Wednesday 22 March 2006

Kenyang Perut Senang Hati!


Apa mimpi ntah malam-malam ni aku online pulak. Oh, mana ada mimpi daa..actually aku ni overnite rumah MIL ni. Aku baru je balik, lepas ofis tadi, husband aku ajak dinner, sebab dia pun diajak oleh kawan2 ofis dia, mcm naik meraikan seseorang gitu. Aku ikut je, mula-mula plan nak ambik Lydiadulu, tapi sebab hujan, so jalan jammed, dah kira2, sure lah tak sempat nak sampai ke rumah before maghrib. Itu yang terpaksa mintak tolong MIL jagakan Lydia jer dulu.


Janji pukul 8.30, so pukul 8.25 kot kitorang dah sampai kat situ. Kajang. Jauhkan?Actually maghrib pun dah sampai Kajang. Maghrib kat situ. Husband aku kata, biar kita tunggu orang jgn org tunggu kita. Lagipun cepat sampai adalah excuse nak cepat balik.


Orang yang nak membelanja dan orang yang nak ditraikan pun belum sampai. Kitorang jek over(awal2 dah tahu orang nak belanja, tu yang over sikit tu) ... sampai2 kat restoran Satayhaji Samuri tu, lepak je dulu dalam kereta. Kalau org tgk sure dorang kata kitorang nihdating gitu. Dok diam2 dalam kereta berdua-duaan... :-) Nasib baik tak lama, kalau lama, harus ada orang ketuk pintu kot? hiks!


Mula-mula order batch pertama ... 20 cucuk satay rusa, 80 cucuk mix daging and ayam ... time nihadalah around 8 orang .. zappp!! tak sampai lima minit, order lagi 50 cucuk, then datang lagi dua orangthen order lagi 50 cucuk, then datang pulak lagi 2 orang, then order lagi 50 cucuk .. time ni aku dah slow dah ..aku kira lidi aku, dah lebih 20 cucuk aku makan!!! segan plak aku hehehe .. rekod tertingi tuh sepanjang aku mkn satay .. satay kajang pulak tuu!! Lain la kalau satay kat Johor tuh yang kecik2 comel2 tuh mmg pon aku boleh sebat banyak ...tapi, tak leh lawan tadi nih lah jugak .. so, bila aku segan, aku pun ambik semua lidi2 satay aku,aku letak kat tempat husband aku ... kahkahkah! coverina baekkk punyer! lepas tuh buat muka tak bersalah, boleh?


and last couple sampai, bawak pulak baby dia yg sebaya dengan Lydia. Terus datang balik rasa bersalah aku kat Lydia sebab tinggal dia .. so lepas kiss2 baby comel tu, aku pon jeling2 lah husband aku .. cepat aje dia faham,terus dia kata Jom kita balik, aku pun ON jek lah .. org yg membelanja pon faham, dia kata oklah org yg first datang first balik ... then dia tengok lidi2 kitorang, selamba dia kata, oh ko mmg tak kena bayar sebab makan banyak,!sapa mkn sikit dia kena belanja .. kahkah! Kenalah makan banyak beb! barulah berbaloi datang jauh2 tuuu ...
aku rasa lepas tuh sure ada lagi order kot?


fuhh!!! kenyang satay aku malam nih, terus tak boleh tidur ... Alhamdulillah ...


Minggu nih macam murah jer rezeki .. tak putus2 dapat makan free ... mula2 time gathering, lepas tuh masa mak akudatang KL, SIL pulak panggil ke umah dia, banyak dia masak2, ada lauk pauk kampung, ada western, ada jugak kuih muih yg dia tgh bersemangat nak buat sendiri ... meriah betul hari tuh kat rumah dia sebab semua adik beradik aku ada ..cuma 2 orang anak buah jek tak de sbb tak cuti.

(Antara anak-anak buah aku yg kecik2, yg besar2 dah malu nk enterframe - eh, anak aku pun ada skali)



Then kat office semalam pun dapat makan free jugak sebab ada kick off ceremony ..then today pulak .. hmmm mudah mudahan aku pun dimurahkan rezeki so that bolehlah aku pulak merasa membelanja orang.Ntah ada ke yang sudi kalau aku nak belanja ni?


Aku tengah peninglah, nak pergi ke KK tu? seriously, aku lom ada any planning pon lagi .. semua masih terkapai2je gitu. banyak yang aku fikir, pros n cons nya .. cuti dah mintak, husband plak ikut jek apa yg aku decide.Dia kata, kalau tak ke KK, cuti tuh spend kat Johor aje lah. Aduh dilemanya!Bila baca blog pengembara nih, macam teruja pulak,tapi bila cik ratu ragging nih citer pasal airasia dalam blog dia, aduh, lemah lutut den nih.


Ku..terpinga..tertanya..di dalam dilemaku ..
(Petikan lagu Dilema: KRU)


Kat office pulak semakin bz ahh (kenyit sikit, bilal) ... rasa terbatas aktiviti lepaking aku kat reban ni. Agaknya nanti aku cuma dapat parking nama je kot? macam yang pesona bulan nih selalu buat tu. Ish, tak dapat nak imagine! Habislah kalau lama nanti aku tak menampakkan batang hidung aku kat sana nanti, harus nama aku kena erase dalam survivor tabung ayam tu nanti .. aarrghhhh!!! aduh! kalo terusan ginih, bisa kangen gue sama temen-temen gue di sana ..
Oklah, dah pukul 1 am ni (Wah! tak sangka beb! gua pon wat entry malam2 buta macam minah nih ...) aku nak tidur pulak.


Chio!

5 comments:

  1. sempat ngata aku eh? :-)

    boring le kau ni.. dah bizi ah pulak, eh? tak leh nak sembang selalu gitu.. ish..

    ReplyDelete
  2. Anonymous11:13 am

    Azfa

    hehehehehe aku dgn Arc sudi dibelanja..... hahahahaha

    ReplyDelete
  3. woit 20 cucuk satay.. muaahhahahah cayolah ko sis.. masa memuda dulu boleh makan 15 kot maximum.. now below 10 lah..

    ReplyDelete
  4. wah ko nak g KK yer..akak aku kata best pi sana..dia dah g 5D4N pun rasa tak cukup..siap pesan kat aku klu aku g KK jgn lupa ajak dia sekali..
    well pasal airasia tu, biasalah dah tambang murahkan so dont expect morelah...rasa2nya tiap kali aku naik dah kat udara baru rasa aircond...yg paling haru masa g labuan few years back perjlnan dr KLIA to Labuan tak rasa langsung aircond...rimaslah jugak dlm flight tu..tp nak dpt tmbg murah mana dptkan..kalau naik MAS g KK sorang je dah rm700++ to and fro

    ReplyDelete
  5. best best makan satay kajang.. yummy..

    betul ar tgazfa yang online memalam.. ingat nak tegur.. tapi takut.. takut ada antu kat opis yang online.. hihihihi..

    ReplyDelete

Popular Posts