Sunday 16 March 2008

From BP with Love

huhuhu ...


hari ni, dah masuk hari yang ke 34 aku berpantang. Semalam, aku bawak Idlan jumpa doctor untuk 1st month injection dia. As expected, dia nangis masa kena cucuk tu, kejap je pun ...


Lepas cucuk tu, kitorang pegi melawat kakak ipar aku yang lahirkan baby boy 10 hari lepas Idlan lahir. Anak abang aku tu, nama dia Muhammad Azri Syukur. Aku suka nama tu.. memori lah, sebab Syukur tu nama arwah bapak aku jugak. Arwah bapak aku, namanya Abd. Manap, tapi orang kampung panggil dia Kaji Sukor (Haji Syukur) ... nama Syukur dia dapat lepas dia pegi haji. Mak aku kata, orang dulu2, lepas pagi haji akan dapat nama baru.


Husband aku kata, bagi nama lepas pegi haji ni masa zaman2 pegi haji naik kapal laut dulu. Sebab, bapak mertua aku pun dapat nama lain lepas pegi haji, dia pun pegi naik kapal laut.


OK habis dah kisah tukar nama lepas haji huhuuh!!


Now nih aku kat kampung aku, kat BP, Johor.

1 comment:

  1. Anonymous5:12 am

    wah!!! jauh jln sampai balik kpg! org sekrg berpantang, buka mcm org dulu2... yea dak?

    ReplyDelete

Popular Posts