Wednesday 28 February 2007

Semua Dalam Satu

Korang pernah tak termenung masa dalam meeting, ataupun mata je tengok kat org yg tengah bercakap, tapi korang tak faham sebiji butir pun apa benda dia membebel ... huhuhu ...
itulah aku now ni ... aku mengupdate from meeting room ni ....

aku bosan sebab dah lama x update blog. boleh? sabau jek la ....banyak event yg aku x update, antaranya trip gi kelantan ngan family in law aku, then gathering sushi kat rumah Budak n Arc, pastu perjumpaan2 kecil anak2 ayam lagi ...

Lepas gath kat Tasek Permaisuri, aku gi kelantan masa raya cina tu. Sabtu pagi2 aku keluar, hujan pulak masa kat NKVE ... air longkang melimpah, tiba2 je husband aku kata, Eh, apa jadi ni? ... the dia dok pulas steering .. aku dah panic .. tetiba kereta laju je ke arah lorong kiri dan terus ke kiri ... dan terus ke kiri ... dah hampir sangat nak langgar divider tepi highway .... sebelum tu ada gak motor2 tgh berteduh kat bawah flyover ... kalau awal sket, sure kena diorang ... pastu aku dah jerit ..kenapa ni bang? aku ingatkan brek tak jalan ... tapi bukan sebab tu ... actually kereta dah dibawa air ... aku dah tawakkal je time tu ... aku grab Lydia kuat2 ....tetiba je, tayar kereta grip jalan yg takder air sangat ... so sepantas kilat kereta terpusing ke arah lorong kanan .. kira macam aku dah melintang kat highway tu .. Nasib kitorang baik, sebab tak ada kereta lain kat belakang ... kalau tidak, haruslah dah kena langgar kereta ... Hmmm .. lepas tu fobia semacam ... tapi still teruskan gak perjalanan ... kat karak jem jangan cerita ler ... tapi, aku OK je jem, sebab org tak leh bawak laju2 huhuhu ...

sampai kat Bentong kitorang tgk dah jem dah jalan masuk tu .. so we decided pusing Kuantan lah .. aku terus happy .. Kuantan ni banyak aku ada banyak memori .. so bila kata nk pusing Kuantan, aku rasa best! .... jauh pun tak kisah la ... So, Zohor tu, solat kat Masjid Kuantan .. masjid ni pun memberi kenangan terindah gak ni kat aku .. hahaha .. aku suh Lydia duduk kat tembok yg sama aku duduk ngan member2 ambik gambo 10 tahun lepas ... :-) sayu plak rasanya ... then, dah alang2 sampai Kuantan, terus je kitorang ke Teluk Cempedak ... ini pun kenangan terindah aku ni ... huhuhu ... last year aku dah datang sini ngan hub and Lydia je ... dah ada perubahan gak sejak setahun ... laki aku tau aku ala2 sentimental sket kalau bab2 Kuantan ni wakakkaaa.. So dia biar je aku layannnn gitu ... tak, bukan le sentimental tu means aku terkenang2 boyfren lama ke apa .. aku mana ada boyfren pun masa study kat Kuantan .. skandal ada la kot sket2 tapi actually masa tu aku dah berfeeling2 gak ngan husband aku walaupun tak berterang-terangan ... dalam hati ada cinta gitu huhuhu .. dan sentimental aku terhadap Kuantan ni lebih kepada kenangan2 zaman nakal ngan kawan2 masa student dulu .. tu je la pon ... kosserrr... hahaha...


Then, Kuala kemaman ... apa lagi, Satar la yg aku tuju .. ntah le, pada aku cuma sata Kuala kemaman je yg best! setahun dah mengidam ni hahaha ... Lepas tu, bermula la perjalanan yg terrrrsangat lama ...

