Tuesday 13 February 2007

Kita hanya Merancang ...

Macam2 jadi dua minggu kebelakangan ni. bercampur aduk la senang kata ... happy, confuse, bangga, bosan, sunyi ... tatau nak start dengan yang mana .. semuanya aku nak tulis kalau boleh...


Mula-mula, back to my previous entry tu ... antara entry itu dan entry ini, banyak perkara dah terjadi ...life mmg macam tu kan? kadang2 tu, dalam sebulan, stagnant je takder apa2 yg exciting terjadi ... tapi, kadang2 plak, sehari pun leh jadi macam2 perkara ...


Apa2 la aku membebel .. benda yg nak diceritakan, tak gak tercerita ... OK, actually, yg pasal dilema aku tu, Alhamdulillah..dah berakhir kot rasanya .... aku ni jarang2 dilanda dilema .. itu yang pening tak terkata bila boss aku mintak aku join another project with slightly bigger responsibilities, aku dah fening2 dah ... worse, aku jenis yg tak pandai kata 'taknak' ... so in another word, dalam kekeliruan itu, mungkin aku dah 'ter'accept aje ... little did i know, my decision lead to a very unpleasant feelings ... to me, and to very few ppl in the project i moved in to. But decision was made .. i couldnt look back ... berserah aje ... taknak lah pulak dikata sebagai orang yang menolak cabaran ... ikut nasihat arena, susah mana pun, redah aje lah ... ermm .. so last week was a transition period for handover to and from ... believe me, difficulty to adapt with new job and enviroment is not as bad as difficulty to face friends' uneasy and unpleasant face every day when u see them ... i just couldnt work in that situation ... even though i know that sometimes i hv to forget relationship in order to be professional .. and worse, some said to be a good leader, i must forget popularity ... itu yang aku rasa aku belum sanggup. not yet.


Tidak ada pun dalam saat2 kekeliruan aku tu, aku tak berdoa supaya ada sesuatu yang boleh membuat aku tenang ... dan Alhamdulillah ... akhirnya, setelah seminggu, ... atas sebab2 tertentu, aku dipanggil balik ke project yg asal ... bagai pucuk dicita ulam mendatang, kecil tapak tangan, nyiru aku tadahkan ... so here i am, berada di tempat lama aku setelah 3 hari berada di tempat lain ... hahahahaha!!!! no ni aku leh confidently said, i want to stay .. let me perform here, comfortly (ada ke such word? hahaha ... belasah)


Geng2 Reban Ayam dah planned nak gather on th 10th .. Alhamdulillah ... berjaya ler Alangz mengumpulkan anak2 ayam ke Taman Tasik Permaisuri kat Cheras .. aku, walaupun dah agak jarang menebeng kat reban, aktiviti2 lain aku tetap layan .. itu je lah aku punya punca social hahahah .. boleh gitu? iye lah .. kawan2 sekolah dan sekolej dah memasing bwa arah tujuan .... kawan2 seofis plak, tak larat kot tgk muka aku sampai ke weekend .. so kawan2 sereban je la yg aku ada .. huhuhu ... Ramai ada petang tu .. aku ingatkan nak bakar kek bawak ke sana, tapi tak jadik sebab laki aku kerja, balik pun dah lewat, so cuma sempat grab pisang goreng Azmi Sek 19 Shah Alam aje ... huhuhu ... next time le korang merasa masakan aku ... tapi, rezeki mmg ler murah ... banyak food betul .... kalau aku tau, aku datang lenggang aje (macam Poii) huhuhuu ... So, this time .. kemunculan pertama untuk Az dan Orangeblue(OB) .... Awal2 OB datang, Limah, aku dan Linn dah pakat2 nak tukar2 nama ... huhuhu ... kesian OB terima aje bila aku kata aku Limah, Limah kata dia Fara, paling tak sesuai, Delinn ngaku dia Puteri .. hahahahahha .. nak terguling aku dengar .... Cuma Angah takder, demam teruk kekdahnyer .. huhu mcm2 ler org nk naik pelamin ni .... sessi berjalan lancar ... nak tahu details, sila lawat blog delinn aje lah ... dia macam biasa, pelapor yg efisyen ... dan konsisten ...


OK, Selain tu, actually sejak January aku dah planned utk naik ke Genting on 11 and 12 Feb ... so it was suppose to be a busy weekend ... tapi lain yg diancang, lain yang jadi ... Husband kena kerja on Sunday, so cancel aje lah planned nak naik Genting ... Sementara tunggu husband balik dari kerja, aku dok rumah mengemas2 dan buat la apa2 yg patut, rumah pun dah dah macam takder org duduk sebulan jek ... PEtang tu, bila husband balik, aku pun terus je ajak dia makan soto kat Wak Lemon ... huhuhuuh ... punyer lah ramai orang kat warung wak Lemon tu ... tapi aku tunggu jugak .... Lydia plak, masa kat Wak Lemon tu dia dah meragam ... sebab ngantuk .. seharian belum tidur lagi ... tapi aku layankan aje so dia boleh gak stand sampai habis makan ...


Balik daripada wak Lemon, aku singgah plak kat kedai kain ... sempat gak ler memborong beberapa pasang kain ... husband pun dok geleng kepala jer ... tapi takder la dia marah sangat sbb aku borong kain murah jer ... 70 ringgit dapat 3 pasang .. ok ler tu kan ...huhuhu ... Lydia plak sibuk main2 kejar2 ngan budak2 jaga kedai kain tu ... lupa dia ngantuk le tu ...


Sampai rumah, aku mandikan Lydia ... suruh dia lepak kat luar sementara aku mandi n solat semua ... masa tgh tahyat akhir kot, aku dengar Lydia tiba2 menangis .. lepas solat aku tanya la apsl, rupanya Lydia tertidur masa dia duduk menulis2 ... hahahha .. kesiannya ... sampai berdarah mulut dia .. tak tahan sangat mengantuk tu ... terus aku buatkan susu, tidurkan dia ...


Isnin, aku cuti ler sbb plan nk gi Genting tu kan ... disebabkan tak jadi .. pagi tu kitorang lepak jer kat rumah ler .. kul 12 gitu, kuar gi Shah Alam .. memula gi Bank settlekan hal2 perbankan .. pastu, makan nasik ayam Pak Mal kat Sek 11 ... lepas tu malas nak balik terus, so round2 kat tasik Shah Alam ... sambil Lydia main2 .. pastu, ternampak plak kat Wet World Shah Alam tuh macam menarik jer .. so terus ler masuk situ ... MEmula Lydia macam excited jer la nak mandi .. bila dah tukar baju .. masuk dalam air je, keluar ler jeritan dia ... adehhhh!!!! still penakut air lagi rupanya anak dara aku tu ... huhuhu ...


OK lah ... ngantuk plak .... until next time ...

1 comment:

  1. Anonymous9:41 pm

    uwaaaa

    ko makan soto wak lemon?? jelesnyaaaa, lama giler aku tak gi makan situ. Next weekend lah, kita gi sesama nak?

    -DeLinn-

    ReplyDelete

Popular Posts