Friday 19 September 2008

Cerita Rabu, ramadan ke-17

Dalam pada badan tak sihat on Wednesday tu, aku pegi kerja jugak ... tak jumpa pun doktor. and masa husband aku called tgh hari nak make sure aku ok ke tak, dia siap terperanjat coz aku kat ofis, dia ingatkan aku MC. :-) then, aku mintak izin gak dari husband aku, nak berbuka puasa dengan geng2 aku masa study kat Kuantan ptg tu. Husband aku gelak kecik, sebab, dia kata malam tadi bukan main lembik lagi, tak larat sangat dia tengok aku .. tapi still nak jugak buka ngan member? Dia kata, kalau betul2 tak larat tak payah le join .. kang raya aje lah jumpa, tapi aku plak rasa tak sedap sebab dah plan lagipun, geng2 aku kat kuantan tu, bukan ramai pun. 8 orang aje.. 2 orang dah mmg confirm x leh join daripada awal ... so, kalau aku pun tak join, sikit aje lah jadinya ... lagipun, antara diorang, aku lah yang paling jarang hang out dgn dorang .. biasa lah, masing2 ada hal ... juga, mcm entry aku before ni, aku ckp kat hubby, jumpa dorang nanti, sure demam saya baik ... its a good theraphy too :-) dengan 'hujah' itu, aku pun dapat keizinan :-)



Aku saja kuar dari ofis lewat sikit. Midvalley aje pun, dekat sangat ngan ofis. Tak sampai 5 minit dah sampai, tapi ... mak aiihhhh... nak masuk parking dia... itu yg jadikkan aku lewat .. hmmm .. kitorang janji, jumpa terus kat Zen by Secret Recepi tkt 3 tu ... seb baik senang je nk carik .. masa aku sampai semua dah ada.. Juita ngan mazli, lyn, rose farah ngan maza. We had soo much fun. Kali ni, tak de la banyak sgt mengimbau kisah2silam dizaman2 kat MCC dulu. instead, citer member2 banyak kuar .. thanks to Facebook yang menghubungkan kembali member2 lama ... Aku rasa, kat Facebook ni, sumer org being honest gitu ahakss ... and sumer dlm facebook aku, are my friends ... cuma, aku masih cari lagi member2 aku sekolah rendah walaupun aku tau susah sket .. aku akan berusaha .. selain tu, aku carik gak member2 TIGS and member2 SMSJ. So far paling ramai member2 MCC la ...kesian juita, dia still lom ada facebook ekekek so dia bosan jek kioterang dok diskas pasal facebook ahakss!


Food kat Zen tak ada lah best giler pun .. aku prefer Secret Recepi lagi. Dirang sumer amik set rm10 tu .. aku x amik sbb set rm10 tuh comes with iced lemon tea, and i dont like iced lemon tea. So aku amik sup kambing (lupa nama dia), ngan iced coffee. Tak habis pun aku makan. First, sebab demamkan .. 2nd, sebab makan sambil borak kan, sure la borak comes first. :-) Then kitorang order dessert. Semua pilih lain2 .. aku ordered creme Bulle (tul ke spell ni) .. ha, yg ni sedap! :-) yg lain2 .. biasa2 aje ...


Kul 9 gitu baru le bersurai. MAcam tahun2 sebelum ni, we ended the session dengan bertukar2 kad raya. :-) memang gitu le pun every year. aku bersyukur pasal tu masih lagi kekal dlm geng aku. i am happy to receive the real kad raya :-)


Aku sampai rumah, kul 10 pm. Lydia lom tido, idlan dah tido. Mcam biasa, idlan tidur lepas muntah sbb minum susu botol, maybe aku nak kena tukar susu kot. Masa minum Lactogen, ok je rasanya. Nih minum Dutch Lady, salu muntah. Tapi, hubby kata dia muntah sbb dia batuk .. hmmm ... kesian idlan aku lom balik takleh dia nak 'ngempeng'. tapi mcm biasa dia bangun kul 12 and aku susukan badan masa tu.


Lepas susukan idlan... tangan aku dah rasa gatal nak online, nak update blog le kan ... tapi, bila keluar bilik .. aku jadik guilty nak online ... sebab kain basuhan banyak sangat lom lipat. Dah le balik lewat, baju lom lipat, lagi mau online ??? ish! buruk perangai. Jadi, aku kuatkan imah, instead of gikat laptop, aku gi kat baju2 tu .. and aku start le melipat baju ... wakakkaka!! and malam tu, lepas habis lipat baju, terus jadikmcm rajin plak nak kemas rumah. akhirnya, aku berjaya mengemas rumah ..:-) kul 2 pagi kot baru aku habis kemas rumah ... best gila tgk rumah clear dan bersih ... :-)



Bangun sahur kul 4,hubby siap tegur ..aik? awak kemas rumah ke malam tadi? mcm tuh sekali perubahan yg ketara sampai dia noticed. aku senyum aje ekeke ... bahagia gitu u ols! ahaksss ...

1 comment:

  1. hahaha.. kak fara pun terkena penangan typo zaza ker... :peace:

    ReplyDelete

Popular Posts