Wednesday 8 October 2008

Kerja Lepas Raya


tu, pic family sebelah hubby, lepas solat raya. Tak banyak snap gambo pun raya hari tu ... pagi raya tu jek amik gambo family, kebetulan plak semua ipar duai sebelah husband ada hari tu .. sepanjang aku kawen 5 tahun, inilah 1st time semua ada raya pertama ... aku plak, mmg le ke mana2 sure ada jek tripod dalam beg .. so mmg senang le nak pose ramai2 ... size family husband aku, is half of size family aku ... semua cucu2 MIL masih kecik2 lagi ...

kebetulan, semua biru ... tak kalerful kan?

pic2 lain, aku load dalam facebook ajelah jugak.. ikut trend ma! lagipun lebih mudah dan cepat compared to load to blog.

---

Semalam, aku mula kerja ... Aku dah mmg agak, bila masuk je ofis, haruslah mood raya tuh akan jadik zero. Tak ada langsung saki baki pasal raya ... kalau dulu, kat tmpt lama, haruslah makan masa lebih seminggu nak hilangkan mood raya tu ... haruslah cerita raya dok berkumandang lagi, dengan planning nak open house le, dengan planning nak konvoi le ... huhuuh.. now, aku tidak merasa begitu lagi yach! ada gak le planning, cuma, semua thru email sajork! hiks!


Kerja lak, banyak sungguh! first time aku rasa, balik cuti raya hari pertama, aku khusyuk dan tawaduk buat kerja ... respek aku kat diri aku .. kadang2 aje aku sempat klik2 ke blog orang, and klik2 ke facebook... itupun tak leh lama2... mek sangat busy deknon! banyak country nak live dengan new systems, maka banyak ler reports nak kena develop ... tuh tak masuk lagi existing reports yg ada issues.. ishh ..


Semalam, adalah satu email nih teamlead aku kasik, dia fwdkan request drp sapa ntah aku tak kenal.. dia suh aku settlekan issue tuh ... aku ni kan, salunya blur la kalau mula2 dpt issue.. so, aku pon ala2 nak la tanya direct ngan org yg meraise issue ittew ... tapi, belum sempat aku angkat phone, sudah ada satu mamat berdiri di sisi ... huhuuh ... oh, selama ini awat la aku x perasan, ada rupanya mamat cun dalam team aku wakaka! "hi, u r fara? i'm vishal ..." gulp! tuh dia, ala2 hero citer hindustan gitu ... ahakss ... terus i ols bersemangat nak kasik settle cepat itu issue ... in 10 mins, mamat tu dtg lagi follow up ... bikin jantungku berdebar wakakakak opss over eh??? muahahaha!



cuma, aku tensi yg amat ... baru je aku dapat tau, aku dah tak bleh nak login Gtalk lagi .. dah kena blok!!!!!! hampasss!!! dah le YM mmg takbleh ... Gtalk tu je lah peneman aku di kala sunyi..itupun dah kena blok! before ni, ada gak aku login YM guna webmessenger, itupun dah kena blok!!! tapi, pagi tu jek la aku rasa meroyan.. lepas tu, aku rasa Ok je pun ... maybe sbb bz so tak terasa sangat .. actually bukan le salu chatting pun, cuma bila login tu, rasa best je .. kalau tak, mcm dok bwh tempurung aje ... hmmm ... so, hereafter, mmg le facebook ajelah peneman dikala sunyi ... huhuhu! cuma, aku takleh nak masuk FB thru firefox .. aku rasa, firefox pon dorang bar jugak .. so, tak leh le dpt notification dari FB boost. buhsan gak ar .. and, takleh pun nak chat dalam FB ... grrrr! so, mmg email ajelah perantara aku dan dunia luar ahakss! seb bek ada vishal..opppppssss! *pekop mulut*

3 comments:

  1. errr kim salam kat vishal utk aku ekekekekekek

    weh, aku pun kena beli tripod gak le gini gayanya

    ReplyDelete
  2. meh tayang sket muka Vishal nie...nak gak tgk tahap mana keensemannyer

    ReplyDelete
  3. Anonymous9:51 am

    kena cepat2 belajar ckp hindustan ni fara...

    arc

    ReplyDelete

Popular Posts