Friday 7 July 2006

Sesekali aku pun hangin!

Minggu nih aku kurang sihat. Mula2 seram sejuk, then sakit kepala, sekarang nih sakit tekak plus batuk2 sikit. Nak bangun pagi pun tak de mood je .. menunggu hari jek nak hari Sabtu. Nasib baik husband aku memahami keletihan aku, few times dia hantar aku terus ke office ang patah balik ke PJ office dia plak. Kesian dia nak terkejar2 tapi aku memang tak larat nak naik LRT .. balik kerja ke guna LRT sebab terpaksa. melampau la pulak aku kalau still nak hubby ambik dengan jem nak ke KL pastuh jem lagi nak kuar KL ...

So ada la sehari tu, masa balik kerja, masa naik kat Ampang Park, takder tempat duduk kosong. Aku dengan badan tak berapa sihat, pilih tmpt yg boleh bersandar and sambil2 usha2 tmpt duduk in case next stop ada yang nak turun so boleh la aku duduk. Ada sorang tu, pregnant and dah dapatlah duduk.

Sampai Masjid Jamek kot, adalah orang turun .. so aku sepantas kilat ler gi tmpt duduk tuh and duduk .. lega rasanya dapat duduk .. terus aku peluk beg aku and ready nak tidur .. tapi, telinga aku nih seakan2 terdengar plak suara2 sumbang ..

"they shld respect senior citizen maaa ..bla bla bla" ...

terus jer kepala aku mendongak carik suara sapa tuh .. rupanya ada lah sorang pompuan tgh berdiri kat row sebelah depan, dok bercakap ngan pompuan pregnant tuh tadi .. cakap kuat2 .. memandangkan aku jek yang baru duduk, so aku pun terasa ler ... bengang plak aku secara tiba2 .. sebab aku tengok dia tak ler sesenior mana .. ok, maybe dia senior, tapi dia punyer gaya mmg kalahkan anak dara sunti.. dengan rambut gold kerinting vogue, dengan make up tebal seinci, dengan sunglass besar ala2 uji rasyid, dengan slack pink, belt kilat2 plak.. huh .. sejibik ler pelakon hongkong zaman 70-an gayanya.. aku tak rasa dia from local ..

Sakit plak hati aku, aku dah la tak sihat .. aku bangun gak .. aku cuit bahu dia, dia toleh ler belakang (kat aku) aku tak cakap apa, aku tunjuk je seat aku tuh dengan jari .. muka aku monyok giler kot. lantak ler org nk kata aku marah.. mmg pun aku marah giler .. aku rasa mcm tak ikhlas jek aku bangun tuh .. masa dia toleh tuh ler br aku perasan mukanya dah kendur .. mmg ler senior tapi gagah lagi tuuu .. siap ngan shopping beg isetan lagi tuh .. aku rasa, walaupun dia senior (maybe umur dia near 55 kot - or more) .. tapi time tuh aku rasa aku lagi kurang upaya, sebab aku betul2 tgh lemah .. tengah tak larat nak berdiri .. tapi apakan daya, aku belum senior .. aku muda lagik hehehe ..

Then dia pun duduk .. rasanya dia perasan aku ala2 tak puas hati, dia pun cuit aku, dia kata,

"sorry aaa...i didnt mean u... i mean that guy"

sambil mulut dan tangan dia tunjuk2 kat mamat yang duduk tengah tidur .. haa, ye ler tuh .. sure nk cover tuh .. then dia tanya aku, aku nk turun mana .. aku kata ler tmn jaya, dia kata dia turun KL Sentral .. Adoiii.. aku ingatkan ler dia nk turun Kelana jaya ker, jauh lagi kan.. kalau sekadar KL Sentral tuh .. selang satu station jek dr masjid jamek .. urrghhh!!!

tension plak aku .. bunyi mcm aku selfish je kan? tapi time tuh mmg hangin satu badan aku rasa .. dalam diam2 aku peace kat nyonya tuh ..opsss.....

8 comments:

  1. kena cenggitu...sabar jek la... klu aku lagi aku buat tak reti..buat tak dengar jek... klu dia memang dah tak upaya.. bolehla layan... klu cam tu ler...kirim salam ler...hehehe

    ReplyDelete
  2. ko wat peace tu maknanya ko wat apa? hik hik.. tu la senior tu watla cara senior... ni gaya mcm anak dara. Sib baik ko tak pengsan.. kalau ko pengsan.. make sure ko landing atas dia kahkah..

    ReplyDelete
  3. At times we can be so selfish as to protect ourselve. I dont see anything wrong if you just sit and take a nap.

    Berlakon la macam Adlin buat atau pun macam mamat yg tidor tuh. Dia pun tiru gaya Adlin jugak tu.

    ReplyDelete
  4. puterisatu, tu arr.. aku lepas bangun tuh ala2 nyesal gak ler kehkeh bleh??

    Rin, peace bukan nama sebenar hahaha ..

    Lord, mmg silap ler aku terbangun .. hishhh .. bila2 fikir2 mmg ler tak salah kalau aku terus lelap aje .. nk wat camner, dh jadik .. simpan jek la geram sorang2 ..

    ReplyDelete
  5. hehehe....tapi ko mmg gigih dan berhati mulia....yes.....

    ReplyDelete
  6. ellyn: ye ke? hahaha .. gigih apa tuh? gigih membuang masa harharharrr

    ReplyDelete
  7. kalau aku...aku tak bangun. sedar plak dia dah tua ek? igtkan dok unconcious lagi...ekekeke

    ReplyDelete
  8. kau ni kan.. hati mulia nau! hahaha! patutnya, masa kau bangun tu, kau tunjuk sekali jari peace kat dia. pastu, kau turunkan satu jari.. hahaha..!!

    ReplyDelete

Popular Posts