Tuesday 21 April 2009

Pagi yang sejuk ...

7.20 AM

Pagi yang sejuk membuatkan aku malas sangat nak bangun memulakan hari Selasa ni. Hubby dah bising sbb dia kata aku set kan arcond rendah sangat .. padahal aku tak de tukar apa2 pun .. mmg everynite kat 25 degreecelcius jek ...


Rupanya malam tadi hujan dengan angin tapi aku tidoq tak hingat .. rugi plak bila hujan tapi tak sedar .. tapi maybe sbb aku ngantuk banget tuh yg tak sedar apa2 .. Lately mata aku pelik sket .. selagi tak kul 1 AM mmg jgn harap mata leh lelap ... tapi despite aku tak tido mlm, selalunya siang pun ada je energy .. except semalam le .. gila lah ngantuk tahap gaban dari pagi sampai petang ngantuk tak hilang ... nak pegi FF pun takdek semangat so missed lah ...


cakap pasal FF ... sejak aku rajin exersize lunch hour ni .. errr .. rajin dalam term aku lah ehh .. dalam 2 to 3 times a week tuh DAH RAJIN SANGAT untuk aku yer hadek2 sekalan ... huhuhu!!! sekali pegi, 5 minit jalan laju2 nak ke FF darp opis ... 10 mins kat changing room ... 20 mins kat threadmill (breakdown lagi, 15 mins lari ngan speed 6.5 radiant 0 only , 5 mins warmup/cooldown.. ) then turun threadmill .. pegi kat angkat besi (aku tatau apa nama nyer alat itu), 3-5 kali angkat ngan beban 10kg pastu dah wakakakaka ... then cooling down sambil minum fruit tea sambil perati org lain exersize ... then masuh changing room, kalau rajin wat sauna .. biasanya tak sempat coz time nih dah kul 1.30 ... cepat2 mandi and pakai baju .. masuk opis balik ... begitulah rutin lunch hour aku ...


selepas berutih sedemikian selama hampir sebulan ... resultnyer ... berat aku ... NAIK 1 KG!!!!!!! wakakakak camno tuh???? ish ishhh ...must be something wrong kat diet aku ni kan ... tapi biar je dulu ... exersice aku tuh ciput sangat.. pembakaran kalori tak sampai pun 10% drp kalori intake ..


oopss ... dah pukul 7.39 AM ...


I hv to stop here .. nak siap2 gi kerja ...


Nantikan my another entry with a title .. "Confession of a ...."

3 comments:

  1. hahahaha ye ye nk tau ape resultnyer lepas g ff...rupe2nya naik sekilo!!! klakarla kak fara nih! ROTFL!

    ReplyDelete
  2. hahahha
    aku dah kata kt korang
    ingat bersukan ni buleh kurus ke??
    sejak aku bersukan kt pnb ni, berat aku naik dekat 15kg tau!!!

    nak benti makan nasik tu yg selalu fail.. padahal itu la ubat nak kurus pon.. huhuu

    ReplyDelete
  3. Anonymous8:19 pm

    tak kurus tapi fit ..tuh yg fenting bekalan di hari tua

    fara

    ReplyDelete

Popular Posts