Saturday 21 February 2009

Aku buat Solok Lada

Haari ni Husband aku kerja .. menjadikkan aku malas nak masak ...so lunch tadi aku cuma masak sup ayam serba ringkas ... rebus saja semuanya dgn sup bunjut .. malas nak letak benda2 lain dan tumis2 darat segala ... letak carrot letak kentang ..dah siap .. makan satu pinggan share dengan Lydia ngan Idlan. sambil suap the kids, suap diri sendiri gak ...


pastu bila petang2 sket .. baru tengok kat peti ais, rupanya aku ada beli cili beso versi australia tuh.. yg kaler dia hijau muda and panjang2 tuh .. masa aku nmpk tu kat Cameron, tergedik2 aku suka dan terus beli dgn cita2 besar nak buat solok lada.


Aku ni, nama je orang johor, tapi aku suka food kelantan. actually, aku suka food dari semua tmpt rasanya wakakakka tgk badan le kannnn ... reason kenapa aku beli nasik kerabu kat pasar malam ialah sbb nak mkn solok lada .. lazatlah! tapi kat kapar ni solok lada nya guna lada hijau biasa tuh .. kureng la sket aku rasa .. tak le sesedap solok lada kat restoran Ayam Percik Yati kat KB tuh .. huhuhu ...


Maka, bila dah nmpk lada yg menggiurkan tu kat cameron aku beli la, mcm yg aku cakap nak buat solok lada sendiri. hiks! aku mana pernah buat solok lada pon before .. huhuu ..


So tadi, aku buat le jugak sebelom lada tuh layu gitu aje ..

2 comments:

  1. ko tau dak aku mimpi apa semalam????

    eh tak jadi la cerita kat sini, nantikan kat entry aku je lah, hahahaha

    ReplyDelete
  2. gate mu!!!!!!!!!!!!!!!!!
    hahaha

    ReplyDelete

Popular Posts