Monday 12 January 2015

Taman Botani Negara, Shah Alam

Hujung minggu pertama dalam tahun 2015 kami bawa anak-anak ke Taman Botani Negara, Shah Alam. Tak tau pulak namanya dah tukar kepada Taman Botani. Sebelun ni kan namanya Taman Pertanian Bukit Cahaya Sri Alam dan ramai yang lebih selesa panggil Bukit Cherakah. Tak de la planned pun ke situ, tapi memandangkan cuti sekolah extend, bawak la diorang ke situ. Dekat dan tiket masuk tak mahal sangat.


Masuk: dewasa rm3, kanak2 rm1
Rumah 4 musim (musim salji): dewasa rm5, kanak2 rm3


Kali terakhir saya ke sana rasanya lebih 10 tahun dah, sebelum kahwin lagi amboi hahaha! Tapi pergi dulu setakat tengok2 taman haiwan je, tak masuk pun rumah 4 cuaca tu. Kali ni bawak ke anak2 ke sotu, plus bawak naik bas tu. Dulu kan mcm glemer dulu bas tu hehe..


Tapi, pergi baru2 ni, saya rasa masa tu terbuang kat menunggu je. Tunggu bas je dah almost 30 minit. Tapi sebab bebudak nak naik bas, ikut gak laaa..


Satu lagi masa menunggu ialah masa naj masuk rumah 4 musim (salji) .. Tunggguuu gak lagi.. Dah tu masuk ke tempat yg kecik tu beramai2 adeh hahaha... Tapi takde la ku komplen sgt,, rm5 kowt... Nak best pegi le icity kot kan? Ke tak best? Ku belom pegi lagi wlaupun dekat gak...


Keluar dari rumah salji, kami jalan kaki je ke taman haiwan, pastu balik semula ke pintu utama dan keluar... Alhamdulillag.. Cool jugak le... Bebudak enjoy je... Lepas tu kami pekena asam pedas kat seksyen 7. Ikan pari dan kepala ikan merah.. Yummm...  Ok jom layan pic2 arituh..



hahaha Bermonopod di kala matahari tegak di kepala.. LOL..



bbbbrrrrrrr... sejuuuukkkk



3 comments:

  1. alahaiii..comelnye anak-anak akak.
    saya ni teringin sangat nak drive ke sana-kemari bawak anak.
    tapi, memandangkan saya sorang je yang nak bawak budak2 kecik yang lasak ni..saya pendamkan je niat tu.
    drshikinzainal.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Seronoknya dapat main salji.

    ReplyDelete
  3. last saya pergi ke cerakah tu awal 90an . masa tu ada sawah padi lagi ada salji tapi cuma blh tgk dari cermin kaca je ke saya yg x masuk . dah tak ingat dah . tapi byk gak bergambar di situ ...

    ReplyDelete

Popular Posts