Tuesday 28 October 2008

Thank You ...


Thank you to friends ... we had a great day on Sunday ... :-) .. Aku tak dan le nak snap sumer pic ...


Aku memang terharu betul kalau ada yang sudi datang ke rumah aku ... Aku suka betul tengok expression diorang bila diorang sampai je ... maklum lah, jauh ... :-) Tapi, aku harap jangan lah serik dorang datang ke rumah aku eh .... Aku suka terima tetamu .... anak aku lagi la, bila orang nak balik jer sure nanges ... biasa le tak puas nangis ...



Aku buat jamuan sikit hari Ahad tu ... sajalah, panggil member2 ofis lama .. reunion kekdahnya ... OMG, seronok gile tengok dorang datang rumah ... riuh rendah rumah aku ... dorang ni, biasa lah, datang ala2 QA gitu wat spotcheck .. sampaikan lubang/pintu ke ceiling pon nak ditengoknya (jeling diana) wakaka!



Selain tu, ada gak lah member2 Hamid ... aku suh jemput sbb dah alang2 wat makan2 .. jemput je lah kan .. niat asal aku, nak jemput member2 reban gak .. tapi belum sempat aku bukak mulut, dah kuat plan dorang nak buat gath reban kat rumah Alangz .. aku pun tak nak lah kacau daun kan .. aku pun tak leh nak join dorang sebab aku dah jemput member2 aku ni awal2 lagi ... actually ada gak aku tanya kat member2 aku ni in case dorang boleh datang Isnin or Sabtu (nak jugak aku try to be at Reban's raya) tapi, tau je lah bulan raya, mana senang nak ubah2 schedule .. so, aku pun berkorban lah ... Alhamdulillah, pengorbanan aku berbaloi lah .. Aku seronok menerima kunjungan kawan2 ..and ila tengok gambar2 reban gath kat FB Deo, aku pun tau dorang seronok ya amat .. and yg best, aku tak jelous .. :-) maybe sbb aku dah redha ... yang penting, semua happy .. yep!



Yang lawak, aku mmang tak sempat giler nak prepare map nak ke rumah aku tu ... pastu, ntah mana aku letak map yg aku dah pernah buat ... then hari khamis kot aku jumpa file tu ..without checking, aku send aje ke dorang .. wakakkaka .. later baru aku tau, last modified file tu was in 2006 .. wakakakka! banyak dah berubah .. traffic light dah tambah, harga toll dah naik .. merasa lah dorang ala2 treasure hunt gitu ahaksss ... Mauze jadik ketua rombongan ... hiks .. ketua rombongan tapi lupa print map, boleh? tapi better gak tak print sbb map pon mengkonfuse kan wakakak!



Aku tak masak banyak menu ... menu wajib aku, mcm biasalah, mee bandung .. dah jadik mcm wajib plak, asal member datang, mee bandung .. wakaka .. nak wat camner kan, ada permintaan maka adalah pengeluaran, kan ... pastu, aku masak jugak special sket .. takkan la jamu mee aje kan? so aku decide buat le nasik hujan panas seri pelangi wah tuh dia nama .. walhal cuma nasik minyak sajork ahaksss! berlaukkan ayam masak merah dengan pajri nenas dan jugak pepedom ... lain2 adalah watak2 sampingan mcm spaghetti dan jugak nugget2 gituss ... Alhamdulillah, semua dapatlah merasa semua ... sbb mee bandung aku dah salu buat, makan bajet aku mata btul ... habis je jamuan, ada balance semangkuk aje lagik utk kitorang habiskan .. nasi adalahlebih sket .. tapi still OK lah, dinner tuh aku mkn nasi minyak gak, breakfast isnin pun makan nasi minyak .. dan lepas tu, habis dah .. kira oklah tu bajet kan ... lauk2 pun ok gak tak terlebih2 .. so aku puas hati lah kiranya .. bab sedap ke tak, aku tak boleh nak komen lah sbb kang aku kata sedap, perasan la pulak kan .. ntah lah ... laki aku kata sedap .. laki orang lain, tak berani aku nak tanya wakakakkaak!



Satu lagi, happy aku sbb cita2 takmo pakai pinggan polisterin berjaya jugak .. :-) cuma, kesian pulak ada plak dorang nih rajin ke dapur cuci pinggan sekali ... maafkan aku, bukan itu niat aku ..a ku dah halang dah dorang dari absuh pinngan .. tapi dorang tu degil plak .. konon2 nak tgk dapur la apa lah ... Terima kasih u ols ...



Bab menyusun balik pinggan mangkuk le amat seronok ... bukan apa, teringat kalau kenduri kat kampung, semua pinggan sure mak aku susun tepi dinding, the sort them out ikut kategori sambil sorting, sambil keringkan dengan kain ..sambil gossip ... seronok! .. so aku pun buat mcm tu, and ajak Lydia buat sekali ... biasa la budak2 kan sure suka .. aku suruh dia lap cawan2 aje lah .. sbb yg lain2 sumer kaca la plak.. umah aku mana ada melamine .. sumer kaca .. infact, semuanya hadiah kawen dulu ... nantilah kalau buat jamuan besar besaran, baru lah aku beli pinggan sendiri .. :-) so far cukup lagik .. ahakss ...


Amboi, aku ni, gaya cakap mcm le tetamu beratus kan .. actually adalah dalam 30 pax je gitu hari tu .. wakakkaka! tuh pasal le malas pakai polistrin ... sikit sajork orangnya kannn ...

Lastly,

Thanks u ols ...


Salam Aidilfitri, semoga bertemu lagi Aidilfitri berikutnya ...

4 comments:

  1. huu.. muka2 yang ku kenal! :D

    ReplyDelete
  2. bestla ko. dah pandai masak banyak2 mcm tu. mesti sedap mee bandung ko.

    ReplyDelete
  3. kak fara... nasik ujan panas sangat sedap okay!!! next yer permintaan ku adalah nasi ujan panas lagik!!! hihi.. lydia kene tolong mak next yer...

    ReplyDelete
  4. uish.. merbelos la kak fara masak.. mmg sedap sehingga menjilat jari.. raya haji no leh le open lagik.. kekeke

    ReplyDelete

Popular Posts