Friday 30 September 2011

Mak!

okayyy, i guess i've been feeding you guys with entries with pics for the last couple of months, rite? now time to go pictureless plak! now nk share on kids . dah lama x story pasal anak2.. ala, this blog, what else la kan? aku bukan reti nk story pasal hal2 lain sgt ... :-) .. lagipun, pasal anak2 aje pun aku rasa mcm tak tercerita, apa hal plak aku nak sebok2 story pasal hal lain kan? cam ni lah, kalau dengan cerita2 aku pasal anak2 dan perkara2 yg berlaku di sekeliling aku boleh memberi manfaat kepada readers (if any).. aku syukur ... perkara baik /ilmu tak mesti datang dalam khusus topik ilmu je kan? pandai2 lah kita extract yg baik daripada sebarang info ... contoh, info pasal aku dan anak2 aku .. :p yg baik jadikkan tauladan, yg tak berapa nak baik .. bawak2 lah kasik nasihat kat aku .. jgn plak kondem aku .. insya Allah sama2 kita improve ...

Fahren is 1 year 9 months already.  Jarang pulak aku cerita pasal Fahren ni. Not that dia tak ada banyak points nak cerita,, tapi bila dah anak ke-3.. mostly semua yg berlaku dalam proses pembesaran tu, quite similar dengan abang and kakak dia ...

He has started to say few meaningfull words. he quickly copied what ever said by kakak or abang Lan. The most clear words is of course "Mak" ... Others are basic words  .. mcm "nak air", "aLan" (for abang Lan), "Ataakkk" for kakak...

Kat taska pon ibu taska and her babysitters semua kata Fahren ni senang diajar ... cepat catchup gitu .. pegang pensil pun mcm budak dah sekolah.. (aku tak pernah tgk pun.. and until now aku lom test sendiri betoi ke babysitter ni cxakap ekekekek)

dia pun dah boleh mengingat dengan baik .. bila tanya certain pic, dia dah leh respond ...aku tanya mana kucing, dia tunjuk gambo kucing, aku tanya ini apa? (gambar lalat) dia leh jawab "lalat" ... pendek kata leh mengingat ... and banyak kali jugak aku tanya dia mana kunci? dia tunjuk kunci kat dalam lubang speaker, obviously dia yg main2 masukkan dalam tu ..  

paling syok bila dia terlompat2 everytime i reached home from work, when he saw me at the front door, dia terus lompat2 sampai jerit "maaaaakk!" .. and catch me.. and..

"nakkk shushuuuuuu"

Alhamdulillah, even tho not exclusive anymore but i still BF him whenever i am with him. He still needs it and asks for it .. bila ada aku, dia takmo FM pun ... great..

ok lah dulu ,.. nanti aku update pasal Idlan plak .. then lepas tu baru pasal Lydia ..

No comments:

Post a Comment

Popular Posts