Tuesday 27 September 2011

Dan Syawal pun berlalu ...

Ha .. Syawal dah hampiiir berlalu .. tapi i ols masih lagi gigih nk update pasal aktiviti Syawal .. iols lebih suka mendescribe aktiviti Syawal sebagai aktiviti merapatkan silaturrahim ... bukan sekadar aktiviti open house utk makan2 sahaja .. mari sama2 kita betulkan niat k? ok ekceli, merapatkan silaturrahim bukan hanya waktu bulan Syawal.. tapi Syawal memberi laluan paling mudah, setuju tak? tak setuju gak? then iols tak faham dengan uols ..

ok .. aktiviti muhibbah diteruskan.. dah mcm trend kan.. open house bukan hanya utk house,,, tapi dah menjadi trend kat office2 ... esp. kalau majoriti dlm co. tu melayu ...

1. Jamuan Raya ADE (department)

2 minggu sudah, Department aku pun buat Jamuan raya .. aku ni yg tak selalu balik ofis.. ini la peluang nak beramah mesra ngan kawan2 satu dept ... mostly dorang tak kenal aku .. aku umpama freshy gitu though aku dah kat sini for almost a year .. lagi pun aku pendiam.. so logic lah dorang x berapa kenal aku ...  :-)

yg mana qualiti pic kureng, mustbe aku donlod dari member punya FB .. huhuhu

half of ADE. tak semua plak join amik gambo ni .. huhhu - pic ehsan Adi yg pose maut depan tu

nasib baik ada dorang ni yg jd tempat aku bertandang tatkala aku balik opis .. sempoii semua nya.. ayu2 semua nya macam aku gak .. terbaik! - Becky,Baie,Yinn,Mar,Jaz. - pic ehsan Adi
lagi with them. ha yg mamat berbaju melayu itu HOD, mat saleh dari yugoslavia. - pic ehsan dr FB Yinn

Pot luck .. ha ni kamera aku lalalalala .. aku pelik apsal kat kamera aku cuma ada gambo food sajork

ha, ini baru la betul2 yg salu aku jumpa. my project team... - pic ehsan FB Yinn huhuu


2. OPen House iP.

memula HR kasik email .. semua floor kena buat jamuan raya, and dari kul 12.30 sampai kul 5, leh pegi mana2 floor utk berhari raya ... hmmmm bab makan mmg bagus, tapi aku tak nampak dpt rapatkan silaturrahim sangat pun sbb still aku pergi ngan klik aku gak hahha .. tapi syok la the idea tuh.. and each floor kena ada signature dish .. signature dish floor aku was satay.

nih food kat floor aku, 13th floor. satay, nasi baryani, dan macam2 lagi

model kuih. ni kat 17th floor.

sama gak, kat deco entry 17th floor

ni kat entry 16th Floor punya deco.

kenyang sgt hari tu!
3. Open house umah Lyn

then aku sempat ke rumah Lyn kat shah Alam .. ekceli eksaited sbb ingatkan dapat jumpa ngan the whole gang .. sbb dorang tak dpt ke umah aku hari tu .. rupanya kat umah Lyn pun they couldnt make it .. so tinggal aku, Farah dan lyn .. thanks Lyn .. Farah hari tu puasa tp mmg supporting lah.. baru lah niat berziarah kian?




Jadi, dgn itu, maka berakhirlah siri entry Syawal aku tahun ini .. Alhamdulillah .. pada kawan2 yg buat open house tapi saya tak dapat hadir, maaf ... mesti ada sebab tu .. biasanya saya x dpt hadir kalau clash dgn family event ... jgn serik menjemput ekkk :-)

Semoga mendapat keberkatan dari Syawal ni, dan semoga Allah panjangkan usia kita utk bertemu dan merasa Ramadhan dan Syawal tahun2 yg mendatang  .. insya Allah

Salam Syawal semua :-)

1 comment:

Popular Posts