Tuesday 3 October 2006

Kisah Hari Ahad

Hari Ahad, aku cuba mengajak suami berjalan-jalan mencari baju raya Lydia. Sementara ada duit gaji, elok juga lah kalau nak berbelanja untuk persiapan raya anak ... baju raya aku, dah hantar jahit, suami pun sama ...


Alhamdulillah, senang pulak nak ajak suami hari tu ... besar senyum aku bila dia setuju. Jadi, kami ke Subang Parade sebab dah lama tak ke sana rasanya. Banyak juga jualan-jualan menarik .. aku berkenan kat langsir-langsir kat situ ... tapi tak ada bajet pulak ... so berjalan dari satu kedai ke satu kedai .... menjamu mata ...


Then ke MPH ... bawak Lydia ke section kanak2 tu ... aku tengok semua buku dia tunjuk ... ala2 rambang mata .. then aku ambik satu buku kartun2 kasik kat dia .. suh dia duduk tengok gambar-gambar ... sementara aku baca magazine and suami cari buku ...

"mak, ini ibu tan(Kan) ?" Dia tunjuk kat gambo dalam buku tu ...

"Ini Witch ni" Aku betulkan. Dia kata ibu sebab witch kan mcm pakai tudung ... hehehe ...

"Utan (bukan)... ini utan wishhh ..." Dia dah mula nak jerit ... aku seram dah kalau dia meragam dalam tu ..

"ok, ok ... ini bukan witch, ini ibu" aku kata gitu, konon nak pujuk dia ...

"utaan lah.. utan ibu lahhhh" Pulak dah ....

"Habis ini apa?" Aku tanya dia ..

"Ini tatun (kartun) laa ... "


Boleh gitu?

7 comments:

  1. muehehehe...layan gelagat anak ni kekdg kesabaran menipis...tapi lebih pada keseronokan dan jugak kepuasan, betul x??

    ReplyDelete
  2. time tuh mmg ler geram aje. bila recall, senyum sorang2 dibuatnyer

    ReplyDelete
  3. Anonymous3:47 pm

    Muakakakakakaa... cleber gurlzz.. :-p

    ReplyDelete
  4. anak kau tu, kalau dia mengamuk, harus aku bagi je apa dia nak! takutttttt.. hahahahaha!!

    ReplyDelete
  5. eiii seriaunya kalau budak2 ngamuk kat tempat awam tu ke ke ke layan je la 'ibu tatun' :)

    ReplyDelete
  6. alalalal...comelnya lydia, kalau jumpa nurin bole geng nihh

    ReplyDelete
  7. hahahaha takoot gak ko dgn anak ko yer....

    ReplyDelete

Popular Posts