Wednesday 1 March 2006

Good Morning Malaysia!

dah 2 hari husband aku outstation.

tak best lah bila husband aku keluar outstation.

satunya tentulah sebab tak larat menanggung rindu

satu lagi sebab aku rasa tak secure, sebab bila dia takde, means akulah satu2nya orang dewasa kat dalam rumah tu, dengan anak aku.

tapi, yang paling aku tak tahan ... bila dia outstation, aku kenalah pergi kerja sendirian. tak dapatlah aku nak bonceng motor kapcai dia, tak dapat nak be very very closed to each other memeluk pinggangnya, membelah angin pagi yang sejuk dan menyusuri kegelapan subuh nak ke tempat kerja.

malas betul bila kena drive sendiri ke tempat kerja. Ni ha...


sebab perkara2 dalam gambar tuh lah aku malas drive pagi-pagi. Ingatkan la keluar rumah seawal minit pertama tuh aku dapat mendahului 'jem' .. punyerlah bergegas2 keluar rumah betul2 sesudah subuh... rupanya tak .. 'jem' tetap lebih dulu sedia menanti aku, punyalah bosan dalam jammed, padahal baru pukul 7.00am kat Subang tu .. dah mcm tuh sekali, pesta lampu brek ... iihhhh!!! Lagu2 Mawi pun tak dapat nak menenangkan perasaan aaku yg kecewa .. sempat aku snap gambo2 pemandangan 'indah' di awal pagi tuh.

jammed kat jalanraya tu satu hal ... aku sampai PJ pukul 7.30am tu, sah sahlah tak dapat nak sampai KL before 8.15, so mmg la i have to use public transport plak. LRT Tmn Jaya tuh.. fuiyoohhh!! sejak minyak naik harga, ramai plak orang naik LRT agaknyer .. tapi, still kat jalan raya pon penuh!! hishhh ... gambo atas tu, org tengah Q tunggu LRT ... itu baru kat Tmn Jaya .. kalau tengok kat Bangsar dengan kat station KL Sentral ... fuhhh .. mau sakit jantung tengok! Q dia dah berkali-kali ganda panjangnya .. bila LRT datang, dah penung macam sardine .. memang takder nya nak dapat masuk .. nasib baik aku naik kat Tmn Jaya, penuh2 pun boleh lagi aku menyusup masuk .. itupun after lepaskan satu trip ... hishh .. dasyatlah sistem publik transport kat Malaysia nih. Sepatutnya diorang tambahkan lah gerabak tu ... Dah la tu, kadang-kadang tu, dah la manusia dalam macam sardine, ditambah pulak dengan panas sebab tak der aircond ..then LRT tuh jalan tersemput2 pulak .. pagi tadi lagi la best, tengah-tengah berjalan tuh, tiba-tiba dia buat emergency break!! nasib baik tak tumbang manusia2 dalam tuh.. ada yang berpaut kat orang lain aje ... sabar je la ..

itu yang aku bosan kalau kena drive sendiri, sebab nanti sure jumpa jammed kat jalan, nanti aku akan lewat sampai ke stesyen LRT, manusia pun dah ramai .. Semua jadi tak kena.

sebab tu aku bosan bila husband aku outstation.

Kejap tadi, aku baru dapat call,

"ada bad news ni... " husband.

"kenapa bang ..." aku.

"Abang kena extend my stay kat sini sehari lagi ni... Esok baru bleh balik PJ ..." husband.

aduhhhh!!!!

8 comments:

  1. itu pasal le aku malas naik lrt.. though dkt rumah aku tu ada lrt station and kat ofis aku pun ada gak, tapi tak larat nak layan orang berpusu-pusu kat station tu. nak mencelah masuk pun tak leh! takkan nak naik lrt kena keluar lagi awal dari naik kereta.. kalau camtu, baik naik kereta je, tak?

    ReplyDelete
  2. kadang-kadang bila berjauhan baru kita boleh hargai erti rindu dan kasih... :)

    ReplyDelete
  3. anakMalaya, Kat mana ada offer jual kuda murah2 ek? agak2 downpayment 10% dia leh terima kot? selain dia senang maintain, kalau banjir, senang dia leh gerak sendiri tak payah suruh kita gerakkan dia ke tempat tinggi takmau kasik rosak ...

    JR, betul tu ... especially bila anak meragam ... betul2 terasa rindu dendam ..eh, ke rindu DAN dendam? ... apa2 pun, dia jauh dan dekat rindu mmg ada sentiasa .. :-)

    ReplyDelete
  4. Rindu meningkatkan kasih sayang and by the way, Kuda mahal, lembu boleh dak ko tunggang......hehehehehe

    ReplyDelete
  5. Yang tak daya naik LTY kalau pepetang tuh, masyaallah bau.. muahahahahha.. dok pulak kat celah2 ketiak orang..muakakakkakak..

    ReplyDelete
  6. budak, lembu? berapa hari mau sampai rumah daaa.. ( see, aku fikir nak balik je, bukan nak pergi office.. hehehe...family oriented nih)

    arena, ya Allah!! how true! mmg tak daya laaa ... dah la pulak aku nih tak berapa nak tinggi .. haiii nasib badannnn .. apo nak buekkk ...kalau nk drive straight sampai KL, mmg kena gerak dr umah b4 subuh.. adoii!

    ReplyDelete
  7. aku sesungguhnya rasa the best option is either kuda or basikal.

    macam ko kata, kuda kalau banjir reti nak lari sendiri. tak le risau mati ke, tapi tak tau lak mana nak cari nanti.. kot merajuk dia, abih! utang tak abih lagi bayar, kuda dah lari.. hehehe..

    eh, tapi mana eh nak beli kuda ni? boleh buat instalment kot kalau banyak demand. bank lak boleh offer le kot instalment.

    basikal lak, boleh serampang dua mata. selain menjimatkan, bagus untuk kesihatan. tak yah pegi gym ke apa ke..

    ReplyDelete
  8. Anonymous3:50 pm

    dulu time anak dara aku dok pandan indah..naik starLRT ok lagi..pastu bila pindah atas bukit nunn tu kenalah naik putra perghhhhh buntut bertemu buntut sempitnya time org g keje....seksa rasanya..dgn segala mcm bau2an. masatu didnt bother langsung psl petrol naik harga ke tak (ialah time tu naiknya x melampau)
    bila aku duduk balik umah mak ayah aku & aku drive 140km to & fro..memula tu biasa je pasal kita dah kiralah bajet awal2 then bila petrol naik sikit demi sikit..beban tu pun terasa sikit demi sikit...muahahhaha
    ko tahu fara, w/pun aku berulang dr umah mak ayah aku yg jauhnya 140km to & fro ke kl & aku keluar rumah paling lewat 7.45am & masih boleh smpi office 5-10 minutes b4 9am. tu yg memula aku tak kisah stay jejauh...kalau stay kl sesudah subuh kene keluar

    ReplyDelete

Popular Posts