Thursday 13 October 2005

Kita hanya Merancang
...

Hari ni ada orang nak tengok kereta aku tu ... wah! bunyi macam ada orang nak tengok anak dara plak kan?. ..kalau kereta aku ada hati dan perasaan, mesti dia rasa berdebar2 jer, macam time aku nk dirisek dulu .. malu u!!! (tetiba mcm rasa nak buat tajuk karangan 'aku sebuah kereta' macam time sekolah rendah dulu)

Instead of naik motor, kami naik kereta bersama-sama ke pejabat (pejabat????) ... dan instead of keluar rumah at 6.30 macam biasa, kitorang keluar 15 minutes earlier, at 6.15am. Maklum je la, waktu pejabat (lagi?) start pukul 8 sharp ... dengan traffic jammed dengan tangga stesyen lrt, dengan fobia escalator, sah sah la akan melambatkan perjalanan aku nanti .. so keluar la awal, dengan harapan sampai awal (daripada ontime)

Masuk je kereta, mata aku terus layu ... lama2 gelap ... sesekali aku tersedar gak la .. dan dari ekor mata aku yang layu tu aku perasan la 'pilot' kat sebelah aku tu dok meraba2 ... poket baju dia la .. (apa nii puasa2 fikiran tuuu !!! ish! ). Aku tak jadik nak lelap, tanya dia apsal? abang carik apa? ...

"Wallet saya" Dia kata.

Hah! Haiiiyaaaa... ini pilot aaa ... sudah belapa kali ini macam wo!!!

"ala, balik je la lagi, kan kita baru je jalan ..." Aku yang mamai bagi cadangan bernas.

"baru je jalan? bukak mata awak tu sayang (errrrr....), tengok sikit kita nih kat mana ni?" Dia jawab.

Aku tengok la, alamak...dah traffic light ke dua dah la... maknanya dah dalam 10 km gak la kitorang jalan (ke lebih?) jam dah pukul 6.27 dah ... aduhhhh saliha!!! lama gak aku lelap ek?

Balik lagi lah, nak wat camner kan? kalau takder wallet, mcm mana nak drive without lesen? mcm mana nak beli rim kereta ni? (kereta aku tuh satu rim dah kena sapu ngan pencurik mana ntah, so skang guna spare rim hitam tuh)

So kitorang balik semula lah, aku plak sambung la layannnnn...

Sedar2 dah kat tol kelana jaya dah... aku siap konfius plak, eh, dah balik ke belum ek? aku tengok dia selamba jer, dah la tu ..cisss sungguh lena diulit intan aku tadi.

Aku naik lrt kat kelana jaya ... mak aihhh !! patut la kalau aku naik kat tmn jaya pun dah takbleh masuk, kat sini pun beratur dah berapa km dah.. Tapi for sure la dapat masuk sebab 1st station kan ... cuma still kena berdiri ...

So, keluar kul 6.15 pun, sampai ofis lambat, malahan lebih lambat dari biasa ...

p/s-boleh tak aku suh HR bukak je blog aku nih bila surat tanya kenapa lewat tu sampai bila2 dari sekarang ?

2 comments:

  1. ehhehe ... mula2 baca eager nak tau lebih lanjut kisah keta nak kena risik tuh. Tgk2 ending dia lain lak :D. Nampaknya keta kelisa ikut jejak keta iswara laaa plak. Dah laa beli dulu pun dekat2 jer time dia kan. Hehehe .. nak wat caner. Cost saving and life improvement.

    ReplyDelete
  2. hahahah...bole ler try suh HR tgk...bole blah

    ReplyDelete

Popular Posts