Sunday 3 August 2008

tagged by Soulie

1. Your nicknames given by loved ones:
-Para (mak, mak mertua dan sedara-mara yg dah tua, yg lidah jawa dah tebal, tak boleh sebut 'F')
kakak aku plak, suka sangat menyakat aku, dia kata,kat mana2 majlis, aku tak akan dpt makan or duduk .. kerana ayat dibawah,

"Para jemputan, sila makan/duduk", so, nama aku hanya akan dipanggil, tapi yg disuruh duduk mesti dia, sebab nama dia 'Sila' ...boleh gitu? aku plak time tuh amatlah senang nak nanges bila kakak aku buli gitu .. cet!

-Aya (aku yg masa kecik2 pelat tak leh sebut 'R',so aku bahsekan diri aku 'Aya' sampai skarang aku bahsa kan diri aku Aya, kat mak, kakak sulong dan abang2 aku ... kat 4 orang tuh aje nama 'Aya' ni akan muncul. member aku pernah tanya aku mcm spiking gitu ngan mak aku ... wakakka rupanya bila cakap 'Aya' tu laju2, dengar macam aku guna 'I' (as in I, you) ...

2. You are a person who...
- hates to decide
- sangat rapuh emosinya, easily get carried away ngan satu2 kisah yg menyayat hati, and then get worried over nothing sampai x leh tidur ... sejak kawen better lah sikit sebab bila x boleh tidur leh kejut hubby luahkan kebimbangan .. dulu masa anak dara, Ya Allah siksa sangat nak tunggu pagi sebab rasa masa berjalan sangat lambat bila dalam kepala dok fikir menda yg bukan-bukan esp. tentang masa depan budak2 kecik zaman skang... seriously, aku memang takut sangat bila fikir apalah akan jadi ngan masa depan ... hmmm ok better stop before i got carried away with this ...

3. That someone special. Describe what makes him/her your special someone:
my husband, dia betul2 accept aku seadanya ... banyak yang aku tak ada,he never questioned, and apa yg aku ada walau sikit, he always appreciate ... aku salu berdoa semoga Allah bagi aku rasa cinta kasih dan sayang yang tak berbelah bagi kat husband aku, dan dia pun sama..

mak aku, dengan segala pengorbanannya, seorang diri tanpa suami membesarkan aku dan adik beradik lain ... kerana aku, tak dpt membayangkan kehidupan aku tanpa suami..


4. Your favorite food:
beriyani kambing kot.. ke mi bandung eh? asam pedas memang pasti ...hmmm... roti nan cheese pon lazat! oh tak lupa jugak tosei cicah susu pekat??? urgh! my fav food is all the delicious food!


5. Favorite color:
red, blue, purple


6. All-time favorite songs:
I'll Make Love To You by Boys 2 Men. This song is sooo sexy and romantic and melody is very nice!


7. A person's attitude or behavior that irks/annoys you:
-ppl who looks down on other ppl, yang degil tak nak ngaku kelemahan diri, yang berlagak macam lah dia sorang yang hebat, yang suka menjatuhkan airmuka orang lain kat depan orang lain, konon dia hebat sangat le tu ... yang cakap nak menang aje, yang suara tak mau direndahkan mengikut tempat dah majlis ... yang suka potong cakap orang, yang jugde orang tanpa kenal dulu ... :-) and for the timebeing, I am talking about only one particular person! ekekekeke!


8. 3 "must-have" things in your handbags:
duit, handphone, kunci (segala mak nenek kunci)


9. When was the last time you cried your heart out... and why?
last week, masa tgk movie. (why? refer to my previous entry) hiks!

10. Tag 5 of your friends:
Alamak, aku rasa mcm ramai yg dah kena tag pasal benda ni kan ... erk, sapa jek pun member2 blogger aku eh? zatil? mauze? zure/alangz? delinn? deo? angah? makcik? anne? arc/budak? ima? Yam? midah? iffah? ... makin sikit dah kawan aku rupanya ... owh sedih! (mula le tu)

3 comments:

  1. dengan cepat aku leh identify dat particular someone! muahaha

    ReplyDelete
  2. kata nak update???? iskkk

    ReplyDelete
  3. aku lupa apa aku baca tadi

    hmmmmmm apa ekkkkk


    wakakakakakaka

    ReplyDelete

Popular Posts