Wednesday 2 December 2009

Cuti

Apa la penyakit malas update blog ni teruk sangat melanda aku ... jenis yang memang LANGSUNG TAK DAYA nak berfikir apalah nak ditaipkan kat sini buat tatapan mereka2 yang menatap .. :-)


Oh by the way u ols,


Aku tengah dalam cuti. Ops, belum lagi cuti pantang bersalin yer u ols ... karena aku baru saja dalam minggu ke-30 ... masih lama lagi nak cuti bersalin .. masih maintain jek gi kerja pakai baju kurung ... sebolehnya aku malas nak pakai baju pregnant ke opis tu .. sebabnya ialah aku rasa baju2 pregnant aku PUNYALAH OUTDATED ekekeke .. mcm nk kena tukar ngan latest fashion sket .. tapi nan ado bajet nak shopping baju pregnant .. maka pakai je la baju kurung yang always evergreen tu kan u ols??? aci kan???


Oh, kan pasal cuti .. aku dalam cuti selama 2 minggu .. yang dah tinggal 3 hari je lagi ...cuti wajib atau block leave ... 10 hari wajib diambil secara direct .. ataupun tak kisah la nak amik 7 hari ke, asalkan bila campur ngan sebarang cuti umum, jumlah menjadik 10 hari .. maka, aku telah mengambil 9 hari cuti dan sehari cuti raya haji sebagai block leave aku.


Perancangan nak bercuti2 di luar malaysia tak menjadik sebab tak betul2 merancang pun ... namun perancangan nak bercuti2 di dalam malaysia pon tak berhasil dek cuaca yang tak begitu mengizinkan ... maka, pada minggu pertama cuti wajib yaitu last week, aku just kat rumah dengan anak-anak pagi sampai ke malam dok layan channel Ceria .. sampai terhafal2 semua dialog dalam hagemaru ...


Ada jugak anak buah aku yg kat Johor tuh datang ngan mak aku, spent cuti mengajar dia kat rumah aku dan adik beradik aku yg lain .. Bagus la jugak, nasib baik ada anak buah yg dah boleh di harap mcm tu ... Sejak Ana dah jadik cikgu and mengajar plak kat sekolah yg berdekatan ngan umah mak aku, mmg sangat mudah jadinya ... mandangkan parents dia pegi haji (kakak sulong aku selamat ke Mekah KT81 pada 15 Nov lepas - semoga sihat selalu dan mendapat haji yg mabrur ..), maka dia bawak mak aku beraya sini .. kakak dia Aseh and adik Zarif dia yg masih study kat utara pon aka bersama2 sambut raya kat umah abang aku BK4


So habis minggu pertama cuti aku ...


Minggu kedua ni plak ... cuaca mcm dah agak ok sket kalau2 nak naik ke cameron or genting .. at least bawak je la budak2 tu kan .. tapi, tidak terlaksana sedemikian rupa .. kerana spend masa ngan mak aku yang kesihatannya tak begitu baik, sehingga kena admitted kat hospital ... so tak apa lah kan .. seminggu spent ngan anak2, then lepas tu spent ngan mak .. berbaloi2 jugak lah cuti tu kan ...


tak jalan2 ke mana tak bermakna aku tak dpt quality time tu ... quality time tuh kita yang tentukan .. dapat gak aku siapkan bunga pahar utk abang ipar aku yg nak sanding 13 dec nanti ... tinggal lagi around 20 batang nak kena siapkan ... hadoii maklum le bukan tangan pro kan ... punya slow aku wat terkedek2 .. dah 2 minggu tak siap2 lagi ... yang dah siap pon aku tgk dok herot berot .. hadoii mintak ler MIL i ols tak komplen2 ala2 juri AF atau juri sehati berdansa kerana i ols mmg sangat amatur okeh ...


Mak maybe discharge esok ...


Next week dah mula kerja balik? and next cuti panjang will be during maternity leave February nanti .. owh tak sabar nyer i ols nak cuti panjang ...



apa2 je entry aku ni kan .. aku main taip je ni .. tak leh jadik la tgk blog tak berupdate .. terpaksa aku akui yang aku bukan lagik seorang blogger tegar wakkakaka ... pastu actually ada banyak pic aku nak share ngan u ols tapi hadoi kenapa la malas sangat nak trnsfer dari kamera tuhh ..


haiyoh, dah kul 1.15am lah .. nantok dah .. bye ols!


salam

1 comment:

  1. Best kan cuti panjang.. KM pun dok tertunggu2 nak cuti pjg bulan 3 nnt. Skrg ni cuti dah abis ... tinggal 1 ari jek lagi huhuhu.
    Mak fara masuk spital yer .. Take care of her k, KM doakan semoga dia cepat sembuh.

    ReplyDelete

Popular Posts