Monday 5 September 2011

Kad Ucapan Syawal

Hi! Dah masuk kerja semua? Camne episod raya uols? Aku sangat busy menjelang nak raya hari tu, sampaikan tak ada update langsung nak wish uols Selamat Hari Raya ..

So meh aku nak kasik backdated entry sket .. Owh aku ada mentioned pasal kad Raya kan? So my GLCbabes friends dah menyahut cabaran Shara babe utk menghantar handmade kad raya to each GLC babes.. hahah.. banyaknyer babes! So minggu before raya tu, meriah mail box rumah aku asyik dapat kad raya jek .. feeling glemer uols! Ada sekali tu, hari Jumaat (aku dah amik EL) .. so aku ada kat rumah ... pagi tu posmen dah dtg, dah dapat kad from Diana .. tapi ada kad from Zaza ngan Maz yg aku lom terima .. petang tu ada bunyik motor benti kat gate,, aku kat dalam saspek itu posmen datang hantar kad raya aku lagi .. wahh siap puji lagik dalam hati kata baguih la POS Malaysia ni, sehari sampai 2 kali nak hantar kad raya aku.. aww! maka berkejar kejaran la aku keluar rumah nak amik surat .. pastu aku siap notis yg jiran sebelah pun kebetulan berkejaran jugak (dia pon dapat kad daaa... caihhh!!!) .. kat mail box ada 2 kad .. hah.. confirm la nih dari zaza and Mas ... bila aku kuar kan .. aik?? awat kad aku takder address pon!!! pelik ahhh! so aku bukak aje lah... .. ek elemakkk.. rupanya tekaan aku meleset daaa .. yg datang bukan yg aku tunggu .. TAPI ITU ADALAH KAD RAYA DARIPADA ADUN kawasan .. pastu aku tgk semua rumah ada kad tu HAHAHAHA! adehhhhhh!!! tertipuuuu!! (mesti jiran aku pon kecewa gak lalalalalla) so, iols tarik balik pujian kepada POS Malaysia tadi noksssss!!! Kad Mas dan Zaza aku terima the next day, before aku balik kampong .. huhuhu!

jom tgk kad raya yg aku dapat dari GLC babes .. JOM!

This is from Sol .. the 1st kad i dapat .. thanks Sol // simple and sweet jek .. pilihan kaler yg ceria! even the envelop pun dah ceria .. :-) i like!! thanks Sol!!!

This is from Mas! lalalalla.. dalam pada busy tak hingat tu, dia tetap merajinkan jari jemari dia utk melukis .. daripada kad kampeni dia.. dia handmadekan dengan melukis lembu .. lembu marah tu .. maybe dia marah sbb dia tak terpilih utk direndang .. :-) .. btw, Thanks Mas! mmg cantek drawing ko .. kalah kartunis babe! and thanks jugak for the kad raya PNB tu .. i like .. :0

oh 4 di atas (aku tak maik pic individually pasal nak cepat !! sorry olss!) ,.. ikut clockwise ,.. memula tu, kad PNB, dari DAni,.. yang dia dah creatively turn into a nice handmade kadraya .. dia potong kad yg beso jadik comel (membuang nama kampeni..amboiiiii) .. and she added a transparent layer on top on it and write down her message there .. cute! i like! Thanks Dani!!!!  >>> Next is from Zaza .. dia kasik 2 in 1 kad .. dalam kad kampeni yg cantuik tu, ada satu lagi kad cantik yg handmade .. comellll je kad handmade dia .. kalerful and ceria! i like! thanks Zaza! then bawah, kaler maroon tu, is from Shara!!! ha, FULLY handmade ye anok-anoksss .. sangat original rajin la Shara nih, dalam pada cuti menjaga baby baru .. rajin gak dia buat utk kami.. nice .. thanks Shara.. i like! NeXT, yang pink karer tu .. adalah dari Dianaaaa!!! .. walaupun kad tu dia beli dah siap .. tapi aku tabik sbb dia beli yg cantikkkk!! ada doodle! round shape lagik .. cam ada effort disitu .. and handmade juga lah sbb kat belakang kad tu, dia tulis guna tangan .. hand made la tu kan?? aci? lalalalalal.. hahahahahha! i ike! thanks Dianaaa!!

Dan yang ini ... daripada Jannah!! .. unique and special origamicard ... awww .... siap karer favorite lagik lilac tuh ..  .. mmg BETUL-BETUL HAND kan .. dah la dua buat by hand.. dia kasik pon by hand .. ekekkeke .. dia kasik extra lagik burung tu utk anak2 aku .. i like!!! thanks Jannah!

Errrkkkk .. yg atas ni .. errkk.. ekceli aku nak kasik semua orang mcm ni .. tapi last2 ada jek yg jadik aku tak dapat nk siapkan .. dapat siap 2 keping jek .. so last 2aku decided to cancel .. and change to plan B.. yaitu kasik kad beli .. tapi aku tak amik plak pic kad yg aku kasik .. alah.. kad biasa jek .. cuma dalam tu aku tampal jugak le bas merah/biru ngan bunga .. adalah handmade nya di situ kan? ekekkekeke ..

So, sekian la kisah Kad raya utk Syawal tahun ini .. selain tu, ada lah 2 kad lain dari insurance agents aku .. huhuhuhuhu ..

OK, nanti ada masa aku update pasal raya ek .. KALAU ADA MASA lah ...

Salam ..

3 comments:

  1. lawoonyer kad raya handmade tuhhh awat tak hantar kat cheq!

    ReplyDelete
  2. lawa? errkkk selepas melihat uols punyer, iols rasa yg iols buat adalah sgt semak!! huhuhu ... next year aku akan berusaha lebih giat lagi! hahaha

    ReplyDelete
  3. bestnye fara.. pakat2 anto kad raya ek? aku kad raya free KUIS kasi pun tak anto2 lagi ehehhe

    ReplyDelete

Popular Posts