Monday 5 March 2012

Birthday Party 3 in 1 2012

Bulan lepas, dapat la jugak buat birthday party yg agak besar daripada kebiasaan utk anak-anak. biasanya aku beli kek, makan kat umah MIL atau makan kat umah mak johor... ada cousins dorang .. janji ada kek.. tapi kali ni saja lah nk lain sket.. selain daripada nk ikut trend.. LOL. itu mak dia la kan.. ermm so buat le party combine 3 dalam 1. hehehe... actually Idlan ngan Fahren memang beza seminggu je so mmg sepatutnya lah dicombinekan... cuma Lydia le yg aku awalkan sangat2.. hehehe..

sebab utama, dia anak sulong.. and aku lom pernah buat party (yg agak besar panggil org2 dtg makan) utk dia. So kalau aku terus buat utk adik2 dia, mcm tak fair la pulak..


tapi, aku tak nak la pulak tunggu sampai bulan august nak celebrate birthday dia dulu ... bukan apa.. August tu bulan yg busy kot. dah le bulan raya, lepas tu masa tu aku dan ada baby baru inshaAllah... so maybe kelapangan agak sukar dicari..


bincang2 ngan hubby, dia kata OK je lah buat awal2 tahun ni... sementara kitorang pon lapang, rezeki pun ada... so tu la yg datang idea buat 3 in one birthday party huhuhu...


well, Alhamdulillah.. dah selesai pun majlis tu.. thanks kepada jemputan2 yg sudi datang meraikan anak2 kami.. majlis tu amat bermakna sekali, esp. Lydia yg dah mmg faham semuanya.. mmg dia tunggu pun ... sejak last year dia dah tanya.. huhuhu now betul la apa yg hasben aku dok tahan2 aku sejak Lydia kecik.. dia kata tunggu lah masa yg sesuai kalau nk buat majlis yg agak besar... and bila dia setuju utk buat this year, he is absolutely right... and i can see why ..


Lydia adalah yg paling excited dalam perjalanan merancang majlis tui... semua yg kami plan, dia nak tau.. and dia seronok sangat bila mak and bapak diskas pasal party... antara yg kami diskaskan bersama dia (as in tanya pendapat dia) adalah, sapa yg dia nak jemput, food apa yang dia nak.. kek apa yg dia suka.. baju apa yg dia prefer ... walaupun last2 tak semua idea dia kita ambik.. tapi 80% dia join the discussions.


cuma 1 je lah yg dia agak keberatan.. panggil clown. hehehe.. aku mmg tau, Lydia ni, sejak kecik tak suka clown.. mmg tak pernah nak ambil port kalau party kawan2 dia ada clown.. tapi hari tu, aku tanya gak dia..

"Lydia, mak panggil clown ok tak.."
"hmmmmm... kenapa nk clown mak..."
"ye lah.. biar la kawan2 dtg nanti enjoy.. "
"Lydia tak kisah lah mak... "


aku ingatkan mmg dia tak kisah and dia pun akan participate.. huhu rupanya dia tetap dia.. so masa hari tu, masa budak2 lain enjoyed the clown's performance, dia dok dlm bilik.. tapi tak de la dia down ke nangis ke apa.. kebetulan ada plak geng dia tak minuat clown.. so dorang enjoy berborak... cuma at least, dia tak la nangis or takut kat clown.. hhhehhe...


Idlan, walaupun belum betul2 faham.. tapi reaksi dia yg excited bila sebut birthday party tu pun sangat menyenangkan hati aku.. dia tak la tunjuk sgt excited mcm kakak dia... umur dia kan.. dia follow je lah... cuma bila kakak excited, dia pon excited sama...


Fahren... hehehe... well.. dia mmg lom mengerti.. orang ramai sebab apa pun bukan dia tau kenapa... hehee... tak pe lah Fahren, nanti bila dia dah beso umur 7/8 tahun, mak buat lagi so dia faham dan ingat... inshaAllah..


hmmm.. seminggu before party tu, kitorang eksiden.. alahai memang mencabar sangat....tau jek lah bila dah eksiden tu kan.. kereta masuk workshop.. nak berjalan ke sana sini membeli barang2 pun terbatas... kaki hasben plak injured so mmg cam limited sgt... kalau ikutkan mmg nk cancel.. tapi kalau kansel, ntah bila nk buat kan? budak2 plak dah excited pasal tu.. cam kesian plak kalau pospon/kansel... so, proceed je lah...


kesimpulannya, aku sangat gembira, one of my project for 2012 dah terlaksana.. itu salah satu azam aku tu .. cewwahhh..lepas ni tatau lagi la bila nk ada besday party lagi.. aku tak rasa buat setahun sekali utk setiap anak tu sesuai ukt anak2 aku... hehehe.. sesekali ok lah.. selalu2 kang takut tak termampu plak.. :-)


jom lah tgk pic... sama je mcm yg aku share kat FB

terima kasih tak terhinggal utk ofkos lah suami tercinta, yg kasik izin nak buat majlis ni .. mmg syok bila dia pun join sekali wat planning.. and bila kau sajes itu ini, dia setuju.. sebabnya dia kata dah sampai masanya pun... Alhamdulillah ... seronok planning party ni.. lebih seronok sbb ada kawan2 gak yg support.. tolong2 survey on the party favors, and at the same time tolong3 kawan2 yg ada talent2 pelbagai.. leh la sama2 dpt.. win win situation gitu... kalau ikutkan keseronokan merancang, mmg nak sangat buat every year... tapi bila fikir kan kesan2 lain.. rasanya eloklah tunggu lagi few years..

so anak2 mak.. next year kita back to normal lah..potong kek besday sendiri2 je.. :-) yg penting, mak doakan semua anak2 mak akan sihat dan panjang umur dan berjumpa lagi besday2 akan datang.. semoga kejayaan milik kalian, anak2ku! amin...


























2 comments:

  1. Anonymous10:03 am

    Salam Fara,

    Wahhh meriahnya sambutan birthday tu... saya tertarik dengan banner/sticker utk botol air, goodies tu. Berapa ek harga & boleh kasi contact number? TQ

    ReplyDelete
  2. iols tunggu the next next birthday party! insya Allah :)

    ReplyDelete

Popular Posts