Tuesday 22 December 2009

santai sabtu

Best gak tgk blog member2 dok tayang photos deco for christmas kat mall2 ... so sabtu tu ingatkan nak pegi byk2 mall nak tgk christmas deco .. tapi bila sampai kat bandar kinrara umah abang aku pon dah almost kul 11 am ... lepak sana sbb mak kat sana .. sampai le ker pukul 5 gitu .. hujan lebat kan mmg syiok melepak ngan family ... :-) kesihatan mak, Alhamdulilah .. walaupun still terbaring je .. tapi dah boleh mengiring ke kiri dan kanan sendiri tanpa bantuan .. aku tgk mak pun dah ceria sikit .. :-) mudah-mudahan mak makin sihat dan boleh bangun dan berjalan macam biasa :-)



so kul 5 lebih tu baru ler gerak .. tatau nak ke mana .. bila tanya lydia, dia terus kata nak gi kedai buku yang boleh duduk2 .. aku tau sure dia maksudkan MPH kat Midvalley tu .. situ je la yg salu bawak dia pon (errkk selalu as in setahun 2 ke 3 kali jek wakakaka!) ..so kami menuju ke sana jek lah .. ALhamdulillah traffic tak teruk maybe ramai orang lepak rumah je sbb hujan plus dah lewat petang ...


sempat gak tgk deco kat lobby dia .. ok ler meriah .. ada show menari2 bagai .. santa pon ada .. anak2 aku sikit tak heran kat santa tu .. aku pon wat dek je lah .. just amik pic kat pokok2 yg cantik berhias tu .. then cepat2 terus ke MPH ... smapai sana, while bapak gi jalan2 tgk2 buku, aku la melayan budak2 tuh duduk .. lydia sok amik buku and baca .. tapi langsung takmo baca buku bahasa inggeris ... aku tau sure sbb dia tak paham .. baca boleh tapi tak paham tuh yg dia kureng kot ... dia suka baca buku2 BM jek ... aku biar jek la ...


idlan dah pegang buku transportation tuh .. terus dok diam kat situ ... then bapak sampai, turn aku plak jalan2 carik buku .. wah sophie kinsella dah ada buku baru .. tapi still size beso so aku tak beli lah .. tunggu jadik size kecik lah murah sket ... lps round2 tadak yg berkenan ... lydia pon dah habis baca 2 buku jek .. terus aku ajak kuar .. so tak membeli pon .. ala, yg penting dah puaskan hati anak-anak kan .. kuar dari MPH ngan wajah ceria jek lydia tuh walaupun tak belikan apa2 buku ...


Then ke Jusco ... tak de niat nak beli apa2 pun .. sale mmg best tapi bila takde tujuan ni jadik tak berapa semangat le .. lagipun idlan bukan mcm lydia .. lydia sangat le senang di bawak bershopping sbb dia mmg akan sentiasa follow dan pegang kita .. but not idlan .. dia ni mmg typical budak lelaki le kan .. pantang lepa .. sampai letih nak kena pegang dia .. last2 tak larat lah .. so kuar dari Jusco without beli apa2 ...


carik makan .. tmpt paling tak crowded la kitorang tuju, yaitu Burger King maybe sbb dia terletak kat hujung dunia kan ... makan situ .. then pusing2 lagi tgk deco kat wing2 lain .. before gerak balik .. sampai umah rasanya around 10pm kot ... mandikan budak2 and suh dorang tido sbb Ahad nanti ada aktiviti yg memerlukan tenaga ... huhuhu!

Jom lah tgk pic2 dulu yach!






3 comments:

  1. macam sedap je pulak nampak fries tu hehehehe

    ReplyDelete
  2. Anonymous11:18 pm

    makanan jugak yg ko nampak linn hehehehe

    arc

    ReplyDelete
  3. i like..pic yg last skali...idlan n lydia...seronot

    ReplyDelete

Popular Posts