Friday 14 October 2005

Aku pun tak tahu ....

Kenapa mesti aku tulis ni semua ni?
...

4.15 am Jam handfon aku bunyik, serentak plak tu dengan rengekan anak dara aku tuh. Dia sebenarnya lama dah rengek2, Mula aku selimutkan kot2 sejuk, tapi ditendang2nya selimut tu, dan menguatkan volume rengekan dia ... aku bangun ler buat susu, sebelum dia celik baik aku bagi susu, sebab kalau dah celik, sampai siang la jawabnya baru nak tido balik.

Bila confirm dia dah pejam, aku ke dapur masak nasi, prepare apa2 la yg patut for sahur. Goreng ikan masin, goreng telur dadar, then re-heat je lauk 'gori' (nangka muda) tumis santan ihsan mak mertua tuh (menantu manja ni..), kejut 'dia' makan ... habis sahur dah pukul 5.10am, terus la prepare nak gi kerja pulak ...

Hari ni pergi kerja kena naik kereta, husband pon kena naik kereta, sebab ada orang nak tengok dua2 kereta.. So, kalau macam ni memang la husband kena hantar Lydia, aku straight je pergi. aku ingat nak keluar sharp 6.15, so aku dukung Lydia keluar lah, Aku nak dia merasa dukungan aku sebelum orang lain, walaupun cuma sekejap, walaupun lepas tu aku pass kat husband .. pagi tadi dia nangis, taknak betul dia bila aku nak bagi kat bapak dia ... kuat betul dia peluk aku .. lemah je aku rasa .. tapi tu lah, kalau dulu, sayang suami tinggal2kan, sayang anak tangan2kan, skang nih sayang anak pun nak kena tinggal2kan gak..

6.27 am tu aku tinggalkan gak rumah dengan suara tangisan anak aku ... sampai kat tol batu 3 dah pukul 6.57 dah ... kat Subang tu dah start jammed dah ... patutnya aku masuk NKVE time kat bukit raja tapi aku berangan, so terlepas, terpaksa la ikut federal ...

7.14 am Sampai kat parking LRT Tmn Jaya tu. Aku dah ready keluarkan duit RM2 tuk bayor parking per entry, tup2 ada tulisan dia kata parking rm3 per entry, laaa...minyak naik, parking pon naik gak ... aku tengok2 la kot2 la berbumbung ke parking area tu sampai naik singgit .. hmm sama jerk mcm dulu. Dulu rajin la park situ, time anak dara dulu .. laa..patut la, zaman anak dara aku pun dah berlalu nak dekat 3 tahun ... ishh..

7.19 am LRT sampai, lom penuh lagik maybe sebab agak awal ..tapi still kena berdiri... aku ingat nk dengar radio guna phone aku, tapi signal hampeh plak ..so batal plan. Nak tido mmg jangan haraplah kan, tunggu la kalau aku dh ada skill tidur berdiri, baru leh apply. So kalau dah berdiri tak buat apa tu, berangan je la..puasa2 nih tak elok berangan2 sangat, baik berzikir ke..tapi time tulis nih baru aku terfikir pasal berzikir2 ni ..time kat dalam lrt tak plak...tapi berangan aku tuh banyak nyer terhenti .. lamunan terhenti gitu... sebab bila sampai kat each station je, ada je yang langgar2 nak turun lah, nak masuk lah .. so kira mcm tak lengkap la angan2 aku tuh...

7.42 am baru la sampai kat Ampang Park. Aku naik atas guna escalator, kalau turun aku memang tak berani. rela kupujuk diri aku ni bersabar kalau lif panas ke, lambat ke ... asalkan tak turun guna escalator ..

7.50 am Sampai dah kat lobby lif. Mak aii ramainyer manusia ..ni sah sah la kan setiap level nak kena stop..aiyaaa manyak fenin la ini macammmm...

7.53 am Fuhhhh...akhirnya sampai aku ke destinasi ..tingkat 31 nih and signed in ngan penuh kelegaannn....

6 comments:

  1. Anonymous1:06 pm

    tido berdiri tu nak kena blaja dari saya ni...heheh..nape ngan escalator? penah tergolek ke?

    ReplyDelete
  2. haha tak la tergolek, taktau la...sejak gi genting beberapa tahun lepas, terus phobia ... ntah la ..

    ReplyDelete
  3. hehehe...yang kak lady tau mak sedara kak lady yang takut naik & turun escalator...dia akan pegang tangan kita cam nak patah...rupa-rupanya ade jugak orang muda yang takut...heheheh

    ReplyDelete
  4. Anonymous12:20 am

    uihh banyak lagi yg kau belum taip tu, 8.00am, 10,12,5pm,7pm, 1159pm.. hhehehe

    ReplyDelete
  5. dulu pernah try tidur masa naik tube kat london. bangun-bangun jer dengar makcik tua terpekik. rupa2nya terjatuh atas dia. terus keluar next stop sebab dah termalu sangat.

    kalau nak tidur berdiri boleh. ikat dulu tangan kat tempat berpaut tu.

    ReplyDelete
  6. Anonymous1:02 pm

    ampang park? ngko kerja katner skarang fara?

    ReplyDelete

Popular Posts