Monday 4 September 2006

Dari Dapur aku ...

dulu aku pernah kata aku suka berangan kan? ni aku nk citer berangan punya pasal ....

weekend jek la time yg ada kalau aku nak masak2 pun .. weekdays mmg of course tak masak, unless aku cuti. ok, fikiran aku memang senaaaang sangat nak melayang2 tau .. kadang2 tak sampai 2 minit orang cakap dengan aku, kepala aku dah ke mana-mana ntah .. hehehe ... so, ada satu hari tu ... lepas dah masak, aku panggil la husband aku makan dengan lydia sekali ... lepas dah cedok2 kan nasik dan lauk dorang, dah tuang2kan air ..aku pun duduk .. terus suap ... time tu husband aku dok bercerita pasal kerja dia la ..pasal team futsal dia la ... pasal dia main gokart ler ... selang seli plak dengan Lydia dok bercerita dia ..

"Mak, tandhi tandhi Ya tengok onyet ...." (mak, tadi tadi lydia tgk monyet) camtu ler dia ..dok ulang2 bg tau dia tgk monyet la, orang utan la .. actually dia still teringat2 dia tengok orang utan kat sarawak last month .. hahaha tapi mmg dia cakap tadi je.. semua pun tadi ...

So aku pun dalam pada dok dengar citer dua beranak tu, tetap gak tak lepas fikiran aku nih drp dok melayang2 ... bukan fikir apa pun .. aku dok suka imagine apa2 yg dorang cerita ..tapi bila dorang dah habis cerita, aku tak habis lagi imagine .. tuh yang salu terbabas jek ... so, time tgh dok berangan2 tu .. aku rasa husband aku bercakap2 .. tapi aku mcm tak berapa ambil port aje topik apa ntah dia cakap ... pastu aku mcm tersedar dari lamunan .. dan dengar husband aku kata,

" .... masak..... makan ..... kedai makan ...."

aku macam, haaaa????? apa ni tiba2 ckp pasal kedai makan ni???

"Abang kata apa? lebih baik makan kat kedai??? ....ooo sampai hati tau, orang dah masak sampai tanan melecur kena minyak panas ni, abang senang2 aje kata nak makan kat kedai makan ... sedihnya saya ... tak apa lah.. abang makan kat kedai sana, biar saya habiskan sorang2 aje apa yg sy masak ..."

"eh, apa awak ni .. tak pasal2 nak angin ni ..."

"tu abang kata sy masak x sedap, pastu nk mkn kat kedai makan"

"laa.... berangan la tu .. abang kata, sedap awak masak ni, abang rasa mcm nak bukak kedai makan ...tapi awak yg masak ... tak dengar ke?"

"errr .... hahahahha ... " Aku tatau camner nk cover seban beb! hahahah .. so aku gelak2 ajek lah

"itulah ... abang cakap taknak dengar lagi dah ... sampai hati awak biar abang cakap sorang2 ..."

hahahhaha!!! ... hampeh tak .. memula aku nk merajuk, pastu dia plak dpt point nk merajuk ...

itu jek cerita dari dapur aku ...

13 comments:

  1. Anonymous8:38 pm

    ko ni memang, sokmo verangans nyahhh

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:04 pm

    hahahahha...harus kena merasa masakan fara ni...

    Fara...plan nak gi kl next week...nak melawat kakak ipar...tapi tak kompem lagi la..

    Zure

    ReplyDelete
  3. ke ke ke mujur berangan masak + kedai, kalau masuk scene monyet @ orang utan tu lagilah haru biru...

    ReplyDelete
  4. Linn: hahahah ...imaginasi tinggi nyah! x leh wat apa ler ..kekeke

    Zure: JOMMMM!!! meh la dtg sini, kiter jumpa ..best!

    Alinlai: hahahaha ... tul tu .. susah ler nk bendung tabiat suka imagine nih wakaka!

    ReplyDelete
  5. hahahaha.. laki kau tu, guna taktik kotor tau! tak kuasa!

    ReplyDelete
  6. muehehehe...kuat berangan rupanyer, org kata kuat berangan jerawat senang tumbuh..patut selalu kena minyak panas, time masak pun sure berangan kan?? bahaya, bahaya...

    ReplyDelete
  7. Angah, hahahha always!!! lelaki penuh ngan tektik!

    Rafflesia: Tepat sekali!!! memang jerawat pun! :-) ... tapi, jarang berangan time masak, sebab jarang masak muahahaa

    ReplyDelete
  8. Anonymous11:24 am

    hahahha.... Dek Non..lain kali jgn suka verangans...tu tangan kena minyak sebab banyak verangans lah tu...hehhehehe...

    ~Bilal~

    ReplyDelete
  9. bukan byk verangans dek non ... byk verfikir ... kosser meks hahaha!!

    ReplyDelete
  10. Anonymous4:44 pm

    hahahah...comel...

    ReplyDelete
  11. amboi laki bini ni...loving giteww...

    ReplyDelete
  12. Anonymous6:14 pm

    rupanya..kuat berangan ko ni..Fara

    ReplyDelete
  13. hahahha hebat hubby ko..aku sokong dia.... hi5 bro

    ReplyDelete

Popular Posts