Thursday 11 September 2008

.lak bangun ajak borak2 .. puas le aku buat suh dia tido balik, tak berjaya .. so aku bawak dia kuar dr bilik .. sementara dia enjoy dok ke sana ke sini mengesat lantai, aku pun update le sket blog.


Hari ni, Idlan 7 bulan. 9 kg dah ... kecik sket compared to Lydia dulu. Latest development, sejak dah pandai gerak ke depan, sangatlah dia aktif ke sana ke sini ... selain tu, kalau nampak aku aje, sure senyum lebar, and nanges tak hengat bila aku just lalu jek depan dia tak amik dia... aku dah naikkan dia dalam walker ... at least masa kitorang bukak puasa,dia bebas meround ke sana ke sini. tapi, most of the time aku biar dia 'mengemop' lantai aje huhuuh...


Alhamdulillah, dah banyak hari aku dapat bukak puasa kat rumah,walaupun sampai rumah tu mmg dah sipi2 nak buka. :-) stillok dptgakduduk makan sekali. Tapikitorang bukak posa kejap aje ... sebab tak ada menu pon ahakss ... aku rasa,belum pernah lagi aku citer pasal makanan dibulan puasa ni kan?oh maybe sbb aku update salunya lepas sahur sodah kenyang x de nafsu nk update pasal food


Berbuka puasa kitorang very the simple. Laki aku, lagi la ... utk buka puasa, dia just beli roti john .. itu pun dia share dengan Lydia. Selalunya dia ikut aje Lydia nak makan apa ... kira ikut menu Lydia le ... aku plak, dia kata kalau aku nak dia beli apa2, aku kena called ...tak kalu, mmg dia tak akan belikan apa2 tuk aku.



time sahur plak wajib makan nasi. Maka, mg lewajib aku bangun pagi and masak2 bagai .. kengkadang tu, siap berblender2 bagai mcm nk masak tgh hari je gayanya ... aku ok aje tak sahur pun, tapi laki aku tu... tak sahur kalu mmg leh pengsan katanya ... so demi somi tercenta, sama2 la aku pun makan gak ... ala, satu je pun lauk. so far lauk2 lom berulang lagi ... sumer lauk simple kekdahnya seperti ikan masak kicap, ikan masak sambal, sayur bendi tumis sotong, bendi tumis udang, telur dadar ngan sadin .. ekekek..simple yg amat kan??? asalkan berlauk gitu. ok je mkn nasi coz mmg lepas sahur tak pernahnya tido balik pun ... bahaya tido balik, harus kang tak ke ofis huuuhu!



Aku rasa, kalau x kerana masak sahur bulan puasa ni, beras 5kg yang aku dapat free dari kenduri umah makcik aku tu, harus masih utuh ..ahakss! dah laaaaaama sangat tak masak nasi kat rumah. Makan kat luar pun tidak. Laki aku tu,prefer sebat roti la plak utk dinner. Maybe sbb tu la kot bukak posa pun dia takmo makan nasi. aku plak, kalau dah dia makan simple, automatik aku pon makan simple .. dasar pemalas kannn .... sungguh aku kagum dengan Cheeky Pah yang sentiasa rajin memasak and cantik2 presentationnya .. huhuuh!



alamak hv to stop here..idlan excited plak nmpak laptop ni on..terus dia nk merangkak atas laptop ....sabojekl

No comments:

Post a Comment

Popular Posts