Monday 7 December 2009

kerja semula

Hmmm ... hari ni masuk kerja balik after 2 weeks block leave. Lemau sungguh nak gerak ke ofis this morning. After few mins drive je mata dh nak terkatup ..tau je la bila cuti sure masih atas katil lagik huhuhu ...


tapi kejap jek rasa mandom tuh .. sampai opis, first half an hour tuh mmg ler blank habis.. baca email yg banyak tapi kepala takbleh nak compute huhuuu ... tapi bila dah kul 11 tuh baru ler datang rasa bekerja tuh .. terus rasa mcm dah kerja seminggu


Weekend semalam ni letih ya amats .. Friday tu pagi2 gi check up kat DEMC .. dah 30 minggu dah .. mula la ni rasa tak sabar nak deliver .. sakit sana sini dah makin menjadik2 (mengada2 pon iyer) ... duduk atas lantai paling lama 10 saat lepas tuh sure sakit bontot la, sakit pinggang la .. segala2nyer sakit ... teerus jek dalatang kesedaran nak minum susu banyak2 .. doktor kata everything is fine ..itulah yg aku harapkan ... semoga semuanya okay ngan pregnancy aku ni ..


Lepas check up tuh aku gi UNISEL jumpa Edina amik cupcakes yg aku order .. ekekke.. ada citer sangat lawak di sini .. sangat lawak sampai kuar airmata aku tauu .. lengkali je aku citer ...


Then lps gi UNISEl, berdesup aku gi TM jumpa Diana amik kuih tart mak dia yg gebu dan sedap tu .. kakak ipar aku order dari kedah tuh .. aku pon order gak untuk aku sbb laki aku pon suka gitu .. mmg sedap tart nenas mak diana nih u ols!

then bergegas balik umah MIL ..sbb ada kenduri actually tp selamba aku tinggal .. ala aku bukan leh menolong sangat pon .. huhuhu .. tp bila dia tgk aku ada at least la kann .. ekekeke ...so petang tuh aku sambung ler dok baut bunga telur .. hahaha harus la korang pelik, manjang buat bunga telur tak siap2 nyer apa kes! apa nak buat.. buat sehari paling banyak dapat adalah 7 batang ..ekekek .. now nih ada lagi 5 batang nak siap .. kosser kan.. MIL aku dok risau aku pening dok ngadap menda alah tu .. aku kata kat dia, saya lagi pening kalau mak suh saya racik2 bawang ke, basuh2 pinggan ke ... boleh gitu u ols? jujur le tu kan ...


Then sabtu gi tgk abang ipar aku nikah .. as usual, aku akan terlebih emosi .. esp. masa imam dok berceramah pasal tanggaungjawab suami isteroi .. lawak gak la imam nih .. sempat gak dia wat lawak kasik pengantin cool down kot ... tapi ada satu point yg paling terkesan dalan sanubari aku

:: seorang isteri yang solehah ialah bila suami melihatnya, dan rasa terhibur ...
(terus aku bertanya dalam diri, terhibur ke husband aku dengan aku ni? ke menyampah sokmo?? huhuhu - nanti aku citer apa jawapan dia bila kiterang diskas pasal tuh :-)
)

:: then imam dok tanya kat semua yg hadir
"menjaga suami tanggungjawab siapa" ramai2 nih dok jawab "isteri!'"
"jaga pakaian tanggungjawab siapa" ramai2 jawab, "isteri!"
"memasak tanggungjawab siapa" - dorang ramai2 jawab "isteri!"
"Salah tu, suami la kena memasak" hahahahaha! AKU SUKA dengar jawapan imam tu!


Then imam tanya abang ipar aku, ada bawak ke tak pen nak sign surat nikah tu .. ofkos la tak bawak.. selamba imam kata

"lain kali bila nk menikah jgn lupa bawak pen"

kosser sangat kan?? hiks!

Alhamdulillah, dengan sekali lafaz, abang ipar aku dah bergelar seorang suami .. dan aku?? dah bukan lagi menantu paling baru dalam family laki aku wakakkakaka! dan aku dapat kakak ipar/biras yang jauh muda dari aku .. so aku tetap menantu paling muda kalau ikut pangkat yer u ols! jgn mare!


Then semalam, majlis sanding ... panas giler! lps dah posing2 ngan pengantin ..balik umah MIL, kemas2 dan zaaaassss menuju ke Puchong umah abang aku .. dah 2 hari tak tgk mak aku .. rasa tak best plak ... sampai umah abang aku dah maghrib .. mak tengah disuap ... aku tahan je airmata daripada bergenang depan mak .. tapi mmh sangat sedih tengok keadaan mak yang terlantar tak berdaya gitu .. ... tambah sedih sbb aku tak menjaga mak secara full time .. nak ke rumah abg aku selalu pun tak dapat .. hmm takleh citer lah .. nanti aku emosi plak kat opis ni


sampai umah kul 10 pm, husband aku plak rajin dok sambung ikat2 ribbon kecik2 tuh .. while aku, tidoq la sbb tak semangat bila fikir today nak kena gi kerja .. hohoho!


Sekian lah saja ... :-)

dah kul 6 aku nak chow lah nak balik awal la apa kes balik lewat lps cuti lama kannnn ...


Salam,





4 comments:

  1. Selamat bekerja kembali ye kak fara! hehe

    Mashehhh order kuih tart tuuu...kalau sedap orderla lg next time ye..;)

    Klakar la tok imam tu..leh plak tny org ramai time2 nk nikahkan org ek..cool ahh..barula xneves si pengantin eks..hihi

    ReplyDelete
  2. fara

    mak ko sakit apa?

    lagi satu, apalagi, letak la gambo bunga telur tu buat bukti yg ko membuatnya. kalau idak, ko ingat aku nak caya? kekekeekek

    ReplyDelete
  3. wah.. cantik dah blog ko nie.. nampak sgt dah lama aku x jenguk ke blog nko..

    best tu cuti lama2.. aku ni langsung xde cuti.. tunggu cuti pantang je lah..

    kejap je kan,dah nak bersalin.. take care..

    ReplyDelete
  4. slamat berkojer kembalik. bes gak dengar pesanan tok kadi as a reminder bagi yang dah kawen. aper kah citer lawak kat unisel tuh?? cepat ahhhh nak tau gak

    ReplyDelete

Popular Posts