Tuesday 17 November 2009

indah khabar dari rupa

Bercelaru betul otak aku bila nak mula menaip. Terlalu banyak nak dishare, tapi dah mcm kekok nak menulis .. Semua macam wayar2 yang berserabut dalam kepala aku ni ...


kat ofis aku ada 3 org budak baru join team aku.


yang sorang ni, tak de la budak pun sbb dia lebih kurang umur aku la jugak. Anak pun dah 5 tahun sebaya Lydia. Before dia join, aku tgk resume dia bukan main mengancam .. travel sana sini .. pernah kerja kat milan, kat dubai, dan mcm2 lagi ler negara.. experience pun mcm hebat jer ...


1st day dia dtg, aku kena jadik mentor dia .. which aku rs mcm tak sesuai la kan .. who am i if compared to experience yg dia ada kan ... tapi rupanya tak de la hebat mana .. merangkak2 jugak dia .. not that dia tak bagus ... cuma tk de le sebagus yg digambarkan dalam resume tu ... Quite streeful jugak aku at times .. in the first 2 weeks dia join tu .. byk betul kerja aku terpaksa ignored just to guide her. She sits with me all the time ... tapi aku kenalah sabar kan .. mana ada orang terus pandai kan .. cuma alangkah bagusnya kalau dia adalah sebagus apa yg di desribe dalam resume nya .. at least tak banyak benda nak kena explain . kalau just tak de knowledge dalam business industry is fine .. itu sama la mcm aku memula dulu .. blank habis pasal open trade finance ni .. itu aku maafkan lah .. tapi ni... hmmm tak apa lah .. i take it as a challenge for me .. satu hari nanti dia mesti lebih hebat dari aku mudah mudahan ...


she is nice as a person .. hari2 nasihat aku suh mkn buah .. terlalu concern sampai aku jadik rimas ..ekekkee .. well .. being me .. aku bukan boleh orang too concern ni .. of course la aku berterima kasih tapi frankly speaking aku rimas .. sbb tu ler aku prefer tak de bestfriend .. i mean one to one bestfriend ler .. friends in group is better than one to one ...


this week, baru lah dia confident nak duduk sendiri ... lega aku huhuhu ... it means aku dah boleh assign task kat dia .. i like!


yang 2 orang lagi tu, nasib baik la independent ... bagi jer task, dah tau apa nak buat .. just bab2 business functional jek nak kena explain which aku tak kisah ...

5 comments:

  1. wowwiee ko pun dah tuko template.. i loikeee..

    fara.. budak tu tanak tunjuk taring lagi tu.. kekeke..

    ReplyDelete
  2. fuyooo tukar template. rajin2 ler update blog yerrr

    ReplyDelete
  3. cantik weh layout ko. dapat mana?

    ReplyDelete
  4. aghhr....suma org tukar layout ni. Tolong gua. Fara ader kosong lagi tak? aku nk apply kat tmpt ko. Nnt aku submit resume ok....

    ReplyDelete
  5. ok laa tuh fara, new challenge for you. Tp skrg ni dah ok kan. Leh laa assign dia task cam arun bagi kat kite doulu2 ... hahahah

    Elin .. haa try ler kat situ, mesti u lagik terrorist dpd budak pompuan tuh ..

    ReplyDelete

Popular Posts