Wednesday 21 December 2005

My First Time ...

...

Serius!...memang serius aku taktau apa nak aku tulis ... dah berapa hari aku lupa nak update. Buat buat lupa yang sebenarnyer. Malas pun iye jugak. Tadi, gi blog faveret aku, laaa.. pun sama, malas .. atau term glemer, Bloggus Interuptus dah melanda sama ..

Tapi, aku rajin pulak jalan2 ke blog sana, chatting2 kat blog situ, tinggal2 jejak kat blog sinun ... then barulah aku dapat idea nak update. Hehehe..nak idup beb.. kengkadang terrrcilok idea orang lah kan ... tapi bukan cilok sembarangan weii .. nih baik punyer cilok nii!!

dari blog arena nih, aku pon excited teruja tergedik2 nak tulis jugak ...

First time, pergi sekolah

Sekolah Tadika lah tu ... dah pertengahan tahun baru aku gi sekolah tadika...taktau apsal mak aku tak daftarkan aku ke sekolah tadika awal tahun ... member2 yang sebaya asyik dok bercerita dorang dah gi sekolah ... aku pun kemain geram lagik... so besoknyer, without telling my mom, aku curik2 ikut member2 gi sekolah KEMAS, kat balairaya kampung. Tak bawak duit walau sesen, tak bawak beg tak bawak apa... selamba jek aku redah masuk sekolah ... mak time tuh gi menoreh kat belakang rumah, dah tengah hari tuh, mak datang sekolah .. barulah mak daftarkan sekali, mak belikan beg plastik yang harga 20 sen tuh (ala, yang wat simpan baju senaman kalau hari senam tuh...)

First time memasak
Masak nasik lah.... darjah 2 ke darjah 3 kot. Then lepas tuh kena wat sambal kicap, siap wajib ikut sukatan tuh, kalau lada cili 10 bijik, bawang putih seulas, gula sesudu then kicap ... then dapat kepercayaan pulak tolong goreng menggoreng ... so, 1st lauk berkuah yang aku masak rasanya asam pedas kot, darjah 5 ke darjah 6 gitu lah ... sekolah rendah lah...

First time jauh dengan family
Masuk hostel time form 1 lah ... tension giler time nih .. pengalaman masa form one nih aku dah pernah cerita kan dulu ...

First time, dating
Dating ramai2 .. 18 tahun kot. Kat KFC, Kuantan. kahkahkah!! takmo lah citer, sogan den .. old stuff sumer tuh ... dating betul2 .. kat shah alam lah tapi dah tua dah ... dah 20 tahun time tuh .. dating lunch .. aku turun bas siap berdebar2 tengok mamat tuh dah tunggu kat pagar hostel ... yang nih x berapa segan nak citer, sebab he's my husband now ...

First time masuk U
jakun beb jakunnnn .... kat kolej nih memang terbukak mata aku lah ... student2 lain sumer very the uptodate giler especially dressing dorang..make up dorang, social dorang ... pehhh!! ... best lah masuk kolej ... best sebab explore many new things with member2 yang best! .. nih pon aku pernah sentuh sket dalam entry lama ..

First time fall in love
hishhh..aku ada kisah2 yang belum berakhir lah ... mana bleh bagitau skang when was my first time falling in love nih ... alamak.. nak ngabiskan kisah2 tu plak lagi ...

First time, praktikal

Tak ada ... sad but true ..

First time kerja

Aku kerja 1st kat supermarket kat Shah Alam. Konon2 IT management trainee, tapi ended up jadik inventory control punyer orang ... yang bestnya sebab masuk kerja pukul 10, tapi balik pukul 7 .. then every perayaan, ada lah midnite sales, giler betul aku kena tunggu sebab selalu sangat system POS (Point of Sales) tuh jammed sebab manusia fuiyoooo...baapoookkk ramaii .. (heheh Jakbuoh, aku apply sini nih word from ko) .. aku senang jek, bila POS tuh wat hal jek, aku suh dorang tunggu, aku pon off server, on balik, dorang login balik..tadaaaaa... ok terus...kehkehkeh!!! ...Tapi tak best kerja sini, dah lah gaji kecik, dia bagi dua kali pulak sebulan ... sabo jek mcm mana lah aku nak save kan?

First time tengok wayang
Kat Kuantan, time college ... ramai2 satu geng ... cerita apa aku lupa lah ... titanic ke? bukan kot .. tak ingat lah .. tapi time tuh tengok kat Rex lah ... the tengok wayang TGV 1st time time dah kat UiTM, kat Bukit Raja tuh ...


First time kahwin
Haaaa????? kawen memang la sekali jek (doa dan harapan semua insan yang berkahwin) .. surelah HAPPY giler ...rasa lengkap jek hidup lepas berkahwin tu, rasa terbanglah beban2 yang parents aku tanggung sepanjang aku bergelar anak dara, walaupun time anak dara aku nih takder la merisaukan sangat ... biasa2 jek ..

First time dot..dot..dot..
haaaa??? hahahaha jorok nih ..errr... apa tu ehhh?? hahaha wohohohohoh ... gelak dah mencukupi kot? sehari lepas majlis kawen, mak aku masuk bilik pengantin .. jenguk2 kat cadar ...nak buat apa ek? nak spot check kot? huhuuuuuu .... !


First time beraya rumah mentua
Malam raya sedih, pagi raya sedih, raya kedua happy!!! tu pon sebab nak balik umah mak sendiri hahahahhaaa... tapikan, sebenarnya takder la sedih mcm yg aku sangka b4 aku kawen, rupanya kat mana2 pon asalkan with husband, ok jek kot ... bukan lah tak der apa2, sedih tetap sedih, tapi can take it laaa...

First time bersalinkan anak
HAPPY YANG TERAMAT!!! kalau lepas kawin tuh rasa lengkap, nih lengkap kuasa dua nih ... aku dah pernah citer gak nih ... kat entry lama nih .. mana boleh lupa tajuk dia kot ..

laaa..dah habis ke?????? banyak lagi for sure ... tapi, itu ok lah tu .. at least berupdate lah blog ni ...

2 comments:

  1. first timer....alwaz in ur mind rite......mengajar kita jadi lebih dewasa

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:49 pm

    jak: hahaha sifat curiousity yang kuat tuh kot .. mcm org zaman dulu2 parents dorang siap rentang kain putih lagikkk ... hehehe

    ellyn:yeahh rite!!!

    ReplyDelete

Popular Posts