Sunday 1 July 2007

Rezeki

dah lama rasanya aku tak de amik2 gambo guna digicam aku tu ... sbb nya now nih semua org pun dh rajin bwk digicam ke mana2 .. so aku menumpang aje lah .. ahakss .. last 2 weeks, before aku balik kampung, aku kuarkan ler digicam aku tuh dari laci, charge batteri dia .. and lepas tuh bila aku try nak snap, tak berfungsi le plak ... ish.. panic gak ler aku kan .. iye ler, walaupun digicam aku tuh dah lama usianya, free plak tu, kalau nk rosak pun, tunggu ler time keadaan kewangan aku tgh bagus .. kalau time2 skang ni, memang sukar ler nak membuat penggantian .. gabra le aku, sebab susah gak takder digicam nih kalau nak gi bercuti2 tanpa org lain .. ahakss..


So aku dah berkira2 nak beli aje lah digicam baru yg lebih uptodate .. kalau compare digicam aku ngan yg latest2 ni, mmg ler jauh ketinggalan .. digicam aku tuh, aku dpt free lucky draw masa company annual dinner tahun 2003, maknanya dah dekat 4 tahun dah ... Masa tu, 4.2 Megapixel dah hebat sangat ler ... now nih 10 mp kot eh? ke lebih? so maybe its time to buy new digicam kot .. aku bajet gitu ler.


Bila aku kasik suggestion kat laki aku, dia kata kasik dia tgk dulu kot le dia leh fix it. So, bila dia dah kuarkan set2 skru dia tu, aku dh mcm terasa tak der ler rezeki aku nak beli digicam yg latest2 tuh ahakss .. and betul pun, digicam tu dah OK dah pun ... boleh ler guna lagik .. gambo pun elok lagi ... selamat le duit walaupun sedih gak tak dpt nk merasa digicam baru ...


OK lah ...


Satu citer lagi, rasanya aku dah update psl ni kat tag ... tapi itu belum confirm .. so better aku update kat sini lah psl benda nih.


Aku dah tak larat nak merasa keletihan and wat self assumption kata aku stress ler, low blood pressure ler, hormon tak stabil ler, masalah berat badan ler .. so, aku decide nak wat test for pregnancy aje lah ... infact home test kit tuh dah lama aku beli, cuma aku takut nak test sbb takut negative. Masa bulan May tu aku da buat and it was negative, so aku malas kalau this time negative lagik.. sure frustrating. Tapi, sebab malas nak gi doktor terus, aku buat aje lah sendiri pagi2 lepas bangun tidur ..


tetiba jantung aku berdegup2 kencang bila aku nampak satu 2 line timbul ... aku mcm tak percaya, cepat2 aku kejut kan laki aku, tanya kat dia, itu satu line ke dua line??? dia tgh mamai2 kata .. 2 ler .. aku kata, maybe saya pregnant ni .. sambil tak tahan nak kontrol senyum .. dia pun terus segar .. :-) and tak sabar nak jumpa doktor to confirm it. Tapi, terpaksa pergi kerja dulu .. ermmm ..


balik kerja, ambik Lydia terus gi klinik ... jumpa doktor, dia kata, kalau nak scan, kena ada air kencing at least 2 jam especially for early pregnancy, maybe susah ultrasound tu nak detect kalau takder air kencing, aku plak baru jer melepas kat umah masa amik Lydia .. urrghh!!! kecewa rasanya walaupun aku rasa mcm tak berapa logik jer rasanya .. but she's the doctor kan .. aku pun balik ar ngan tangan kosong .. sedangkan hati masih meronta2 nak tau result.