Kali terakhir aku gi kelantan was 10 yrs back kot .. masa aku study kat Kuantan dulu ... pergi naik bas ngan geng2 ... bulan puasa pulak tu .. ya Allah punya lah letih aku rasa... aku mana la biasa naik bas lebih dari 4 jam ... tetiba masa gi kelantan, ikut KT ambik masa lebih drp 6 jam .. kebas bontot okayyy ... sampai jer KB umah member aku tu, terus pengsan! esoknya masa jalan2 shopping kat KB aku still lagi mamai .... itulah pengalaman aku kat kelantan dulu ... huhuu ...

Kali ni pun sama ... letih dalam kereta .. cuma sbb minda dah ready, so tak de la letih mana, masa kat Dungun, sempat gak sms MM sebab tau dia balik umah MIL dia kat situ ... huhuu... then sampai kat KT stop solat maghrib, Alangz call .... dia ada kat KT gak, sbb wedding Poji esoknya tu .. sempat ler aku wish Poji Selamat pengantin Baru .. sabar je la pakcik tu dia siap kata, 'dah selamat dah.. dah menjamu hidangan .... ' kossserrr okayyy!! ...


Pukul 12 midnite kot baru sampai kat Pasir Mas ... kitorang tak duduk hotel sebab kakak ipar aku ni ada mak angkat kat situ, and mak angkat dia tu plak ada rumah baru yang kosong .. so dia suh stay kat situ ... aku memula mcm segan, tapi MIL dah kata OK, dia pun x sampai hati nak tolak org dah jemput .. so beramai2 la kami .. rumah tu besar, so mmg sesuai ler kitorang 2 kereta and abang ipar aku yg kerja kat Kedah pun datang gak dari sana .. so 3 kereta la semuanya ... barulah terasa mcm duduk kat Kelantan .. sebab mmg betul2 kat rumah dalam kawasan kampung, bukan hotel .. huhuu ...


So, aktiviti kat kelantan apa lagi .. shopping la kot ... melawat rumah sedara kakak ipar (besan MIL) .. then gi umah kenduri ... yg lain2 lebih kepada shopping n leisure ... rabak gak ler wallet ... All in all, aku seronok la gi kelantan kali ni ... terasa mcm nak pegi lagi gitu .. huhuu .. maybe tunggu Zura kawen??? hahahaha ... err.. mana satu eh, Zura ke Alangz yg jemput tu nanti?


Sampai rumah semula was hari selasa, rabu plak kerja ... letih giler tapi malas nak EL sebab ada kerja nak buat. Tapi, Friday tu aku El gak sebab babysitter Lydia ada hal ... so aku gi umah abang aku kat Puchong sebab mak aku ada kat situ ...


Sampai la ke weekend semalam ni .... ada satu lagi gath ... Mari belajar membuat Sushi ... mcm biasa, Budak dengan Arc sememangnya amat bermurah hati menawarkan rumah mereka utk dijadikan markas gath ni ... kali ni, biar le aku nak berterima kasih sangat2 dekat Budak dengan Arc ni ... bangga betul aku dapat kenal ngan diorang berdua ni .. Arc esp, memang seorang isteri dan ibu yg lemah lembut walaupun dalam chat tu kadang2 ada gak kuar nakal2 dia .. tapi, aku rasa naturalnya, dia ni lemah lembut gitu .. memang lah sesuai dengan Budak, yang terserlah sifat kepimpinan dia ... tu yg aku bertambah bangga tu ... mmg respect kat u ols berdua lah .. kat Bibik Inem pun aku respect, sebab masa kelas sushi, dia pun join sama (adakah Bibik Inem nk tgk Wak juga?? huhuhuu.. habis la Joe kempunan .. *lariiiiiiiiiii)

Event tu memang best! Aku datang seorang sebab husband letih kerja lewat, so Lydia pun aku tak bawak sebab husband aku tau sangat aku ni kalau dah borak..lupa keliling .. kosserrr ... Wakame mengajar ngan penuh kesopanan dan ketatasusilaan gitu ... aku mmg suka makan sushi walaupun tak de la sehebat Budak .. huhuhu ... sukar nk gambarkan kemeriahan kelas memnuat sushi tu .. happening walaupun korum tak cukup ... tak de angah, tak der Delinn ... dan takder yg lain2 huhuu .. aku pun tatau korum cukup tu berapa ramai wakakkaka ...

