Thursday 4 September 2008

Bila Mata Berkenan, Hati Tertawan ... Duit pun Melayang :-)

Last Monday, 1st day puasa tu memang tak dok kat rumah. Balik je dari rumah MIL pagi tu, terus ke Shah Alam. Saja dah lama tak jenguk2 Kompleks PKNS tu. Time2 puasa ni memang, le situ jadik tumpuan utama aku. Niat nak tengok2 aje.


Sampai je, aku dah nampak ... adeh terjejas iman aku. Ada satu baju ni tiffany blue kaler dia .. cantik gitu pada pandangan aku ... soft and sofisticated, wahh gitu ... baju tu, ala2 cotton tapi ada lah corak2 sulam sket2, and plain color sajork, kain yg kotak2 ... aku jeling kat husband, dia mcm ok jek kalau aku angkat satu ekekeke ... then aku tanya Lydia, dia mcm excited ... so aku pun angkat le satu baju kurung tuk Lydia .. mudah saja kan??? huhuhu!


Dah alang2 angkat tuk Lydia, terus le aku pi belek2 baju melayu tuk tuk Idlan. ekekke! budak2 skarang kan, belom reti apa2 dah kemain ada baju melayu bagai! ... kebetulan, ada plak baju kotak2 yg sama ngan kain kotak2 Lydia tadi .. zasss .. mek rembat terus!! hamik korang raya ala2 ketupat gitu ahaksss! tak per.. budak2 elok aje lah kotak2 gitu ... ceria!! so, setel dah baju raya pertama utk anak2 tersayang,yang basic dah settle, lega rasanya ...nanti2 lah carik baju kurung extra utk Lydia ... :-) mudah saje kan???


Then, jalan lagi .... ah sudah... si bapa la plak nampak ala2 berkenan gituh kat baju melayu ni .. pastu aku terfikir, apa kes beli kat situ, harus mahal kan .. so aku suggest kat si bapa ni, apa kata pada seawal minit pertama ramadan ni, kita wat site visit ke Jln TAR sana ... bukankah menarik .. sure orang lom ramai sangat kan? and lagi pulak kita pun lom la rasa penat sangat maklum le 1st puasa ... and lagi pulak, cuaca hari tu idak le panas sepanas2 nyer ... :-) dan ehemmm... magnet pujuk rayu ku begitu berkesan di bulan ramadan nan mulia ini ... tiada bantahan di situ! zasss kami ke KL!


Ha, merasalah semua orang pon berfikiran sama macam aku u ols!!! JEm jugak rupanya situ .. tapi, kerana hati dah bulat dan tekad, kami teruskan jugak! maklum le semangat kermerdekaan amsih lagi ada tinggal dalam diri ... maka dengan semangat itu le kami teruskan meredah jem di jalan TAR. ekekeke!


Start aje, Lydia dah mintak tudung ... amboii cik kakak sorang ni ... pendai plak tu mintak sendiri kat orang kedai, aunty, saya nk beli tudung .. ececehhh!!! kosser deknon! bahagia sungguh dia bila makcik2 kedai kemain melayan dia ... nasib baik dia nak bukak balik bila aku kata tudung yg dicuba tak sesuai ngan baju dia ... dia pun bersetuju nak tengok kedai lain ... :-) dah ada talent shopping dah anak dara aku ni ... huhuhu!


ada satu kedai ni, dah elok dah kaler tudung tu, tapi dia jual rm8 takleh kurang padahal kedai lain rm5 sajork ... aku kata le kedai lain rm5 jek, dia kata kalau akak beli 2 dapat le rm15 wakakaka! terus aku x beli ... next kedai, jumpa tudung nih ... kaler ngam ... cuma ada sket kecacatan, sbb benang dia ala2 mcm terjurai2 gitu .. so dapat le aku amik rm5 walaupun dia kata itu rm8. alah dorang ni ... saja jek tu nk up harga ... takkan la aku nak kena pi bandung kot nak dapatkan tudung budak2 rm5??? cet! so settle la lydia punya request ...


kat wisma yakin baru dpt jumpa baju melayu si bapa ni ... ole kerana anak2 dah beli baju base biru, maka si bapa pun, ikut aje lah, beli lite2 blue gitu ... maka, biru le raya aku nanti! huhuhu ... dapat le sepasang baju melayu rm100 ...pastu beli gak baju sahaja tuk FIL .. ok settle dah!


PAstu kaki melangkah ke Jakel plak ... :-) beli satu viscose tuk mak aku, pastu satu lagi utk MIL. dah settle gak utk mak-mak..


Dan dan tu le, Idlan ala2 ngantuk and aku rasa dah cukup lah sahaja hari shopping ku ... kami pun balik menuju ke Puchong utk berbuka posa ngan mak aku kat rumah abang aku ... :-)
Baju aku??? erkkk ... yg tu, kemudian2 lah ...
next, nak carik baju2 jalan2 utk anak2 plak .. maybe ke Sogo kot weekend ni .. wakakaka!


Ok ols, salammmm!!!

4 comments:

  1. sakan sopping makcik oiiii hehehehe

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:09 pm

    bestkan shopping!!! hehehehehe

    arc

    ReplyDelete
  3. yeahh...lets go to sogo dis weekn..jumpa di sana

    ReplyDelete
  4. sakannyer sopping! akok jugak takde baju raya lagik haihhh!

    ReplyDelete

Popular Posts