Monday 13 October 2008

blogging from home is always possible

Huh,


Punya lah aku excited ... dekat ofis, masa dok tgk firefox toolbar, ternampak plak icon blogger. Bila mouse aku tunjuk, dia kata send to blogger. So, saja le aku klik. Tetiba, window blogger keluar???? mana la aku x excited kan??? Cuma, ada link kat situ .. link url yg aku suh send to blogger tu .. so, aku pon buang itu link ... dan mula lah, menaip .. sebaris je, aku stop, buat kerja sambil cover2 gitu .. maklum le workstation aku tuh laluan org ramai ... dah le bebudak ni, suka je berdiri lama kat belakang aku, dah lama baru le nak tegur aku .. salu aku rasa mcm nk sakit jantung jek esp. time aku tgh dok balas2 spam emails. So, kul 6.30 pm gitu, lepas dah habis panjang lebar aku story pasal weekend aku, akupon konfiden nak upload ... and it was successful! YESS!!!!! tapi, uwaaa.. bila aku bukak blog, rupanya, TAJUK AJE YANG KELUAR???????



INI BOLEH MENDATANGKAN MARAH!!!!



huh! hampagas betol!



Aku dah lama x update blog. Maklumlah, busy mengushar vishal dengan kerja dek non!!! .... mana nak tgk issues production, mana nak tengok issues UAT ... adoiii ... mana nak pahamkan business process lagi ... tau je la i ols kan fresh princess ahaksss ... Dah le UAT 3 countries sekaligus. Sama la mcm UAT kat PNB* dulu, bila lepas batch, or lepas EOD, sure hati berdebar2 tunggu variance .. sini pon sama, lepas batch aje serammm bila tgk QC list tuh mencanak2 nombor ... itu utk UAT .. utk production plak, pagi2 bila sampai opis, sure berdebar2 bila nak klik failed instance ... kalau tak ada tuh rasa lega sangat dan bleh la gi bfast dgn tenang ahakss ...


OK itu pasal kerja lah sket2 ...
Citer weekend pulak ... Sabtu, mcm yg diplan, kitorang ke Teluk Intan, attend wedding Dood. Aku, mcm biasa time tepung tawar tuh, sebak le rasa .. esp. bila tgk parents rose cium pipi rose. aduh, touching .. aku teringat gitu masa aku kawen, aku ala2 sebak gitu bila peluk mak aku, sebab aku dah kira dimiliki oleh suami ..cewah!


Balik dari TI, terus ke rumah MIL, sebabnya MIL dah beapa kali called suh balik, makan durian .. huhuhu ... hamid ngan Lydia mmg le antu durian ... dah tentu2 plak aku le yg paling dekat ngan dorang ... untung orang dekat tu le dia .. :-) Lepas maghrib baru le balik rumah ...


Pagi Ahad, jugak mcm yg diplan, beraya umah member2 MCC. Nih actually annual event ni. Sejak lepas grad lagi kitorang mmg le konvoi kot ... mula2 dulu beraya umah parents, yg mana org KL le kan ... now nih dah beraya umah sendiri2 dah ... tahun lepas aku tak follow sbb hamid kan kat johor so sukar le kan ...


This year pun tak cukup korum. Maza, Mas dengan Aisha tak available. Sedih la gak tapi what to do ... this year, start dari umah Juita kat UK perdana. Aku ni kan, setiap kali sampai umah dia, sure lupa umah dia tkt berapa ... ekekeke.. maklum le setahun sekali je datang ... kat rumah dia dalam sejam gitu la kot ... lepak sakan, makan sakan, pose2 lite2 gitu ...juita masak mee udang ... aku dah le mmg antu me berkuah ... sedap plak tuh ... tapi aku berjaya control sbb kang umah farahiyah pon nak menjamu selera gak ...

idlan kat rumah juita

Lydia & Idlan

Gerak ke umah farah kat ampang. Sampai je umah dia ada plak farah gi tinggal kunci umah kat kereta, and kereta dia plak dia n rose park umah Juita coz dia naik kereta Lyn, malas keta banyak2 konvoi. Seb baik ada en. hamid dan en. mazli tolong, barulah berjaya bolos saja dinding ituuu ...


Rumah Farah ni, cozy sangat .. rasa mcm nak tido aje kat situ ahakss ... sayang je plak Azlan hubby Farah tak join sekali ... Tapi, palin best, Farah prepare Roti, cicah denan Kuzi Ayam dan kambing ... perghhh!!! memang sedap bangetttt!!!! aku tambah roti sampai 3 ketul ahaksss ... bila aku mintak resepi, kantoi rupanya Farah import kuah dari mak dia wakaka!


Roti + Kuzi yg sedap!

Lepas rumah Farah,memula plan nak ke rumah Lyn kat Shah Alam. Tapi, Lyn kata dia nak wat open house this weekend, so semua pakat datang this weekend aje ... so, terus le kitorang ke klang, umah aku ler ... huhuhu!


Sampai rumah aku dalam kul 5pm. Sementara aku prepare2 apa yg patut, dorang nih dok transfer gambo2 dalam laptop ... pastu masing2 ralit tgk pic lama2 sambil gossip2 gitu kan ...
Diorang balik dalam kul 6.30 kot .... aku puas hati le sbb smooth aje this year punya jalan2 raya :-) tak sabar nak tunggu weekend nak jalan lagi ... :-)


Khusyuk tgk gambo2 lama huhuhu ...

4 comments:

  1. kekeekekekek bantai gelak aku, tajuk aje yg keluar? hahahaha

    ecehhh comelnya lydia!

    ReplyDelete
  2. Kak fara...bukan leh post blog from email ker? hehe try leh setting pape yang patot

    ReplyDelete
  3. comelnya lydia n idlan!

    ReplyDelete
  4. Fara, spam e-mails pon ko balas?wakakakaka, macam tak percaya jer nih, so aku nak tanya lagi sekalik ekekekekeke...
    Fara, spam emails pon ko balas? wakakakakka

    ReplyDelete

Popular Posts