Tuesday 20 September 2011

2 Syawal di Batu Pahat -- entry raya lagi???

tumpang lalu.. nak jugak sambung story raya .. ekekeke .. mood masih ada uols.. ala, kat ofis pun still mood raya kan? open house le, open office le, open dept le, open level pun ado! opis aku la tuh, nak wat camtu ... in one day, all levels kena prepare signature dishes, pastu kunjung mengunjung floor lain gak ... hari raya kekdahnyer :-)

tapi aku bukan nak story pasal tu.. wakaka.. lom lagiiii;;; itu event nyer pon lom ado lagik hadek2 ..next week katanyer...

yg aku nak kabo kan di sini ofkos, sambungan raya wakakka... masih di raya ke-2 la kita .. kan aku baru habis update raya pertama kan? (adeh nk update by day ke? perrghh)  ni aku sambung sket jek .. lepas raya pertama, tak banyak pics so malas nk apdet lah..

Raya ke dua, aku cuma lepak kat rumah mak je pagi tuh ... melayan tetamu .. pagi2 tu abang aku dah goreng mi special baeekkkk punyer .. so semua guests dpt ler dihidangkan dengan mi goreng pagi tu ... by kul 11, mi goreng pon dah habes, tamu yg sampai lewat sket, kuih raya saja jawapannyer :-) yg best nya kat kampung, orang tak kisah sgt tak hidang yg berat2 .. kat kampung, konsep open house mmg nan ado .. datang berziarah, makan apa yg ada ... yg nak hidang special dish dialu2kan tapi tak berapa dipraktikkan..  kuih raya dan oren lah yg wajib ekekke ..

petang, baru la kami adik beradik plak, berjalan ke rumah kakak sulong aku, satu2 nya anak mak yang duduk kat negeri Johor, kat Kluang. paling selalu balik jenguk mak.. kebetulan, anak2 dia pun (anak2 buah aku) pun kerja kat batu Pahat.. mmg family dorang la penghibur utama mak aku .. tima kasih!

Raya pertama x byk pic dia kan> SANGAT susah nk snap pic ini olangg ooo ... sama ada takmo pandang, atau bila pandang, sure wat muka .. ini contoh! nih baju raya 2 tahun lepas .. so pakai raya ke-2 ..

Amacam? ada gaya YM tgh bagi ceramah tak? ekekke ..

terlebih senget plak songkok tinggi YB ni ekeke


See? raya ke-2 pon masih makaannnnnnn .... ni baju raya last year ..

errkkk... pose raya ke-dua, kat umah kakak

abang Lan dah tukaq baju sbb baju kena tumpah oren!

Suka sgt bila dtg umah Mak Long, suka nk men congkak!


Qisyaaaaaa! .. bolat nyer mata ....


Sekian...

No comments:

Post a Comment

Popular Posts