Thursday 25 May 2006

Kesesakan yang terlalu bermakna

semalam, aku appreciate traffic jam. betul ni.

aku berkata2 kat hubby, mula-mula okay aje sebab aku cuma tegur something yang yg dia patut buat but he did not. aku tegut lembuuut.. aje, dia pun jawab baik aje .. tapi, jawapan dia leads to rasa tak puas hati aku, so aku balas balik ..masih kategori lembut, tapi tegas sikit, and worse, ada nada-nada kesinisan kat situ. sinis dalam lembut tapi tegas, ok tak? dan dia, menjawab dengan nada yang lebih tegassss lagi. membuatkan aku terdiam. aku pandang luar tingkap, dalam hati banyak idea nak jawab balik, jawapan yang aku tau boleh buat muka aku dan muka dia sama-monyok sepanjang perjalanan yang sesak itu.

dan aku buka mulut, dan aku tak percaya, sungguh ni aku tak percaya, dengan hati yang geram, yang penuh dengan perasaan tak puas hati, mulut aku berkata

"sorry bang" sambil mata pandang ke luar .. perlahan sangat aku bersuara..sebab ala2 terpaksa gitu,sebab dalam hati lain, yang terkeluar lain..

dia diam .. aku tak puas hati dia diam.. aku kuatkan sikit suara ... lembutkan tone, lenggokkan nada ..

mata pandang ke dia,

"abang, sorry ye?"

masa tu, dalam hati aku rasa betul2 lega, lega dan lega .. memang lain rasanya .. automatik aku tersenyum, serious babe, automatic betul .. aku tunggu jawapan dia ..

"tak nak" senyuman aku hambar semula.. baru nak tarik muka empat belas, dia sambung

"melainkan awak masak tomyam ke, mee bandung ke.." sambil tersenyum nakal ..

"abangggg!!!!!" jeritan manja gitu. sambil menumbuk genggaman ke bahunya. tumbukan sayang. sedikit bergenang airmata kelegaan.

dan kami sama-sama ketawa. Hilang semua perasaan marah.

betullah orang kata, kemaafan dendam yang terindah ...

dan kami redahi kesesakan dengan penuh rasa cinta dan kasih sayang.

Dialog kat bawah ni, kalau korang tgk drama TV, kan ada suara je dalamkesesakan tu kan? yang biasanya kuar bila citer dah dekat nak habis tu kan????? boleh imagine tak? - layannnn :-p

{tapikan bang, kan nanti ni kita ke rumah mak, makan kat sana, so tak de la tomyam malam ni ok?

ganti yang lain la..

apa dia?

...}

suara menghilang bersama kesesakan - lalu lintas

16 comments:

  1. perghhh..ganti yang lain *wink* ape-ape aje...ape-ape aje...(versi sheila rusli & shamsul ghau ghau)

    ReplyDelete
  2. wakakkaka..
    tak daye tol bace..

    ReplyDelete
  3. alinlai, i pun ada gak tgk apa-apa ajer tu .. bila shamsul ghau2 tuh ganti azlee, better je ..

    arena, hahaha..sesuatuh okayyy..

    ReplyDelete
  4. aduhaiii apahal ni jiwang karatsss plak...
    yg last tu xdaya betul aku nak baca..mulalah aku bayangkan XXX. Betul ke????hahahahaha

    ReplyDelete
  5. terbayangkan kesesakan kat jalan bukit bintang yg terpaksa aku tempuh setiap hari..!!

    ReplyDelete
  6. edryna, tak der maknanya .. biasa ler .. kitorang mmg borak je lebihhh hahaha :-D

    MB, Ya Allah..jammed situ saya pun tak sanggup ! rela naik public transport je .. :-D

    ReplyDelete
  7. heheheheh...kdg2 saya pun jadi jugak aksi macamni..bila difikir balik benda yg remeh kita boleh gaduhkan...hehehe...kemaafan dendam yang terindah yang tak tahan tu...Klang kat mana?

    Salam Kenal!!

    ReplyDelete
  8. mamarisya, salam kenal! .. heheh biasa la sedangkan lidah lagi tergigit .. klang kat kapar .. kampung hehehe

    ReplyDelete
  9. heeh...MR dulu penah duduk dekat2 kawasan kapar jugak tapi MR jalan nak ke North Port

    ReplyDelete
  10. faraaaa,

    ya Allah, ko tau, berair mata aku baca entry ni! hahahaha.. aku over!

    tapi tulah kan wahai kerak.. aku macam tulah bila nak marah bila dah tua2 ni.. marah kang, dua2 hati hangat, tak jadi keje. so, baiklah berbaik-baik. kalau muda2 dulu, aku layan gak keras kepala aku tapi pengalaman mengajar kita dan mendewasakan kita..

    eh, panjang lak komen aku.. kehkehkeh.. peaceee!!!

    ReplyDelete
  11. MR, ohhh iye ke ... hehehe .. meh la jalan2 ke umah ..

    Angah, hahaha ko mmg over okayyy... yup, betul!! pengalaman MMG mendewasakan ...

    ReplyDelete
  12. Anonymous12:27 pm

    ciss...ciss...mcm novel la pulak..heheh...

    u r rite, kemaafan dendam yang terindah, mampu tak mampu je nak melakukannya

    ReplyDelete
  13. gaduh2 manja ya..... hehehe tapi tang "ganti yg lain" tu mmg *wink wink* laaa ;)

    yups..mmg pengalaman yg mendewasakan kita...

    ReplyDelete
  14. fara, tq for visiting. dtg dtg la lagi kat humble blog i nie..

    p/s : camtu la isteri yg solehah...hehh..hehh..

    ReplyDelete
  15. Need I say it loud or shall I print it here

    Making **** hahahahahahaha

    Malam Jumaat la katakan

    ReplyDelete
  16. whoaa..! ending cukup kelas walaupun sebelum saya menangkap maksudnya.

    ReplyDelete

Popular Posts