Thursday 22 September 2011

Semangat Syawal masih berGEGAR :-)


OK Jom sambung citer raya lagi, nak?:p 

Kali ni, aku nk share pasal sessi bergather dengan geng2 rebanamaya. Hmmmm … dulu, pernah satu ketika dulu, aku sangat teruja nak update citer pasal gath geng reban. Tau kenapa? Sebab masa tu, almost semua orang dalam geng reban tu, ada blog..dan almost semuanya blogger tegar. Jadik, masing2 berlumba2 nak update kisah gath. Siap leh kutuk (eh kutuk2 sayang) lagi sapa yg terlambat update tu … paling tak bleh blah, paling sakit ialah bila bapak ketua reban mula kasik sindiran pedas dalam entry2 dia .. haihhh.. kenangannn..

Now.. semua blogger2 tegar tu dah tak berapa nak tegar. Yg ada pun Cuma yg hangat2 suam2 kuku mcm aku ni ha .. yg update ikut mood. Jadi, banyak sebenarnyer gath events utk rebanamaya yg aku still join sbb keriuhan mmg menten, tapi dah tak update dlm blog, sbb nya aku hilang semangat gitu. Tapi kali ni, aku kuatkan semangat lah jugak :)

sebab pertama, sbb aku jeles lah dgn Sol geng GLC aku tu, yg update raya dia kemain laju lagi … sampai semmpuuuttt aku nk membaca lalalalala..  

sebab kedua, aku rasa, gath tahun ni, adalah sangat similar dengan gath Gegar Raya, yang pernah diadakan ketika tag joeperantau berada dalam zaman kegemilangan dulu. Masa tu tahun 2006 if am not mistaken .. yup, it was in 2006. Aku checked balik entry lama .. OMG, aku buat 4 entry khas utk gath raya tahun tu, yg kitorang panggil Gegar Raya. Entry2 aku tahun itu, bertajuk Gegar-Prakata, Hari penuh GEGARan, Gegar-dalam kenangan dan Gegar-masih dalam mindaku.  GILA KAN? Aku plak mcm nk tabik kat diri sendiri haha!

So, this year, aku rasa mcm similar … sbbnyer walaupun attendance tak sehebat tahun 2006, tapi selepas 5 tahun, inilah hasilnya. Persahabatan yang lebih kamceng. Ada antaranya yg dah tergelar sebagai muka basi ahakss .. yg paling best sebab Joe sendiri dapat hadir. Tahun 2006, dia Cuma dpt mendengar keriuhan kami menerusi telefon yang bertukar2 tangan. Tahun 2006, dia Cuma dapat melihat keadaaan Gegar dengan melihgat gambar2 dari update ahli tegar … kali ni, Alhamdulillah.. dengan izin Allah, pertama kali lah Joe dpt bersama. Walaupun actually ada Joe ke taka da Joe ke, bebudak ni sama jek, menten riuhhhhh! :-)

Paling aku seronok, bila Joe dpt jumpa ahli keluarga kami. Masa dia tgk anak2 aku, dia sebut nama anak aku sorang2. Ahh terpilu plak aku di situ tp aku kaver lalalalalala…

Dah la kot citer aku. Kedatangan malam tu, 

aku+family, angah+wan,arc+family,Poii+family,Kong+family,ME+Apak,Par+family,Nini+family,Delinn, Jijoe+family,Alangz+Zura,Yam,Anne,Ila,Joe,Royce,KakRozz .. hope I didn’t missed anyone :-)

Aku gerak awal atas sebab2 personal … tapi mudah mudahan ikatan ikhuwah terjalin selamanya, inshaAllah..  

Layan piccasss .. credit to Razi yg juga merupakan tuan rumah aka clubhouse








1 comment:

Popular Posts