Wednesday 28 March 2012

*gulp

surat kebenaran

Lepas sebulan prektis ngan syair dia, hari ni adalah hari pertandingan. Masa aku menulis ni maybe dia dah balik.. tak sabar nak tau cerita dia.. walaupun ni bukan pertama kali dia keluar utk pertandingan .. tapi ini first time aku tak ikut.. Masa tadika dulu, parents kena ikut sbb pertandingan2 keluar dari sekolah buat hari sabtu..bila dah sekolah, normal la pertandingan buat hari sekolah, and pegi ngan cikgu je kan? :-)

aku pernah tulis nak cerita kenapa aku *gulp* bila dapat tau dia kena wakil sekolah utk pertandingan bersyair.. hehehee..

camni... sebelum dia dapat assignment syair utk sekolah kebangsaan, dia dah dikasik assignment wakil sekolah agama KAFA utk pertandingan bercerita.. pertandingan tu bulan april nanti, tapi ustazah dah kasik text awal2 lagi suh dia hafalkan..

dalam text cerita tu, ada byk elemen.. ada pantun, sajak, nasyid.. dan ada satu yg nampak mcm syair.. so aku assume itu syair.. so aku try la suh Lydia syair..

OMG.. masa tu, serious aku rasa dia mmg tak boleh bersyair! puas aku ajar dia lenggok2 syair.. tapi dia kaku habis! tak kuar sikit pun lenggok tu.. hehehee.. almost satu jam wat intensif.. last2 aku give up! hahaha last2 aku yg stress.. so bila stress tu, aku pandang dia lama.. aku pun ckp dlm hati, takpe lah..so aku peluk dia, and gelak instead of tunjuk muka sedih.. pastu aku suh dia tido...

so, tak lama lepas tu, dia bgtau yang cikgu kebangsaan plak mintak dia baca syair .. sbb tu aku *gulp hehehehe... aku mmg dah surender nak ajar ... tapi .. cam tak caya... few days lepas cikgu kasik text syair dia.. dia balik and bersyair depan aku.. amboiii.. eh, boleh la pulak.. i mean, tak de la sedap sangat tapi boleh la dia berlenggok tu, ada la bunyi syair tu .. hiksss.. maknanya aku le tak reti ngajo! hadoiii....

camtu le ceritanya... hihihihaaaa...

oh ye, pg tadi aku tanya dia masa hantar ke sekolah,


"Lydia, kenapa cikgu Shima pilih Lydia baca syair..."

"cikgu shima kata, lydia dah biasa masuk pertandingan sajak, bercerita, tapi tak pernah dlm syair, jadi cubalah kali ni, mesti boleh.."

"ohhh... ok.. buat betul2 ye.. mak do'akan Lydia boleh buat mcm cikgu latih"

lepas sebulan prektis, nampaklah improvement.. cuma bab nafas tu je yg dia susah sket... nafas kurang panjang.. so mcm seksa je nk habis kan lenggok hehehe... tak kisah le tu.. yang penting, aku nak dgr pengalaman dia pergi ke sekolah orang.. aku rasa dulu aku start wakil sekolah masa dah darjah 4... so dia ni darjah 2 pi sekolah luar.. not bad lah.. utk pengalaman... gitu...nanti aku update sini keputusan dia... kalah or menang, i'll share...




3 comments:

  1. hows the result? excited ler...sebijik ko mek

    ReplyDelete
  2. result taktau lagik.. balik kang baru tau.. tp aku rasa mcm sukar sket sb tgk dia ada off key bagai hehhehe.. apa2 pon aku update lah esok :p

    ReplyDelete
  3. kena bawak karok ni...tengok mak dia feel..hahaha

    ReplyDelete

Popular Posts