Tuesday 16 November 2010

Aku Kena Pukul! Aduh!

Last week, masa aku on leave to bring Fahren for his 6th month imunisation routine (3 mnths overdue), terjadik perkara ni..

It was about 4pm masa aku sampai kat rumah taska Belaian Kasih to fetch Lydia and Idlan.. Kak Tina the owner or anak2 aku panggil dia 'Ibu taska' kelihatan sedang leka menyidai tuala2 lepas anak2 mandi.

Fahren aku dukung masuk ke Taska. tatkala melihat aku, Kak Tina terus mendapatkan kami. Pada masa yang sama, kdengaran suara anak-anak taska beramai2 membaca do'a makan. Kak Tina kata dorang baru nak start makan petang, masing2 baru lepas mandi. Begitu rutin harian anak2 kat situ, aku pun sedia maklum.

Selain Kak Tina, pengasuh2 lain pun aku dah kenal. Idlan likes to mention about 'Acik Wawa' and 'Acik Zila' yang selalu mandikan dan bersihkan dia .. Acik Nor pula Lydia suka sebut as dia yang suapkan makanan ... Ketiga2 Acik ni, bila berjumpa aku pun ramah tamah orang nya .. Alhamdulillah .. aku pun ada rasa hormat yang tinggi kat pengasuh2 yang sabar menjaga anak-anak kat situ.

Selain itu, ada acik Yan. Acik Yan ni dah macam mak angkat Fahren je. Fahren bukan main manja dengan dia. sampaikan kalau minum susu pun nak berpangku, tak nak main kasik camtu jek ..

Kemudian, ada seorang makcik yang mana cucunya pun turut berada dalam jagaan taska, jadi semua anak2 kat situ memanggilnya 'nenek' juga. I call her nenek too :-)

Jadi, petang itu .. sedang aku menunggu Idlan dan Lydia finished their tea, aku berbual2 kosong dengan ibu Tina. Nenek yang terdengar suara aku, terus keluar nak dpatkan Fahren. Bila je dia dukung Fahren ... dan bila dia tengok ada kelainan kat Fahren, terus dia tanya ...

"Ni kenapa?" dia perasan ada lebam kat dahi Fahren.

"Jatuh katil nek.." pelan je aku jawab..

dan dengan tak semena-mena ..

Zassssss!!!! Aku kena pukul kat lengan ,,, ngan nenek! uwa! kuat lak tu dia pukul ..

"Kenapa letak kat katil???!!!" bla bla bla.. habis aku kena bebel.. huhuhuu .. ni dh mcm terbalik plak.. instead of aku bebel anak cedera, ni aku plak kena bebel dek kecuaian aku ..

Dengar suara nenek membebel, Acik Wawa plak keluar ke pintu .. dan, zaaaassss sekali lagi aku kena bebel .. huhuhu!

Jadi, itulah kisah AKU KENA PUKUL! huhuhu!

Pic::
Fahren is now 9 months 2 weeks.
Merangkak dengan laju ..
Berdiri pun laju je asalkan ada benda dia leh jadikkan support, mesti berdiri ..mesti nak panjat2
baru nak cuba2 duduk...
Dah kenal orang .. nampak aku je terus hulur tangan.. nak dukung
Makan nestum
Masih BF tapi dah campur jugak bila siang, dia dh takmo EBM.. nak fresh dari ladang jek huhu..
Pendek kata, semua yg budak 9 bulan boleh buat, dia pon dah boleh gak lah.. Alhamdulillah ..

cuma ...
Belom tumbuh gigi!! huhuhu .. ni aku x kesah, sbb Lydia ngan Idlan pon lewat gigi tumbuh ..

err.. dah 3 kali jatuh katil .. errkk...


latest pic of Fahren Adly, 9 months

1 comment:

  1. Tak pe fara .. tuh kena pukul tanda sayang tuh. Sebab:
    1. Nenek tu sayang sgt kat fahren, bagus aarr ada org camtu at least kite g keje pun senang ati sbb nenek ni kalau sayang cucu dia jaga cucu tu betul.
    2. Dia sayang kat fara sekali as emak of fahren. So she will always remind u to take a good care of her faveret cucu..

    Agak2 lps ni nak tak kena pukul lagik .. ahhahah

    ReplyDelete

Popular Posts