Thursday 7 February 2008

Menghitung Detik

Masa aku pregnantkan Lydia 4 tahun lepas, aku belom start berblog ... aku masih buta blog ... Aku start blogging lepas Lydia lahir, lepas aku balik dari cuti berpantang ... So tak de la segala2 cerita pasal 1st pregnancy aku ... so bila ada peluang pregnant lagi ni, aku takmo lepaskan utk update benda2 yg aku rasa important, yang aku leh baca2 di masa hadapan.


Semalam, again jumpa Dr Norleen. Walaupun dah hampir sangat dengan expected due date, aku still x rasa baby tu nak keluar lagi .. still dtg ofis mcm biasa, and budak2 anak2 dara kat ofis plak seriau takut aku terberanak kat ofis huhuhu!

Check up, mcm biasa, buat CTG lah ... kali ni, dah nampak lah graph contraction tu naik turun ... last visit mendatar aje ... tapi walaupun graph ada naik turun, itu still consider as minor contraction sebab aku tak rasa pon, tapi mesin tuh rasa ekekeke! tapi itu cukup tuk buat aku rasa lega, at least ada lah sign nak labor kan ... walaupun still minor.


Then doctor tanya nak buat ke pelvis assessment tu .. adeh! aku lemah kalau doktor tanya2 ni .. aku prefer kalau dia terus kata dia nak buat .. at least aku tayk payah berfikir dan memilih nak ke tak nak ... tapi semalam, lepas dia tanya, aku tanya dia balik, doktor rasa perlu ke? doktor plak kata, kalau tak nak pun boleh. tapi doktor suggest buat aje lah .. hah! terus aku kata OK hahaha! aku nih x reti nk wat decision ler kot ...


then doktor kata dah bukak 2 cm ... huhuhu! aku suka! maknanya mmg dah boleh keluar anytime, and kalau nak drip air utk induce pun dah boleh in case aku tak sabar nak tgk baby. doktor tanya (lagi???) nak induce ke tak .. aku kata tak apa la doktor, tunggu lagi few days ... lagipun lom overdue .. doktor kata OK tapi jgn plak jalan luar2 dari KL ... sbb anytime aje bukaan pelviks leh increase. Kalau ikut history Lydia dulu, siang bukak 2 cm, esoknya aku bersalin. Kali ni, as of masa aku menaip ni, still lom ada pun major contraction .. cuma rasalah memulas2 sakit perut ... tapi not critical yet. daripada 2 cm ni, it can takes to seminggu .. depends lah ... itu kata doktor ..



so hari ni raya cina, aku kat umah MIL. Semua orang takder kat rumah, sebab rumah makcik laki aku kat belakang tu ada kenduri akikah .. Lydia pagi2 dah excited nak tgk kambing ... ahakss .. so aku pon online le membaca2 blog2 orang .. sambil2 mengupdate ... rajin meks update lately ni kan? ahakss!


Sini aja dulu, kalau ada apa2, aku update lagi lah ...


Salam.

2 comments:

  1. Anonymous2:45 pm

    Jaga diri baik2 moga2 semuanya selamatlah hendaknya..

    ~arena

    ReplyDelete

Popular Posts