Wednesday 30 December 2009

Cerita Check-up

I went to see gynea this morning and had to wait for about one hour before my turn came because doctor ada delivery case. bestnyer saat2 bersalin tu aku still leh rasa saat2 sejurus lepas kelahiran Lydia dan idlan. Lydia lahir pagi, idlan lahir petang .. hmmm and now tak sangka aku akan merasa balik saat2 tu .. I really hope its going to be smooth as both my delivery experience before. :-)


By the way, me and baby are both healthy kata doktor this morning. My weight doesnt increase at all since last month's checkup .. menjadikkan jumlah keseluruhan kenaikan sejak awal pregnancy maintain saja kepada 4.5kg .. but to my suprise, my baby weight is increasing! amboi camner tu? leh plak gitu ehh ... and byk plak tu dia naik .. last month berat dia baru jek 1.7kg .. after 4 weeks, dah jadik 2.4??? wow!!! sungguh ku tak caya .. dokter kata ada kemungkinan aku akan deliver earlier than the expected due date.. so by end of Jan tuh dah kena ready dah .. OMG! I havent done any shopping pun for the newborn! mana bleh tak shopping .. itu perkara wajib maaa! huhuhu! :-D aku biasa la wat last minute shopping .. kebetulan plak both my childrens (lydia,idlan) tuh were born on time ... mmg takde la rasa rushing or panic .. tapi kalau kali nih terbersalin awal... huhuuh cuak gak aku nak imagine kot tersakit2 masa tgh kat opis! huhuhu! serammmmm! seram dan excited at the same time kekkeke! dah nak masuk kali ke-3 pun masih rasa thrill lagi .. hehhehe!


Apa-apa pun harapan aku Allah permudahkan segala urusan nanti macam sebelum2 ni .. amin!


Doctor kasik MC tp aku gtk gak opis .. Friday cuti, kalau aku cuti hari ni, bila plak nak siap kerja aku tuh huhuhu! lagipun opis aku cuma accept MC daripada panel klinik jek.. hampeh kannn???


Sembang2 ngan dr. norleen tadi .. then phone aku bunyik .. ringtone aku lagu L.Ramlee - Dara pujaan, lagu klassik huhuu .. dokter pelik camner aku suka lagu2 yg fofuler masa aku lom lahir .. aku kata dari kecik aku mmg suka lagu2 lama ... well tergelak dia ... then dokter plak dapat call .. rupanya dorang tgh bz ngan proses nak pindah building baru kat area2 sek.14 (belakang Affinbank) .. dah lama aku dgr rupanya menjadik realiti gak .. aku tgk kemain cantik lagik building baru DEMC tuh nanti ... kelass gitu... harga pon sure UP punyer .. dorang akan officially operate kat building baru around April nanti .. cisss tak sempat aku nak merasa beranak katspital baru ekekke.. terpaksa la aku pregnant lagi plak ... kahkahkah!!!!


Itu je dulu lah update aku hari ni yehhh!

1 comment:

  1. harus....aper salahnyer pasni bole sama dgn mak cik...n mauze hehehe....4 org ok..alhamdulillah everything ok. aku plak yg teruja....nk tunggu org baru ni...ader 3 plak tu....

    ReplyDelete

Popular Posts