Wednesday 20 February 2008

Keberkatan Berganda

Isnin lepas, tali pusat Idlan dah tanggal. Actually selagi tali pusat lom tanggal, aku rasa risau menjang ... kan ke orang kata baby sangat2 sensitif time2 sebelum tanggal pusat ... Alhamdulillah, ringan rasa kepala aku now ni ....


Satu lagi aku nak share kat sini, Alhamdulillah, husband aku dah masuk hari ke-3 bertugas kat tempat baru. Dia dapat offer kerja lepas Idlan lahir .. Bersyukur sangat aku ... Aku namakan ini as Keberkatan berganda lah ... Alhamdulillah .. semoga hari2 seterusnya dipermudahkan untuk kami.


Dah rasa tua plak dah ada dua anak ni huhuhu ... tapi, yang 3 anak lagi tua, kan Arc?? ekekee.. yang 4 anak tu, lagi la tua, kan Limah???? hahahahha! alah, tua pon x apa lah kan .. yg fenting happy ahakss ...


Sedih plak aku x dpt nak join majlis kawen Alangz ... huhuuh .. aku dah suh laki aku wakilkan .. tapi on the day tu, ramai plak sedara2 datang umah, so aku memerlukan laki aku kat rumah ...Semoga Alangz dan Zura berbahagia selamanya .. Amin.


Aku sejak balik sepital berpantang umah MIL. OK la sbb ada phone line, leh la aku update blog kalau ada kelapangan ... tapi, dua hari lepas, tak de line sbb org buat longkang ..tuh yg rasa tak keruan hidup wakaka ... tapi, weekend ni maybe aku balik umah sendiri kot ... nak merasa jagaan mak sendiri plak ... huhuhu ..


Aku cergas sket anak ke dua ni .. maybe sbb dah tau apa nak buat kan .. badan pun ringan, rajin jek rasanya .. tak rasa ngantuk2 mcm masa Lydia dulu .. dapat plak Idlan yang rajin tido .. mmg le free .. cuma melayan kerenah Lydia jek la yg fenin .. semakin 'pandai' lah kakak sorang ni ... merajuk manjang ... suka sangat jaga adik, sampai rebut2 ngan aku, sbb 'jaga' sangat ahaksss ... tapi aku layan aje .. bila dia tidur malam, aku yg sayu tgk muka dia ... huhu well, aku kan emotional.


Kali ni, baru aku berjaya fully breastfeed ... masa Lydia dulu tak berjaya ... maybe sbb stress kot so susu takmo kuar and aku pon cepat putus asa .. so Lydia dapat susu ibu sikit aje .. kesian dia.. idlan plak sangat kuat menyusu .. tak sempat nak penuh dah habis wkakakak! so aku sambung gak kekadang ngan botol.


tapi, yg aku notice bila breasfeed, Ya Allah.. AKU SENTIASA LAPAR!!!! macam mana lah mek nak diet nih dek non!!! adeh! harus lah tak tercapai impian nak kurus sikit lps bersalin adehhh ... makan sajork kerja aku dek non! huhuhu! tak kisah lah ... yg best sbb tak payah nak basuh2 botol segala ... suap jek dah settle .. huhuhu!


Itu aja dulu u ols .. semoga jumpa di lain entry .. kepada semua yg wish, TERIMA KASIH banyak2 aku ucapkan ... semoga korang pon mendapat limpahan rezeki macam kami, AMin.


Salam...

2 comments:

  1. Anonymous9:16 am

    congrats pada somi dan ko atas rezeki 2-2 nih..


    aku rasa macam baru smalam aku beranak bila baca entry ko pasal beranak & breastfeeding nih..

    happy resting!

    ReplyDelete
  2. I'm happy for you both, eh, for you guys 4 beranak (bukan anak 4 ok? ko, laki ko, dan anak 2 org - maksud aku)

    ReplyDelete

Popular Posts