku tak ada kenangan terindah berbuka bersama2 keluarga ... huhuhu! aku punya kenangan terindah, ofkos le kan... buka posa kecik2 dulu, mak bapak sentiasa ada .. buka puasa sentiasa terhidang dengan proper, ada je special food mak buat for us sbb kejayaan kitoang yg kecik2 berpuasa ... mengingatkan itu, aku jadik bencik kat diri sendiri sbb tak berupaya wat sumer tuh for my family.. urghh!!!! kerjaya konon! haruslah kesian anak2 aku nanti, kang bila besar, tak ada pun memori2 bulan puasa yg best... hish! jadi, itulah azam aku... mesti nak bukak puasa ngan family .. huhuhu tu dia!


So back to yesterady, aku sampai umah kul 7.30 masa sumer dah habis buka ... food sumer mak/kakak yg bawak adeh!


so itu je dulu ... aku rushing ni nk gi kerja ... aku takleh update blog kat opis, cuma leh baca aje .. aku takleh nak kasik komen kat blog orang pun .. sabar je lahh .. salunya aku geram aje bila tgk ada komen kat blog aku, tapi kena tunggu balik rumah baru bleh baca komen2 tu semua .. ahakss! komen kat blog orang pon aku tokleh nk baca! geram je sbb aku kat nosy?? hahahhaha!!!


ok dahdulu ..


Salam!

4 comments:

  1. keekekkekee ni aku tambah geram ko

    ReplyDelete
  2. aku lagi la, ader kejadian memalukan... nie maser adik ayoi (bljr kat MMU) duk dgn kitaorg kat putrajaya. PIL aku nie biaser gak la dtg, especially biler ader urusan kat MMU. one day aku balik keje, tgk kain2 baju semua dah berlipat. Magic!!! ruper2nyer pg tu PIL aku dtg umah, and MIL aku tlg lipatkan... memalukan!!! Tapi kalau dgn mak aku sendiri, dier mmg dah paham sgt :D

    ReplyDelete
  3. Haahaaha.....no komen sbb aku mmg rajin lipat baju. Selalu jer kul 2/3 am aku bangun semata2 lipat baju kalau tak sempat. Tuler sbb kerjaya ler tu kunun.

    ReplyDelete
  4. Anonymous9:08 pm

    hahahahha!!! zat!! aku takut giler kalau terjadik seperti itu kat aku ocayyyy!! hahahaha!

    ellyn, aku plak, bangun 2-3 pagi, check email, boleh? ekekekke!!!

    fara

    ReplyDelete

Popular Posts