Thursday 22 March 2012

29th going on 30th - 4th pregnancy

hari ni rasa mcm nak menulis2 di sini... lama dah tak cerita, apa perkembangan terkini aku yg sedang berkembang ni :P hmm.. diam tak diam... i am in my 3rd trimester. Am in my 29th week (or in my 7th month) of my 4th pregnancy. sampai skarang aku kadang2 confuse dalam pengiraan bulan pregnancy. tapi aku refer kat http://www.baby2see.com dan dengan itu, aku men'declare' kandungan aku adalah berada dalam bulan ke-7. belum lagi complete 7 bulan. ada beza disitu ok?

so kalau orang tanya, dah berapa bulan? aku akan jawab, "dua minggu lagi, cukup le 7 bulan.." haa.. gitu..

aku dah terbiasa bila orang akan buat muka cam tak caya gitu bila aku kata umur kandungan aku. haihh.. sukar jugak jadik orang gemuk ni. LOL. komen paling biasa ialah "Eh.. tak nampak pun perut you.." dan setiap kali itu lah aku kena kasik jawapan yg sama, "a ah.. sebab badan i mmg naturally mcm org pregnen 6 bulan.."

mudah je kan? habis tu, nk jawab mcm mana lagi kan? :-) takkan nak tunjuk result scan tu kat setiap orang yg bertanya,, adeh..

last 2 weeks, rumah jiran cum cousin aku wat kenduri.. so siang tu aku dtg ler rewang ngan blouse biasa and slack jek.. bila malam baru le aku pakai baju panjang pregnen (sbb malas gosok baju kurung) .. masa tu ramai plak melopong dorang kata apsal siang tadi tak mcm pregnen? jawapan aku, sama seperti di atas... huhuhu... aku rasa aku kena ubah gaya jalan supaya jelas sikit ke'pregnen'an aku ni.. tapi aku salu lupa part nak control jalan tu... esp. bila rushing nak masuk komuter... huhuhu... tapi dua tiga hari lately nih, aku control2 lah jugak.. i must be fair to my baby.. kesian dia kalau aku terlari2 sokmo.. so now aku jalan sopan sket.. and aku pun rela melepaskan beberapa trip komuter yang sangat padat sebab takmo perut aku terhimpit2 terhenyak2 dok orang yang tak tau aku pregnen.. bukan salah dorang kan..

pastu, aku mmg tak selalu pakai baju pregnen.. tau kenapa? sbb baju pregnen, kalau dipakai bila perut tak besar sgt, adalah nampak agak weird ... and rasa tak selesa sbb mcm gedoboh sket sbb baju mcm x terangkat.. kerana itu aku masih selesa berbaju kurung..yg menyebabkan org pun dilema nk kata kau pregnen ke tidak.. kesian dorang.. ha, gitu..

ok, keadaan kesihatan aku so far? Alhamdulillah... sihat orang pregnen lah kan.. mana nak sama ngan sihat org tak pregnen.. letih2 badan, sakit2 pinggang.. perkara biasa la tu kan.. eh tapi aku rasa pregnen kali ni aku mcm tak kena attack ngan sakit bahagian bawah tu laa.. 3 pregnency sebelum ni... uwaa seksa nak tido noks... mmg bila nak tukar posisi tu, mesti kena duduk dulu.. takleh nak simply golek2 jek... mmg sangat sakit! tapi tidak kali ini.. saya sangat selesa bergolek2 semasa pembaringan..

hmmm.. ok, gatal-gatal kulit kat bahagian buku lali pulak, sama sebijik mcm yg aku alami masa pregnen kan Lydia... and ianya stop bila aku masuk 2nd trimester... selain dari tu.. mcm org pregnen yg normal lah... mudah mudahan kekal le smooth sampai baby lahir nanti...amin

alamak, bila dah masuk 3rd trimester ni, mula la otak berkira2 pasal nak shopping kan? dah le hari tu aku dah spring cleaning habis semua baju2 lama... ekekke.. baju2 baby lagi le dah tak ada sbb nya Fahren mmg pakai baju baby sampai lunyai... takkan le nk simpan utk adik.. kesyiannnn... tapi lom start shopping pun ... mood belum mari .. maybe akhir april nanti lah.. inshaAllah..

 apa lagi mau update? dah le dulu kot...thanks for reading uols! daa!

No comments:

Post a Comment

Popular Posts