Wednesday 26 October 2005

Bicara Hati

Memang Lemas!!!

Dah tau lemas siapa suruh redah gak???

habis tu kalau aku tak redah, camner aku nak berbelanja? Gaji dah clear, ni lah time nya!

Macam takder tempat lain plak nak berbelanja. Sanggup jalan tengah-tengahari buta meredah lautan manusia macam tu.

Alaahhh...apa salahnya, setahun sekali jek. Kalau bukan orang macam aku yang ke sana, takder la laut manusia tuh. Yang kat sana tu semua, sama la mcm aku, nak merasa kemeriahan menjelang Syawal ...

Apa dapat selain penat?

Ntah. Dapat la sehelai tudung ngan sebutir loket huruf L untuk anak aku.

Itu je??????????????????? Berjalan kaki, sambung plak LRT, naik tangga turun tangga, naik turun lif escalator segala...berpanas bergerimis sikit2 pulak...itu je hasilnya?

Ye

Istimewa sangatkah tudung sehelai tu? takder kat tempat lain lagi dah ke?

Ada

So takder la istimewa tu.

Istimewa la tu

Apsal?

Sebab perjalanan membeli tuh memenatkan dan mencabar keimanan .. jadi lah dia istimewa

Apsal mencabar keimanan?

Mana taknya, Lalu lalang depan segala keindahan yang dijaja. Pakaian, perhiasan, bahkan makanan!! Kalau tak kerana iman .. tak mungkin hanya sehelai tudung yang dibawa pulang?

Wah! betul gak.

Jadi?

Jadi, tahniah lah...sebab tak tumpas dengan dugaan tuh.

ah, susah-susah aje..takder maknanyerrrrrrrrr...tadi aku lupa sebenarnya aku keluar nk carik besdey kad tuh husband aku yang tersayang .. then x jumpa plak kad besdey, asyik la kad raya..tu yang remuk redam je rasa tu.

Dah agak dah...tak percaya ko shopping sikit2 mcm tuh. Sure ada yang tak kena tuh. So caner?

Caner apa...terpaksa la aku jalan2 lagi petang nih kat area amcorp Mall ...mana tahu untung2 leh dapat album mawi gaks...ehehhhh

ceshhhh!!! hampasss.. bila besdey hubby tu sampai ko leh lupa plak nk beli kad?

Hari nih

Gilo ... cuai la ko!!! camner jadik bini niiii

Ala .. bukan tak ingat besdey, cuma tak sempat nk beli kad la.. dh wish awal2 dah

wish je? hadiah?

ishhh..mestilah adaaa

apa?

adalah..

apa????

eh, adalah

ishhh..takmo share ke?

Rahsia rumahtangga ..

erkkkkk ...


***Itu hati aku berdialog, selepas aku pulang kepenatan dari Masjid India. hmmmm...

7 comments:

  1. Anonymous4:24 pm

    aku suka part "eh, adalah..rahsia rumahtangga.." ;]

    ReplyDelete
  2. Anonymous4:46 pm

    wah, sungguh asyik sekali kamu berdialog iyer... apakah hadiah istimewa buat kekasih hatimu itu.. bagitaulah apa dier..

    ReplyDelete
  3. Anonymous8:04 pm

    Selamat hari raya..Mohon maaf lahir dan bathin:)

    Bunda Shafiya

    http://keluargazulkarnain.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Anonymous3:56 pm

    hati kau ni berjiran ye, satu tau yg satu lagi tak tau...hehehe

    ReplyDelete
  5. Saya pun lemas semalam di Wisma Yakin, Masjid India. Hujan pulak tu...

    ReplyDelete
  6. fara

    slamat hari raya
    maaf zahir batin

    ReplyDelete
  7. selamat hari raya
    maaf zahir batin

    (evil genius, bukan tiru ehh..ayat standard..tapi ikhlas, fara)

    ReplyDelete

Popular Posts