Friday 4 January 2008

Cerita Seterusnya

Aku baru jek dapat Diary from company, untuk 2008. Lambat kan? lewat 4 hari lah ... tapi, actually ada improvment ... dulu, masa aku baru2 join sini, dalam 7 years ago, Diary 2001, dapatnya bulan june 2001, ini tak tipu ni ... sampaikan nak kasik kat client pun segan sebab dah outdated gitu ...


Satu lagi, sehingga last year, Diari company aku sebijik macam buku latihan sekolah aje .. bezanya adalah company profile and adalah kalendar dan waktu solat ... lepas tu, kulit luar saaaama aje every year, same style, same color ...yang tukar cuma tahun aje .. ekekke ...



Tapi, this year, Alhamdulillah .. rupanya bentuk dah sama standard mcm diary2 yg dijual dikedai2 buku ... ada banyak info dan ada banyak spaces .. exactly like what i've always wanted! Akhirnya! bagus gak aku merasa byk perubahan kat company aku ni .. ekekeke ... sejak tukar chairman baru ni, mmg byk improvement ... so kalau lah ditakdirkan aku tinggalkan company ni tahun depan, aku puas hati le kot .. dapat merasa sedikit perubahan tuh .. ahakss!



Pasal husband aku, dia tgh aktif carik kerja nih .. ngan aku sekali aktif carik kerja utk dia .. semua companies' website aku jelajah .. mana2 yg ada leh post online resume, aku post kan aje .. . tak kiralah ... usaha aje la kan .. rezeki biar Allah yangh tentukan ...



Semalam, Kak Az, yang aku kenal thru Tag Joe tu .. dah dah few times jumpa tu .. YM aku, dia kata, dia nampak husband aku kat office dia .. memula aku ingatkan husband aku gi jumpa member dia kat situ .. so aku called husband aku tanya, betul ke dia ke sana .. dia kata betul .. dia nak ambik borang jawatan kosong, tapi rupanya dah closed. Hampa aje dia ... Pastu, Kak Az kata pass kan lah kat dia .. Ya Allah bersyukur betul aku rasa masa tu ... so tadi ni, baru je lepas husband aku passkan borang kat Kak Az ... Terima kasih banyak2 utk Kak Az atas kesudian membantu husband saya ... dapat ke tak belakang cerita, bila dah berusaha, rasa lega je ...



Selain Kak Az, Budak pun orang yang tak putus2 kasik info pasal vacancies kat mana2 companies yg ada opening utk jobs yg relate to husband aku punya qualification ... Untuk semua tu pun aku sangat berterima kasih dan bersyukur aku kenal diorang ni semua ... Alhamdulillah ... untuk mereka yang lain, yang tak putus2 dengan nasihat dan jalan2 .. even yang bertanya khabar, semua aku appreciate ... husband aku senyum aje bila aku cerita semua ni kat dia ... dia dah agak sure aku dah bgtau kat kawan2 tag, tapi dia tau niat aku baik ... and dia tau kawan2 tag aku baik2 ... ala, dia pun kenal most of them ... cuma laki aku tuh pendiam gituk ... kadang2 aku takut org kata dia sombong ekekek ...



Minggu lepas, aku jumpa doktor Norleen kat DE*MC, Shah Alam. Dah lama tak jumpa dia, dah more than 3 years dah sejak lahirkan Lydia ... doktor pun dah pakai tudung, hampir aku tak kenal ... :-) tapi dia still mcm dulu, penuh dengan kelembutan ...



Alhamdulillah, baby dalam perut OK, dah 2kg dah berat dia .. harus besar tu nanti kot .. tengok aje lah nanti bila lahir .. Lepas tu, doktor scan ... ekekke.. so aku dah tau lah dalam ni boy ke girl.. most likely la kan.. nak confirm kenalah tunggu lahir nanti kan ... tapi aku nak bagtau kat sini ke tak eh? ke nak kasik suprise aje kat korang eh?? ekkekeke ....



So last tuesday, kitorang dah start shopping barang utk baby. Masa tuh happy jek la shopping, mana lah tau the next day tuh nak dapat bad news plak kan ... bagus juga aku dah shopping ... kalau lom shopping sure serba salah nak shopping now nih sbb dok terfikir psl hal kerja nih ... :-) tapi Lydia excited plak bila tgk baju2 baby ... :-)



Pagi tadi, masa bersiap2 nak gi kerja ... Lydia tgk aku pakai tudung .. dia tetiba kata,

"Mak ni comel lah" aku gelak, aku kata kat dia,

"Lydia la comel, bukan mak" pastu dia kata,

"Mak la comel"


Pastu aku tanya dia,

"bapak comel tak?"

dia kata, "Tak, bapak tak comel"

aku tanya, "kenapa bapak tak comel"


aku expect dia nak kata bapak tak comel tapi bapak hensem sbb dia salu kata gitu ... tapi jawapan dia ialah ...


"bapak tak comel sbb bapak tak putih ...."


errrr .... aku tak ajar yer u olsss ... ekekekek!!!!!


Sampai jumpa lagi di lain entry!!

Salam

1 comment:

Popular Posts