Tuesday 6 March 2007

namun aku bingung ...

Pernah ada orang cakap kat aku, " fara ni, ada prob ke, kerja banyak ke, anak sakit ke, busy giler ke.. dia selamba je, mcm takder apa.. nmpk cool je"


Infact, masa kat hostel dulu, dorang tau dah, aku, kalau bangun tidur, before anything else ... dah bising mulut aku menyanyi ... huhuhu .. takder nya aku bangun tidur termamai2 mcm orang mati laki gitu ...


Satu lagi... most of the time, i dont really care about my probs cos i know apalah sangat prob yang simple2 as compared to those people with bigger problems such as tak ada duit nak makan, or ada duit tapi tak de selera nak makan, or ada duit and ada selera tapi takde mulut or takder tangan ... kan lebih besar problem diorang tu? ... so, kalau sekadar kerja banyak, kalau sekadar ada jerawat kat muka, kalau sekadar nak fikir menu apa nak masak, apa lah sangat kannnn .... in short, most of the time bila aku dalam kesusahan ... aku still boleh berfikir secara rasional and menelan segalanya seumpama menelan air masa berbuka puasa je ...lega, lapang and tersenyum puas!

Tapi, lately ni ...

Dan ada orang tanya aku : " u ni ada ada bad tempered ke, moody ke? "

Dan ada orang tanya aku, " u ada problem ke kat rumah?"

Dan tak sempat2 hati aku memaki orang yang memberi soalan tu .... sedap jari dia je menaip macam tu kat aku. Tapi, hati memaki, tangan tak pulak .. instead, secara rasional nya aku tanya dia balik kenapa dia tanya mcm tu.

Aku assume dia menaip dalam keadaan yg cool,

" sbb u tak focus at ur works "

aku sabar, dia sambung

"sbb u come late to office repeatedly"

Hampeh! dia sambung lagi

"so i thought u might hv probs at home "

aku dah menggelegak, dia sambung lagi

" but i am glad if am wrong "

1st time aku rasa aku disoal soalan tu .. diam-diam dalam hati aku mengaku, ni dah kes teruk dah ni .. kalau dah orang lain boleh perasan, maknanya ketahanan emosi aku ni dah berada dalam stage yang sangat rapuh ... rapuh sampaikan aku dah mudah dibaca, sampaikan setiap kata2 boleh jadi sebab kepada kegagalan aku mengawal emosi ... dan itu adalah sesuatu yang sangat sangat aku nak elakkan ... membahayakan diri dan alam sekitar ...


Ek Eleh, mana adalahhhh ... Memang jauh le kan, nak kata aku ada prob kat rumah, senangkata, marriage wise, semua OK 100% ... well, benda2 kecik tu, macam sedangkan lidah lagi tergigit kind of thing la kan? tanpa gaduh2 kecil, sepilah hidup ye tak? ...


So, aku down sebab benda2 lain la tu gamaknya ... benda2 luar yang tak dapat aku identify .. tapi yg pasti, berjaya membuat aku punya emosi bergegar dan berombak ganas .. fuh! seram! huhuhu! Maybe sbb aku makin tua kot .. ok, bukan la tua, just older than yesterday wakakakka!! so sensitivity level tu pun meningkat sama .. and worse, peningkatan berganda plak tu kot wakakakkaka!!! So, kepada mereka yang menerima tempias peralihan umur dari 20-an kepada 30-an aku ni ... maaf kan lah aku okay?


Kan aku dah lupa plak apsal aku nak update blog ni tadi .... mmg la dah lama tak udapte, busy banget kononnya ... tapi bila tgk balik, banyak jugak yang pending .. memang slow betul productivity aku lately ni ... laaa... kan dah ke situ balik .. .. grrr!!!


Tadi, with all the works load ... aku berjaya gak menyelinap keluar minum2 dengan ex-officemate aku, sekali ngan beberapa orang lain ... lama gak sembang2 catch up stories memasing ... seronok tgk orang dah move on with their careers .. tapi mmg project aku nih ada seswatuh sungguh ... early 2007 je, 5 people dah keluar ... camner la makcik tak demoralized gitu kan?


So lepas sejam lebih minum2 ... alangz dah sms, remind about our lunch together with Elf, Delinn ngan MM (infact MM was with me minum2 pagi tu) ... so bergegas2 naik office, ambik purse and zasss to LRT ... alangz dah tunggu kat bangsar .. and then amik delinn plak kat abdullah hukum .. wakakka .. mek tuh tak keruan sbb ada 2 org gile yg memandangnya .. wakakak .. ntah2 dorang tak giler la delinn .. ko nih aku bukan bleh caya bila ko tgk org tu mcm org giler .. karang 'sejarah' berulang plak HAHAHAHAHAHAHAHA!!! siot dan seswatuh tak statement aku ni??


So we had ayam golek pantai dalam ... sedappppp!!! selama ni aku dengar je cerita orang, but this time, real tuhh mmg best! menu enak, tambah ngan menu2 lawak drp Elf dan Delinn wakakkaka!!! Memang tak sesia Elf suggest lunch situ .. cuma kesian Angah, aku sms dia yg ada course kat belakang ofis aku, and her reply was

"DENGKI!! DENGKI! DENGKI to the power of infinity!!"

wakakakakka!!! and Limah plak, kesian sbb dia jauh .. huhuhu .. takpe korang, korang tetap dalam ingatan masa kami mengunyah ayam yg sungguh lazats itu okesss ... hiks!


Dalam masa yg sama, Delinn telah dengan bangganya ... mendistribute kan vcd vcd terlampauss anak2 ayam sereban ... mmg terlampau habis lah vcd tu .. terlampau hebat maksud aku .. huhu .. CAIYOOO DELINN!!! tanpamu, tak dapek le kami menonton saat2 manis tu semua .. so memborong vcd lah kami semua .. Delinn plak rajin, pegi angkut semua CD dalam stok, harus lah dia ingatkan aku nak membeli 10 copy kot? huhuhuhu!! .... dan sesungguhnya .. perasaan terharu aku muncul kembali saat anak mata aku membaca tulisan tangan Joe dan Zaidee .. Joe, walaupun kata2 ko dalam tulisan tu agak skema ... aku rasa SEDIH plak okayyy .. wakakakka ... namun.. apakan daya, aku tidak bertuah untuk mendapat kalendar 73908 Joe wakakka ... tak kesampaian la nampaknya huhuhuhu ....


So, itu lah dia u olss .... balik je ke opis, aku terussssss .... zassss .. layannnnn .. vcd terlampau .. pastu aku mcm selalu, mencik dgr aku berkata2 dalam kaset/tape/camera/ ...sungguh tak best!!! uwek! .. so most of the time aku fwd2 kan aje .. aku suka part Limah aje .. ko mmg best la limah dalam vcd .. nampak very natural and comfortable gitu .... errr .. salu ke ko membintangi filem2 vcd?? wakakakakak!! seswatuh!


OK lah u OLS!!! nak balik dahhhhhh ..... daripada siang aku tulis sampai malam tak habis2 lagi ni .. ada je menghalang ... sbauu je lahhhh


Oh btw .. adakah sebelum gathering wedding angah .. korang nak dicuss about agenda masa kat majlis angah tu ... kat rumah aku? apa kata survey???????


ZaSSSSS!

2 comments:

  1. Aku rasa betullah dia, those 2 bukan orang gilalah... tak baik aku kan

    Tapiii... statement tu memanggggg rang the bell hahahahahaha

    ReplyDelete
  2. Anonymous1:15 pm

    U olsss memang bestla semua nya....:D

    ReplyDelete

Popular Posts