Friday 20 November 2009

Dulu dan Sekarang

Wah wahh .. bebudak sekarang kannn .. memang advance ...


Semalam, kakak aku call, tanya pasal PSP .. haruslah demand dari Iman tu lps dapat 5A ..

Tadi kakak ipar (biras) aku plak called, tanya pasal range harga netbook ... dia kata anwar demand nak netbook utk 5A dia ...


Then aku tgk status FB anak LB and Arc pun demand netbook utk 5A dia...

aku percaya raaaaamai lagi kat luar sana anak2 yg cemerlang tengah senyum2 lebar tunggu hadiah dari parents ... ofkos yg tgh tunggu tiket nak gi disneyland pon ada ... kelllassss nyerr!


:-)


mmg zaman skang trend mcm tu kan??
dan aku terpaksa membayangkan apalah agaknyer trend hadiah masa Lydia amik UPSR tahun 2016 nanti???


...

3 comments:

  1. Bagi aku.. style parents aku dulu lebih berkesan.. iaitu tak biasakan dengan hadiah2.. sbb knowledge is not about money...
    kalau ada bagi hadiah terima..tapi berjanji jauh sekali.

    Bila dah terlalu biasa dengan janji2 hadiah jadila macam setengah org bila kerja tak dapat naik gaji skit je terus nak carik tempat lain dan demanding kat tempat keje.. tiada passion dlm bidang yg diceburi..

    ReplyDelete
  2. betol gak tuh. budak skang demand macam2, yang bengkok parents lah nak menyediakan. it's like parents plak yang terhutang budi ngan anak sbb berjaya jawab peksa dengan cemerlang not the other way round.

    ReplyDelete
  3. i wud rather say...it depends. Promise to motivated them....mcm kita jugak janji dpt bunus or naik gaji so dah semangat.Kalau ader rezeki lebih apa salahnyer.

    ReplyDelete

Popular Posts