Thursday 4 May 2006

*** *** ***

Pagi-pagi lagi air mata aku sudah bergenang. Salam takziah aku ucapkan kepada SHJ, teman blogger yang aku kenali melalui tag Joe Perantau. Walaupun tak pernah berjumpa, aku rasa rapat juga dengan dia. Mungkin kerana aku kagum dengan ketabahan hidupnya. Dan sekali lagi, ketabahan hatinya diuji lagi.


Ketika aku sedang bergembira bersama keluarga di kampung pada hari Buruh lepas, aku menerima SMS daripada SHJ, bersama sebuah perkhabaran, pemergian ayah tersayang.


Hari ini, aku tergerak untuk membaca blognya. Dan seperti selalu, gaya penulisan SHJ sememangnya tidak pernah gagal untuk membuat aku membaca dengan penuk khusyuk dan tenang. Itulah kelebihan SHJ, walau dalam kedaaan apa sekalipun, tulisannya tetap tenang. Mungkin tulisannya menggambarkan dirinya.


Untuk SHJ, semoga tetap tabah ...

1 comment:

  1. Fara... thanks for being my lovely frenz. Apa pun maaf juga sebab lambat inform tentang bapak Ija meninggal dunia pada malam Jumaat 27/04/2006. Alhamdulillah bapak pergi dengan tenang dan kami sekeluarga redha dengan hakikat ini. Insyaallah kami akan tabah.

    ~shj~

    ReplyDelete

Popular Posts