Wednesday 17 September 2008

Cerita Sahur

Ingatkan tamo update, sebab baru je malam tadi aku update, kan?



aku baru je habis sahur .. kalau ikutkan kesihatan badan,memang x larat betul nak bangun masak utk sahur ni. Tapi, mengenangkan hubby yg mesti nak kena sahur, aku gagahkan aje lah .. bangun2 je tadi, idlan muntah plak ..dia kalau susu botol mcm tu le .. sikit2 nakmuntah ... kalau malam mmg le aku kasik susu badan aje, senang and dia x muntah .. tapi, dek kerana badan aku panas sangat, aku mintak tolong hubby watkan susu lah ... aku takut dia demam balik kalau minum susu orang demam (tak de nya jadik gitu doktor kata.. tapi, kebarangkalian berjangkit mmg ada coz body contact tu .. bukan sebab susu ..)



Oleh kerana aku nak masak, tugas2 menyalinkan baju idlan yg kena muntah tu, aku serahkan kat hubby je lah ... tima kasih wahai suami ku ... tanpa dirimu, pincanglah hidupku ini .. erkk mode jiwang dipagi hari



aku pakai jaket kodroi yg free drp FDS project tu ... then start masak ... tu dia, masak ngan jaket bagai ... tatau nk masak apa, aku tibai masak kari, kebetulan ada terung bulat ngan ayam ... masak punya masak, dengan mata tak larat tu ... rupanya, instead of tuang kari,aku dah tertuang KUNYIT!!! huhuhuu .. kosser sangat kan?? siap tertanya2 apsl le kari aku x merah ni, then siap tambah lagi sesudu kunyit yg kuingat kari .. the masa nak basuh bekas bancuhan kunyit yg kuingat kari tu, baru aku perasan .. wakakaka! terpaksa la angkat balik semua ayam dan terung dan kayu manis bunga lawang tuh kuar .. tos kan .. tumis bawang baru, tumis plak kari .. baru betul rupa kari tuh kuar wakaka! aku bgrtau kat hubby, dia senyum aje .. maybe dia tgk aku x larat tu dia pon x de hati nk kutuk wakakak!


Husband aku makan siap tambah .. aku plak takde selera sbb rs mcm nk muntah aje ... mkn 2 suap je lah kasik alas perut. Terus hubby aku suh aku tido, jangan nak ngada2 udpate blog bagai .. huhuhu! tapi, aku x leh nk tido le coz x biasa tido lps sahur ... aku tgk jugak blog2 .. and, terasa mcm nk update ... nih baru je mendapat jelingan manja dari hubby ... erkkk ... ampun bang.. ni theraphy saya nih .. update blog maybe leh hilangkan demam kot ... huhuuhu




Nak amik MC, masih takut2 lagi maklum le budak baru kan .. unless aku x leh bangun kot baru aku MC ... actually, aku lebih kepada malas nak jumpa doktor .. coz aku takut doktor tak kasik MC, aku plak nk kena tanya, ishhh ... tp,kalau x tanya, x dpt MC, rugi lah pegi doktor kan? better la aku mkn panadol aje and gi kerja .. hmmm ... oh aku nk mkn lah panadol nih sat lagi, kang terlepas waktu imsak ... ke aku nk buat2 lupa makan panadol, macam selalu? nanti, kalau laki aku tanya, cakap aje dah makan ekekeke ... aku dan panadol, bagai magnet kutub utara dan kutub utara, tak leh bertemu ... hahaha... nah, bagi mengakhiri update kali ni, tgklah baru pahat mall nih ekekekek! aku tgk kat blog2 dorang, kemain lagi snap gambo2 building2 kat top cities .. meh la aku kasik can building kat my home cities aje ... itu jek aku mampu for now huhuhu ...


1 comment:

  1. alalala.....ko ni fara, dah pindah 'rumah' tak cakap2, lama dah aku carik ko, rindu dgn si lydia tau...

    hhmm....byk nak baca ni entry ko. anyway, sronok jumpa ko balik :)

    ReplyDelete

Popular Posts