Monday 16 January 2006

I'm Sorry I Love You




The saddest love story i've ever seen. Jarang-jarang aku nak review cerita yang aku tengok. Before nih aku tengok Full House, best jugak, sedih jugak, but not sad enough to make me write in here. But this one, mmg umphhh dia lain sikit. Memang sedih giler!

Aku tak sure lah drama nih ada tayang kat TV ke tak .. tapi, aku tengok nih sebab adik aku kasik the whole 16 series in one shot. Drama Full House dulu pon aku tengok kat laptop jek sambil2 nak tido tuh aku layan lah dua tiga siri, kalau esoknya tak kerja, aku layan sampai 6 siri, sampai hubby aku bangun balik or sampai anak aku bangun nak susu, barulah aku stop. Tak boleh la .. feel dia sama macam kalau aku baca buku cerita. Once u started, u just cant stop. Kadang kadang tuh aku sengaja je ulang-ulang satu-satu sence tuh banyak-banyak dua tiga kali, sebab aku takmo cerita tuh cepat habis. Sebab aku sedihlah bila habis, aku sedih nanti dah tak dapat nak tengok hero yang hensem pelakon-pelakon dorang yang hebat-hebat tu.

Ok, back to 'I'm Sorry I love You' nih, mula-mula tuh aku biar jek dah lama dah drama tuh dalam laptop aku adik aku copykan.. ada satu hari (last weekend) tuh, hubby balik lambat, so while waiting for him, lagipon Lydia dah nyenyak, aku malas nak lipat baju yang dah basuh tak tahu nak buat apa, nak tengok TV, aku takut. Aku ni kalau sorang-sorang memang suspends nak bukak TV, sama ada aku takut bila aku tukar2 channel tuh aku tertukar channel yang tayang citer horror, or time tgh tengok2 tuh iklan citer horror kuar, karang aku yang tak dapat tidur terkebl-kebil. So biasanya aku layan buku cerita or tengok dvd yang confirmed takder iklan and bukan horror movie. So malam tuh aku layan lah drama nih, sebab buku cerita melayu yang aku beli tuh tak best, tak boleh nak challenge Gelora Jiwa atau Ombak Rindu, jadi aku malas nak continue baca.

Mula-mula citer dia slow lah. and lagi pulak hero macam kureng lah. Yang sorang macam gangster sangat2, siap aku kata lagi dalam hati, janganlah ia nih hero, tak hensem, muka macam bagus je.. yang sorang tuh plak ala2 gay gitu dengan ear-ing lagik. Tapi aku layan jek lah .. bila dah episod ke 6 tuh, makin syok plak, nak pulak esoknya Saturday .. which aku cuti, so aku decided nak tgk banyak siri lah. Bila hubby balik, baru aku stop walaupon actually berat hati nak stop. Tapi lepas tuh aku sambung gak, rasanya sampai nak ke Subuh aku layan.

Saturday aku sambung lagik. Tapi cuma dapat tgk 4 siri je sebab everytime aku on laptop, mulalah Lydia pon nak tekan-tekan keyboard, so aku cuma tgk time dia tidur je lah.

And malam nih la aku baru habiskan another 2 episodes. Ini pun sebab sementara dok tunggu info for tender nih. kan ke aku stay kat opis, and aku bawa laptop plak, so aku ngadap lah drama nih.

Alalalalaaaa.... sedih giler beb!! even hindustan and dama filipina pon kalah lah. malay drama jangan cakaplah, so far aku rasa belum ada drama(cinta) melayu yang berjaya buat aku sedih giler macam nih.


(gambar2 aku amik dari site nih yang ada bg sinopsis sekali)


Yang buat aku suka, drama-drama korea nih, expression dorang tuh! excellent lah! tuh gambo hero tuh. Sedih sedih! itu jek aku cakap dari tadi. Tuh mamat gangster tuh lama-lama semakin hensem plak, dengan mata kuyu, dengan rambut srabai, tu yang buat aku syok sendiri tuh.

Tu je lah. Dalam laptop ada satu lagik citer yang adik aku kasik, Lovers in Paris tajuk dia, Korea gak. Tak tahu bila nak start.

*ngantuklah...uhh..patutlah, dah pukul 5 am nih. Tender lom siap2 lagik. ok ah, chow duluh*

3 comments:

  1. Anonymous5:18 am

    wow fara, sampai sini aku nampak air matamu mengalir.. sungguh besar impaknya pada kamu seh.. ermm kalo begini bisa boleh copy tuh cerita, utk santapan dikala masa lapang.. dengan diiringi lagu, aku merasakan amat bahagia dan terharu sekali membaca blog kamu nie..

    ReplyDelete
  2. gila ko..ko stay opis sampai kul 5 pagi ka?

    ReplyDelete
  3. aku baca tajuk cite tu pun aku dah sedih!!

    angah

    ReplyDelete

Popular Posts