Lepas kelas ... dah siap sesi menggulung dan memotong, bermula la sessi duduk mengadap sushi tu .. mcm kenduri tahlil doa selamat je gayanya .. bersila .. rupanya aku terlupa yg ada mtg plak lepas tu huhu .. mmg le bangga aku sbb hadir hari tu .. bukan apa, seselalunya, masa gath lain2 .. mmg le meriah, tapi tak der pun yg semua duduk bersila sekali dan ada ucapan yg proper ... biasanya, pompuan duduk borak2 .. laki2 berdiri2 borak2 kat luar rumah ... kali ni, semua berkumpul, Budak, dengan jayanya.. selaku host, mmg sebijik pak imam masjid je gaya ucapan dia ... mmg ada tokoh jadik GK,GM dan GG wakakkaka .. peace Budak!! lepas Budak, handover plak kat Wakamer utk sepatah dua kata ke atas perancangan utk masa depan .. wahhh bunyi macam kellaaaaassss...gitu... mmg kelas pun okayyy ... Secretary plak, Arc ler .. cemerlang dengan buku nota mini dan pen dia tu ... sedari awal minit pertama dia dah mmg calon pelajar cemerlang... diikuti oleh yummy dengan buku tak mini dia ...


Kul 7 kot baru lah majlis bersurai walaupun Jijo baru je sampai .... aku dah seram je sebab hujan .. aku seram kalau kat jalan raya banyak air ... huhuh .. slow giler aku bawak kereta ... siap call husband aku, cakap kat dia aku seram .. dia kata apa boleh dia buat ... aku kata boleh tak kalau dia datang ambik aku? hahahaha .. dia gelak je sbb dah sah sah la kereta kat aku, camno dia nak ambik aku? sabau jek la isterimu ini okayyyy!


OK habis cerita gathering sushi ...



Minggu ni, on Monday, aku dapat surat from HR ... Guess surat apa????



surat tunjuk sebab - lewat ke pejabat


hehehe! aku terasa macam budak nakal jer ni ... siap tulis dalam tu, kalau aku tak reply dalam masa 3 hari, tindakan tatatertib akan diambil ... boss aku panggil aku, dia kata aku goreng je pastu nanti dia support la kat memo ... hmmmm .. pertama kali seumur hidup dapat surat mcm tu ...


Semalam, mini gath ngan linn angah nini poii mm elf ... aku dah tak pangge mini gath lagi actually .. dah kira selalu pon lunch date ngan dorang ni .. dah ngalahkan opismate plak gayanya kekerapan lunch together2 tu ... and semakin lama semakin serasi gitu .. :-)


And this weekend plak, another weekend outing .. this time dengan officemate .. A famosa ..


Itu je lah aku punya update ...

4 comments:

  1. ini all-in-one punya update nih .pengelat!

    ReplyDelete
  2. Anonymous4:48 pm

    fara
    ko nak tau dak? tadi aku jumpa member aku yg depan meja makan kita smalam tu. Dia kata, bising amat meja kita tu. Dan tiba2 dia macam terdengar sore yg dia kenali, bole? tu yang depa 1 meja pusing tu kekekekeke. Sib baik aku buat lambaian ratu kekekeke

    DeLinn

    ReplyDelete
  3. Joe ... ampun, next time aku asing2 kan ehhh ...

    Linn: hahahahha! ratu habis okayyyy lambaian ko tu

    ReplyDelete
  4. muahahaha!! at least dia buat gak update, joe!!

    aku rugi amat aku rasa.. banyak yg aku miss.. dah rasa macam terpinggir je tau.

    ReplyDelete

Popular Posts