Tuesday 15 January 2008

Bayangkan Cuti2 tanpa internet .... berjayakah aku melaluinya???

Aku ni, dah tak ada hati dah nak pergi kerja tau ... rasa macam nak ambil cuti panjang, nak duduk rumah tunggu baby lahir .. tak sabar la sangat rasanya nak cuti panjang. Tapi sayang pulak kalau ambik cuti before bersalin ni ... so terpaksa la aku tahankan diri, gi kerja ... tapi produktiviti mmg dah berkurang dah ... solve problem pun yang lite-lite aje ... mcm dah malas nak berfikir pulak ...


Bila fikir cuti, mmg best kan? tapi, aku x dapat bayangkan, sepanjang 2 bulan tu, aku x boleh nak update blog ... sebabnya, aku maybe akan berpantang kat rumah sendiri aje .. seminggu aje kot aku dok umah MIL .. lepas dah habis urut seminggu, aku balik rumah sendiri aje .. kat rumah aku, dah tak ada phone line, means no internet connection le ... aku dah potong dah servis telekom yg sangat hampeh tu ... everymonth bill datang mintak duit, padahal manjang tak ada line ... manjang complain tapi x de improvement ... hampas!!


Masa gi Telekom nak potong, dorang kata, kena denda sebab pakai lom setahun ... so kena bayar gak sewa utk setahun ... maknanya, aku kena bayar extra 5 bulan le .. sbb bulan 6 nanti baru la setahun ... laki aku kata, tak pe la Dik, abang bayar jek la setahun pon .. kalau abang tak potong pon, abang kena bayar gak setahun buta2 aje ... Budak tuh tanya la apsl bang ..laki aku kata la betapa teroksnyer servis ... betapa every month sure kena jek buat aduan ... laki aku pon malas nak cerita lebih2 kat budak kaunter tuh .. dia kata, adik dengar jek la kat rakaman aduan kitorang tu ... semua ada ... so budak tu kata, tak payah bayar dulu, nanti dia siasat balik and dia prorate balik berapa kena bayar ... laki aku ok kan aje ler ... yg penting tak kena bayar full.


Tapi, yang buat aku sakit hati, bila budak tu tanya kitorang dok mana, laki aku kata kapar, dia punya respond was, "oh.." maknanya kan, dia dah tau mmg area tuh salu jadik gitu .. mcm dah well known dah yg kawasan aku tu, salu jek ada kes org curik cable nih .. tapi, tau pastu buat tatau ke? mcm tak ada improvment gitu .. takkan la tak de apa2 cara kot eh? hmmm ke nk kena cakap kat ADUN kot? ekekekke maklumler kan ke nak pilihanraya ni kan ... ok gak kan ... ahakss ...


So gitu le ceritanya deknon ... so last2, aku tak der connection kat rumah ... haruslah aku takleh nak melapor daily activity aku dalam pantang nanti .. ekekeke.. eleh mcm ler ada masa pon kan ...

4 comments:

  1. kalo agak-agak rendu nak berinternet, mari dtg umah aku kekeekekek free internet plus webcam lagi wakakakakaka

    *apasal ko tak mengadu dekat aku jek kisah telekom&ko nih?* kekekeek

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:38 am

    aku bukan takut ko bosan fara, aku takut ko stress tak dapat berinternet.. hehehehe...

    erk.. aku cakap aku ke aku cakap ko nih.... adehhh...

    ReplyDelete
  3. eleh broadband kan ada. alasan ajer ko nih

    ReplyDelete
  4. LB, sad but true, area aku tuh kampung sgt, broadband pon takder coverage ... uwaaaaaaaaa!!!

    ReplyDelete

Popular Posts