Sunday 4 January 2009

semalam dan harini

jawapan untuk Soul,

peria campur kulit lembu tumis bersantan ialah lauk ... huhuhu ... biasa le lauk kampung ... ok tak jawapan tu? tak reti aku nk sexplain ler ... lengkali aku masak, aku snap pic la eh ... ada lagi sket kulit lembu tu dalam peti ais .. peria pun aku cuma masak half sajork so leh masak seround lagik ... tapi maybe kali ni aku nk letak so-hon ataupon daun soh. tau daun soh tu apa? daun soh tu ialah daun kepada pokok malinja ... yg buahnyer dorang jadikkan kopok malinja yg rasanya pahit2 sket tuh ... erkk ... :D


ok.


Semalam.


aku tanya hubby, leh tak kalau kita minum petang kat luar??? dia ok je .. best best! ..
oklah, nih aku tempek pic2 kitorang tea kat luar semalam ..


i mean luar rumah ... menu jemput2 bilis dan kerecek pulut ..




kerecek pulut ..




hari ni.




and now is 9 am, sunday morning ... huhuhu .. ni apa kes aku dh mcm report duty plak kat blog nih? well .. just to fill something for today. today started as early as 5.30 oclock this morning when idlan bangun, and takmo tidor lagi even puas aku kasik apa yg patut di kasik ... huhuhu .. tak sporting lak bujang ni .. ingatkan nak le bangun lewat ,, dah nama pun ahad kan ... tu dia, mak x sedar diri ...



apa plan today? we (me and hubby) hv just finished with our list of hutang nak dibayar today. Elok sangat le kan ... susah biler gaji masuk beza 2 minggu nih .. gaji aku 24 every month, gaji dia plak 7th every month. Aku salu tunggu dia kalau nak budget2 nih ... susah ler kalau tak wat camtu .. kang asyik le over budget .. aku le especially .. this month gaji dia awal.. so today nak ge segala tmpat to settle all billss.. senang hati.. oopss .. settle all bills, doesnt mean settle all debts, okeh? sighh ..


tapi adeh dari tadi aku dh jerit2 suh Lydia mandi ... liatnyer la anak dara aku ni kalau suh mandi .. hmmm cabaran betul!! bila cuti jek, suara aku dah mcm automatik ada microfon tau ... pastu bila malam, tgk budak2 tido mula la nk nyesal .. hmmm ...

5 comments:

  1. kekekekeek

    aku kalau kat ipoh pun suara aku high pic, bising kat budak-budak yg nakal 3 orang tu hahahaha.

    weh, so jawaaa la makanan2 ko semua hehehe

    ReplyDelete
  2. baru aku tau nama keropok yg beras tu....syok plak biler tgk ko minum ptg kat luar umah.

    ReplyDelete
  3. lerrr yo yo or je kak fara ni..igt g minum kt luar,gler best alih2 tgk luar rmh jer??hampesss hehehe

    peliknyer lauk kak fara masak tu!!hahaha

    aduh cam haru je bunyiknyer bla kena jerit2 pgil anak nih!camana la time i ols nnt..huhu serammmmmm

    ReplyDelete
  4. Anonymous3:08 pm

    fara, makcik LB ada jual kulit lembu tu. Tapi nak proses membuatnya..ya ampunnnn...tak sanggup gue.

    arc

    ReplyDelete
  5. tatau lak kulit lembu leh dimakan. aper kater amik gambar raw kulit lembu tuh before masak!kemuskelannn ya amatz!

    ReplyDelete

Popular Posts