So, at last ... on Saturday, aku pergi klinik .. klinik lain plak ... and aku dah tahan kencing more than 4 hours kalau tak cukup taktau ler wakakaka! ... sampai situ, assistant klinik tu plak suh aku kencing sbb dia nak test ngan test kit dulu .. adeh!! nak aje aku kata kat dia, saya dah test dah dik ... nih nak scan aje ni .. kang kalau akak kencing, habis terus le semua .. arghh! tapi aku buat gak ar .. kasik dia buat test tuh ... and masa doktor panggil, aku dah gabra balik .. satu, sebab takut negative .. dua, takut dia takmo scan sbb air kencing mmg dah takda!


MAsuk ke bilik doktor, aku nampak test strip aku tuh atas meja dia .. Still ada dua line! maknanya positive ler gak! yes! pastu doktor tanya when was my 1st day of last period.. aku kata ler March, dia kata dah 3 bulan dah nih .. aku kata tak mungkin doktor, sbb period aku mmg ler tak regular, and aku dah test on may result was -ve. So dia suh aku baring, for ultrasound... yeah!!! takder plak dia tanya ada air kencing ke tak .. ermmm..


and bila scan tu, aku nampak ler ... kecik je lagi ... baru 7 weeks plus. baru nak masuk 2 bulan ... :-) Alhamdulillah ... lega betul rasanya ... rezeki yang tak ternilai ni ...


doktor kata, due date aku is 14/02/08


tak sabar plak rasanya ... huhuhu

17 comments:

  1. Anonymous1:06 pm

    tahniah..

    yeee..lydia dah nak dpt adik

    ReplyDelete
  2. Anonymous7:46 am

    Congrate!!!!!!!!!!!! hihihihi... Muah...muah.....

    ReplyDelete
  3. Anonymous8:41 am

    fara, congratsss!!!

    ReplyDelete
  4. Anonymous9:28 am

    Tahniah Fara,
    Hampeh betul doktor yang cakap kena tahan kencing sebelum scan tu... Mesti dia punya scan lama... Hahahaha... I pulak due insyaallah 7/12/07...

    -yaya-

    ReplyDelete
  5. congrats faraaaaaaaa!! so perlu ke aku bekerja keras ni??? kekekekeke..

    ReplyDelete
  6. Anonymous4:17 pm

    Tahniah....
    Lis.

    ReplyDelete
  7. Tuh nanti tuh lydia panggil adik ke kakak tuh kekekekekeke, anyway tahniah Fara

    ReplyDelete
  8. Anonymous1:43 am

    muah...muah....tahniah Fara......
    berhayam golls tetap bergollss...alasan ...ngidam!
    Fara, Masa ni la test geng jahat tu nak manja2....mintalah deme tu masak haper2...sure deme layannnnnnnn...he...he...atau gi wak lemon selang sari?..
    mak ety

    ReplyDelete
  9. Anonymous9:04 am

    Yeahhh... best nyer.... ahakzz.. congrats Fara...

    P/S: Angah... ko pun kena bekerja keras gak.. ahakz...

    ReplyDelete
  10. Anonymous9:26 am

    tahniah fara...

    ReplyDelete
  11. Anonymous1:41 pm

    Alhamdulillah, congratulations fara, take care ya... :)

    ReplyDelete
  12. :-).

    Alhamdulillah...rezeki tu

    ReplyDelete
  13. congrats Fara :-)

    Angah, nak cepat meemboyot, amalkan makan ayam gols. Ko dah dua kali terlepas gathering ayam gols, kan? wakakakakaka

    ReplyDelete
  14. tinggal jejak kat sini.masuk lalu 'umah' hada/mama erina.

    tahniah Fara!! moga selamat2 aje hendaknye. :D

    ReplyDelete
  15. Faraaaa,

    congrats dear. so happy to hear that sis.. yey lidya dapat adek..

    ReplyDelete
  16. Anonymous6:25 pm

    cOngrats cik fara..!!

    yEa yEa.. nk dpt cousin baru !!

    tak sabanye = D

    -aNa-

    ReplyDelete
  17. walau pun lewat..
    tahniah fara...
    isk due date tu seminggu lepas besday aku.. waaaa....

    ReplyDelete

Popular Posts